printlogo


کد خبر: 179393تاریخ: 1396/5/17 00:00
اخبار

کشف حقوق نجومی تازه در وزارت ورزش
طبق سند منتشر شده یکی از مدیران وزارت ورزش طی نامه‌ای بحث‌برانگیز برای خود دستور پرداخت مبلغی حدود ۴۰۰ میلیون ریال تحت عنوان «حق مدیریتی» به ذی‌حسابی صادر کرده است! به گزارش  مهر، در این نامه که طی واپسین روز رسمی کاری سال گذشته امضا شده است، مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با ارسال نامه‌ای به بخش ذی‌حسابی این اداره کل، دستور واریز مبلغ ۳۹۲ میلیون ریال از محل اعتبارات هزینه‌ای گسترش ورزش همگانی(!)  به شماره حساب شخصی خود را داده است. این پرداختی نجومی از محل اعتبارات ورزش همگانی، در حالی انجام شده که پیش از این کمبود بودجه و اعتبار به عنوان یکی از معضلات و موانع مهم توسعه ورزش بین اقشار مردم در کشور و سرانه پایین ورزش در استان‌ها اعلام شده است. نکته جالب این سند، امضای علی‌یاور عزیزپور زیر نامه‌ای است که در سطر بالایی آن، دستور واریز مبلغ با ذکر نام و شماره حساب شخصی تحت عنوان حق مدیریتی را صادر کرده است.

بردیف پیشنهادهای بایرلورکوزن و لاتزیو برای آزمون را رد کرد
یک رسانه روسی از رد ۲ پیشنهاد اروپایی ملی‌پوش ایرانی توسط سرمربی روبین‌کازان خبر داد. باشگاه روبین‌کازان به سردار آزمون، ملی‌پوش ایرانی اعلام کرد تا تابستان سال آینده میلادی این تیم را ترک نمی‌کند. در ادامه این خبر رسانه روسی آمده است: باشگاه روبین‌کازان از 2 تیم بایرلورکوزن آلمان و لاتزیو ایتالیا پیشنهاد فروش بازیکن ایرانی‌اش را دریافت کرده اما قربان بردیف، سرمربی ترکمنستانی پیشنهاد آنها را نپذیرفت. سردار آزمون در فصل جاری لیگ برتر روسیه 4 بازی برای تیم روبین‌کازان انجام داد و در بازی با آرسنال ضمن گرفتن خطای پنالتی باعث پیروزی تیمش شد.

جریمه بی‌سروصدای پرسپولیسی‌ها به خاطر اعتصاب
 مسؤولان باشگاه پرسپولیس بی‌سروصدا بازیکنان این تیم را با جریمه نسبتاً سنگینی تنبیه کرده‌اند. به گزارش تسنیم، باشگاه پرسپولیس در یک اقدام جالب بازیکنان این تیم را با وجود قهرمانی در لیگ با جریمه کسر 10 درصد قرارداد مواجه کرده است. این جریمه به خاطر اعتصاب سرخپوشان قبل از بازی برگشت این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده، لحاظ شده است. شاگردان برانکو قبل از این مسابقه چند جلسه از تمرینات تیم‌شان را تحریم کردند و حتی کار به جایی رسید که علی‌اکبر طاهری شخصاً با حضور در محل تمرین از شاگردان برانکو خواست تمرینات خود را انجام دهند که آنها نپذیرفتند. باشگاه پرسپولیس در حالی این جریمه را برای سرخپوشان در نظر گرفته است که آپشن‌های مختلفی در قرارداد آنها از جمله پاداش قهرمانی در لیگ، پاداش صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پاداش صعود به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها و پاداش حضور در بیش از 70 درصد از بازی‌ها، هر یک مبلغ قابل‌توجهی را به کل قراردادشان اضافه می‌کند. بازیکنانی که در تابستان سال جاری از پرسپولیس جدا شدند در زمان تسویه‌حساب متوجه این جریمه در نظر گرفته شدند و بقیه نفرات این تیم را نیز در جریان این موضوع قرار دادند. به خاطر همین موضوع است که پرسپولیسی‌ها در فصل جاری اعتراض‌های خود به مسائل مالی را به شکل دیگری به غیر از اعتصاب مطرح می‌کنند.

قهرمان جهان باز هم هو شد
جاستین گاتلین هنگام مراسم اهدای مدال باز هم توسط تماشاگران هو شد.‌ به نقل از مارکا، جاستین گاتلین بامداد یکشنبه توانست در یک رقابت به یاد ماندنی یوسین بولت را پشت سر بگذارد و قهرمان دو ۱۰۰ متر جهان شود. دونده آمریکایی بالاخره در روز خداحافظی بولت از رقابت‌های انفرادی، توانست حریف قدیمی‌اش را شکست دهد و برای نخستین‌بار به مدال طلا دست یابد. او پیش از شروع رقابت هو شد و به همین خاطر زمانی که داور اعلام کرد عنوان قهرمانی را به دست آورده است، تماشاگران را به سکوت واداشت. البته گاتلین دوباره با این رفتار تماشاگران، در مراسم اهدای جام روبه‌رو شد. سوت‌های اعتراض‌آمیز هنگام اعلام نام گاتلین شنیده شد و تنها بخشی از تماشاگران او را تشویق کردند. در مقابل، بولت که به عنوان نخستین نفر روی سکو آمد و مدال برنز را دریافت کرد با حمایت اغلب هواداران روبه‌رو شد. کریستین کولمن، نایب‌قهرمان دو ۱۰۰ متر نیز با تشویق بی‌حد و اندازه تماشاگران مواجه شد. یکی از دلایل رفتار هواداران نسبت به گاتلین، دوپینگ کردن دونده آمریکایی در سال‌های گذشته است. قهرمان دو ۱۰۰ متر جهان دو بار به خاطر دوپینگ محروم شده بود.


Page Generated in 0/0053 sec