printlogo


کد خبر: 179396تاریخ: 1396/5/17 00:00
اخبار

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده
رئیس اتاق اصناف ایران از کاهش تعداد دریافت مالیات بر ارزش افزوده از 3 ایستگاه به یک بار در اصناف خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی فاضلی با اشاره به اینکه اصلاحیه این قانون تا 2 ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، افزود: اصلاح این قانون سبب رفع بسیاری از مشکلات اصناف و بنگاه‌های کوچک و رونق فعالیت کارآفرینان می‌شود. وی شفاف‌سازی نظام مالیاتی را راهی برای کمک به بودجه کشور دانست و گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مواد اولیه وارداتی تا مرحله تحویل به مصرف‌کننده از ایرادات اصلی بود که با اصلاحیه قانون برطرف خواهد شد. رئیس اتاق اصناف ایران حذف مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای سرمایه‌ای را نیز از دیگر اصلاحیه‌ها ارائه شده اعلام کرد و افزود: طلا کالایی است که دریافت مالیات بر ارزش افزوده نباید از سود آن دریافت شود، در حالی که دریافت می‌شود. فاضلی گفت: این اصلاحات قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع اقتصاد کشور است.


چین حساب‌های ایرانیان را بست
چین حساب‌های ایرانیان در بانک‌های ABC و ICBC و MERCHENT را مسدود کرده است. به گزارش تسنیم، طی اطلاعاتی که از کارآفرین‌ها به دست رسیده چین در اقدامی بی‌سابقه یک‌به‌یک در حال مسدود کردن حساب‌های ایرانیان است. دلیل این بانک‌ها برای بستن حساب‌های ایرانیان در چین تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده توسط آمریکا علیه ایرانیان است. یک بازرگان ایرانی از مشهد در این‌باره گفته است: من در 2 بانک مختلف چین حساب دارم که یکی را مسدود کرده‌اند. بازرگان دیگری اعلام کرد: چینی‌ها تا الان 3 تا از حساب‌های من را مسدود کرده‌اند و این سیر هنوز ادامه دارد و روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود. بازرگان دیگری در تهران گفته است: بانک ABC چین حساب من را مسدود و اعلام کرده باید برای تعیین تکلیف به چین بروم.  


حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه از مرداد و حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال، از مشوق‌هایی برای کسانی که قبض خود را بدون صورتحساب و به صورت مستقیم پرداخت می‌کنند خبر داد. به گزارش ایسنا، داوود زارعیان تجمیع دفاتر امور مشترکان را یکی دیگر از خدمات مخابرات دانست و افزود: ما قصد داریم به صورت موازی 2 کار انجام دهیم. بدین ترتیب که مراجعه به یک مکانی خاص در همه کشور حذف شود و در همه نقاط سرویس دهد. همچنین اکنون 120 مرکز در تهران داریم. به همین دلیل مراکز امور مشترکان را محدود خواهیم کرد تا سرویس‌ها به صورت تجمیع‌شده وجود داشته باشد. وی تصریح کرد: اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه یکی از اقدامات است و از ماه مرداد صورتحساب یک‌ماهه خواهیم داشت. زارعیان پرداخت مستقیم (direct debit) را از دیگر سرویس‌های پرداخت دانست و اضافه کرد: کسانی که در بانک حساب دارند می‌توانند با بانک قرارداد بسته تا بدون دریافت صورتحساب قبض، بانک‌شان آن را به صورت مستقیم پرداخت کند.


آتش در وزارت نفت خاموش شد
با بروز آتش‌سوزی در ساختمان مرکزی وزارت نفت دستور تخلیه همه کارکنان صادر شد. به گزارش تسنیم، روز گذشته با بروز آتش‌سوزی در کتابخانه مرکزی شرکت ملی نفت ایران در ساختمان مرکزی جدید، دستور تخلیه همه کارکنان صادر شد. با حضور بموقع آتش‌نشانان، آتش‌سوزی کتابخانه مرکزی شرکت ملی نفت ایران در ساختمان مرکزی جدید وزارت نفت خاموش شد و تلاش برای خارج کردن دود ناشی از آتش از فضای ساختمان صورت گرفت. همزمان با اعلام رفع خطر، تردد کارکنان و ورود آنها به ساختمان اداری وزارت نفت و شرکت ملی نفت آغاز شد و طبق اعلام وزارت نفت تردد به صورت عادی انجام گرفت.


Page Generated in 0/0134 sec