printlogo


کد خبر: 179401تاریخ: 1396/5/17 00:00
اخبار

گزارش تخلف بانک مرکزی روی میز لاریجانی
گزارش تخلف بانک مرکزی در برخورد با موسسات غیرمجاز و موسسه کاسپین از سوی کمیسیون اقتصادی نهایی و تقدیم هیات رئیسه شد. علی‌اکبر کریمی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: این گزارش که با اعمال ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس و پس از تصویب کمیسیون اقتصادی تهیه شد، پس از جلسات مختلف در کمیسیون اقتصادی نهایی  شد و در نوبت قرائت در جلسه علنی قرار گرفت و در روزهای آینده با تصمیم هیات رئیسه مجلس قرائت خواهد شد.


رونمایی از سامانه ثبت قراردادهای کار
سامانه ثبت قراردادهای کار و سامانه ثبت دادخواست‌ها با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد و از این پس کارگران می‌توانند اعتراضات خود را به صورت اینترنتی مطرح کنند. به گزارش فارس، در سامانه جامع روابط کار بیش از 30 نرم‌افزار و سامانه طراحی شده که یکی از این نرم‌افزارها مربوط به ثبت قراردادهای کار و ثبت دادخواست‌هاست. با رونمایی از سامانه ثبت قراردادهای کار در آینده نزدیک همه کارفرمایان موظف به ثبت قراردادهای امضا شده خود با نیروی کار در این سامانه خواهند بود. مهم‌ترین مزیت سامانه ثبت قراردادها، تفکیک نوع قراردادها اعم از دائم و موقت خواهد بود که امکان شناسایی و ساماندهی قراردادهای کار را به وزارت کار می‌دهد. براساس اعلام تشکل‌های کارگری، در حال حاضر بیش از 93 درصد کارگران با قراردادهای موقت مشغول به کارند که این موضوع امنیت شغلی نیروی کار را تهدید می‌کند. همچنین با رونمایی از سامانه ثبت دادخواست، امکان ثبت هرگونه شکایت و دادخواست از سوی کارگران بدون مراجعه حضوری به مراجع حل اختلاف فراهم می‌شود.


افزایش نرخ تخم‎مرغ تا ۱۵ هزار تومان
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران با بیان اینکه متاسفانه قیمت هر شانه تخم‌مرغ در برخی مناطق به دلیل دخالت عوامل واسطه و سودجو به ۱۵ هزار تومان رسید، گفت: در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ با اجرای طرح تنظیم بازار و عرضه مستقیم این کالا متعادل شده است. به گزارش رادیو اقتصاد، رضا ترکاشاوند افزود: در ماه گذشته قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری 3 هزار و 500 تومان بود که تولیدکنندگان حداقل هزار تومان زیر قیمت این محصول را عرضه می‌کردند. وی اظهار داشت: اتحادیه برای ایجاد تعادل در بازار به نحوی عمل می‌کند که نه تولیدکنندگان زیان کنند و نه در حق مصرف‌کنندگان اجحاف شود. وی افزود: در یک ماه اخیر به جهت تعادل‌بخشی به بازار تخم‌مرغ بخشی از تخم‌مرغ موجود در بازار جمع‌آوری شد. ترکاشوند اظهار داشت: در حال حاضر هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی در میادین 11 هزار و 300 تومان در اختیار غرفه‌داران قرار می‌گیرد و 11 هزار و 900 تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.


Page Generated in 0/0053 sec