printlogo


کد خبر: 179411تاریخ: 1396/5/17 00:00
اخبار

چاپ دوم «خاک‌های نرم کوشک» به زبان اردو
ترجمه اردوی «خاک‌های نرم کوشک» با استقبال خوبی از سوی اردوزبان‌ها مواجه شده است. این اثر اخیراً به چاپ دوم رسیده است. به گزارش تسنیم، «خاک‌های نرم کوشک» داستان زندگی شهید عبدالحسین برونسی از زبان خانواده و همرزمان او است که به قلم سعید عاکف از سوی انتشارات ملک اعظم به چاپ رسیده است. اولین چاپ از «خاک‌های نرم کوشک» در سال 84 صورت گرفت و از آن زمان تاکنون، این اثر در زمره کتاب‌های پرمخاطب نشر دفاع‌مقدس مطرح شده است. «خاک‌های نرم کوشک» تاکنون به زبان‌های مختلف از جمله عربی و ترکی استانبولی ترجمه و در کشورهای مقصد توزیع شده است. ترجمه اردو از این اثر در میان دیگر ترجمه‌های صورت گرفته از کتاب، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است. حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی، نماینده ولی‌ فقیه در سپاه قدس، از چاپ دوم ترجمه این اثر به زبان اردو خبر داد. وی همچنین از استقبال مردم سوریه از کتاب‌های دفاع‌مقدس خبر داد و افزود: استقبال مردمی در سوریه از این عناوین قابل توجه است، به همین دلیل مصمم شدیم دیگر کتاب‌هایی را که در رابطه با دفاع‌مقدس نوشته شده و شاخص و خواندنی هستند نیز ترجمه و در کشورهای مختلف توزیع کنیم.

بازیگران جدید در «سایه‌بان»
سریال برادران محمودی تازه‌ترین بازیگر خود را شناخت و از امروز حضور محمدرضا غفاری در سریال «سایه‌بان» آغاز خواهد شد. به گزارش فارس، غفاری 10 سال پیش در سریال «آشپزباشی» حضور داشته و در 10 سال گذشته در هیچ سریال تلویزیونی حضور نداشته است. گروه سازنده سریال سایه‌بان که از یک ماه پیش کار تصویربرداری سریال را در تهران و در یک کارگاه تولید مبل شروع کرده‌ است، طی چند روز آینده و پس از اتمام کار کارگاه مبل‌سازی به لوکیشن دیگری در تهران نقل مکان خواهد کرد. با ورود به لوکیشن جدید بازیگران دیگری به جمع بازیگران سریال می‌پیوندند. قصه سریال سایه‌بان برادران محمودی با تکیه بر زندگی قشر کارگر، روابط و بیم‌ها و امید‌های آنها طراحی شده است. در این سریال تلویزیونی امین تارخ، آزیتا حاجیان، رویا تیموریان، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند، پریوش نظریه، مجتبی پیرزاده، هستی مهدوی، محمد ولی‌زادگان، کاوه خداشناس، افسانه کمالی، حسام محمودی، خاطره حاتمی، افشین اخلاقی، سینا مهراد، المیرا دهقانی، زهرا بهروز‌منش و... ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم‌های جدید روی پرده می‌آیند
سخنگوی شورای صنفی نمایش از آغاز اکران 3 فیلم جدید از چهارشنبه این هفته و تعلیق موقت سینما فرهنگ از چرخه اکران به دلیل عدم اجرای مصوبات شورا خبر داد. به گزارش صبا، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه شورای صنفی نمایش قرار بر این شد فیلم سینمایی «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی از این هفته چهارشنبه ۱۸ مردادماه به جای فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله در گروه استقلال اکران شود. وی افزود: همچنین فیلم «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری از این هفته چهارشنبه به جای «زیر سقف دودی» پوران درخشنده در گروه سینمایی آزادی اکران می‌شود. فیلم سینمایی «زادبوم» ابوالحسن داوودی نیز این چهارشنبه در گروه زندگی به جای فیلم «اکسیدان» حامد محمدی اکران می‌شود. زیرگروه این ۳ فیلم تا ۱۰ هفته فرصت نمایش دارند.

«ترور سرچشمه» در ایستگاه پایانی
محمدحسین مهدویان، کارگردان درباره جدید‌ترین اثرش گفت: مستند ترور سرچشمه در مراحل پایانی مونتاژ قرار دارد و بزودی اخبارش اعلام می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: تصمیم داشتم اثری با مضمون اجتماعی به نام «لاتاری» را کلید بزنم و حدود 4 ماه روی فیلمنامه آن کار کردم اما این اثر هنوز مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگرفته است و ترجیح می‌دهم این فیلم را به ثمر برسانم اما اگر نشد کاری دیگر را کلید می‌زنم. مستند بلند «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در نخستین نمایش عمومی در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.
 


Page Generated in 0/0057 sec