printlogo


کد خبر: 179437تاریخ: 1396/5/17 00:00
اخبار

استعفای حجت‌الاسلام محمدیان به دلیل عدم پرداخت بودجه
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور از سمت خود استعفا کرد. به گزارش تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای نمایندگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در دومین نشست سالانه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دلیل عدم پرداخت بودجه از سوی دولت به این نهاد خبر داد.

تشکیل کمیته‌های هجده‌گانه  برای بررسی سوابق وزرا در مجلس
عضـو شورای مرکـزی فراکسیـون نمایندگـان ولایی مجلس از تشکیل کمیتـه‌های هجده‌گانـه در این فراکسیون برای بررسی وزرای پیشنهادی خبر داد. احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، گفت: طبق آخرین تصمیمات شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، 18 کمیته تخصصی برای بررسی سوابق  و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در این فراکسیون تشکیل شده است. وی افزود: مقرر شده این کمیته‌‌های هجده‌گانه سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را بررسی و نتایج آن را به شورای مرکزی فراکسیون اعلام کنند. عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: گزارش‌‌های کمیته های هجده‌گانه فراکسیون برای بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجمع عمومی فراکسیون و با حضور وزرای پیشنهادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

23 مرداد  آغاز رأی اعتماد به کابینه دوازدهم
عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: روند رأی اعتماد به کابینه دوازدهم از دوشنبه آینده در مجلس آغاز می‌شود. اکبـر زنجبرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به روند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در جلسات علنی مجلس گفت: طبق شنیده‌ها اگر آقای روحانی اعضای کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم را سه‌شنبه 17 مرداد (امروز) به مجلس معرفی کند، روند رأی اعتماد به وزرا از روز دوشنبه 23 مرداد در مجلس آغاز می‌شود. وی در تشریح جزئیات روند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس اظهار داشت: رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در 2 نوبت صبح و عصر در جلسات علنی مجلس انجام می‌شود و در صورت نیاز و در جهت تسریع در روند کار، احتمال برگزاری جلسات در 3 شیفت کاری نیز وجود دارد. عضو هیات‌رئیسه مجلس تصریح کرد: روند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در 4 روز کاری در مجلس پایان می‌یابد.

برگزاری کنگره ملی آیت‌الله مهدوی‌کنی در مهرماه
رئیس دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌‌الله مهدوی‌کنی گفت: کنگره ملی آیت‌الله مهدوی‌کنی همزمان با ایام سالگرد درگذشت آن سیاستمدار صادق، مهرماه برگزار خواهد شد. به گزارش فارس، نادر جعفری با بیان اینکه این کنگره با همکاری علمی موسسه مطالعات تاریخ معاصر و حضور موسی حقانی به عنوان رئیس علمی برگزار می‌‌شود، این کنگره را سرآغازی بر بازشناسی شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی دانست و عنوان کرد: کنگره ملی آیت‌الله مهدوی‌کنی همزمان با ایام سالگرد درگذشت آن سیاستمدار صادق در مهرماه برگزار خواهد شد. همچنین موسی حقانی، رئیس علمی کنگره با اشاره به نقش تأثیرگذار روحانیت و مرجعیت شیعه در تاریخ معاصر، یکی از ضعف‌های تاریخ‌نگاری را عدم واکاوی دقیق و عمیق این نقش دانست، نقشی که موافق و مخالف به آن اذعان دارند. حقانی عرصه‌های اقدامات آیت‌الله مهدوی‌کنی را در مبارزه فرهنگی و سیاسی با رژیم طاغوت، زندان، شکنجه و تبعید و پایش انحرافات در طول نهضت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان و مسجدداری و ارتباط گسترده با نخبگان  و عموم مردم را از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مهدوی‌کنی بیان کرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec