printlogo


کد خبر: 179441تاریخ: 1396/5/17 00:00
با حکم رهبر انقلاب
حجت‌الاسلام تحریری تولیت مدرسه مروی شد

رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجت‌الاسلام تحریری را به تولیت مدرسه مروی منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدباقر تحریری را به تولیت مدرسه مروی منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدباقر تحریری دامت برکاته
نظر به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محسنی‌گرکانی دامت‌ برکاته پس از چند سال تولیت مدرسه‌ مروی و خدمات باارزشی که انجام داده‌اند، اکنون از آن مسؤولیت کناره گرفته‌اند، جنابعالی را که بحمدالله حائز مقام علمی و معنوی می‌باشید به تولیت آن مرکز مهم علمی و ملحقات آن منصوب می‌کنم.
انتظار دارم تلاش خود را متمرکز بر تربیت علمی و اخلاقی طلاب بنمایید و جایگاه آن پایگاه دیرین فقه و فلسفه را ارتقا بخشید.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سیدعلی خامنه‌ای
15 مرداد 96
تأکید حجت الاسلام تحریری بر تربیت طلاب انقلابی
صبح دیروز دوشنبه با حضور آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی، مراسم معارفه آیت‌الله تحریری و تودیع آیت‌الله گرکانی در مدرسه مروی برگزار شد. آیت‌الله محمدباقر تحریری در این آیین گفت: ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) را به محضر امام زمان(عج)، رهبر انقلاب و تمام شیعیان تبریک می‌گویم. وی افزود: بنده از تولیت سابق مدرسه علمیه مروی که با کهولت سن در 3 سال اخیر تمام تلاش خود را به کار بستند تشکر می‌کنم. استاد برجسته حوزه‌های علمیه تصریح کرد: بنده خود را لایق جایگاه کنونی نمی‌دانم، زیرا پیش از بنده افراد بزرگی مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی در جایگاه تولیت مدرسه علمیه مروی قرار داشتند. آیت‌الله تحریری با دعا به درگاه خداوند، گفت: امیدوارم امانت الهی که بر گردن بنده نهاده شده است را بتوانم به سرمنزل مقصود برسانم. تولیت جدید مدرسه علمیه مروی با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، بیان داشت: براساس آیات 13 و 14 سوره «شورا»، باید رسالت حوزه‌های علمیه را بدانیم و مراقب خطرات پیش‌روی این مراکز حوزوی نیز باشیم. وی آسیب‌شناسی را ضروری دانست و ابراز داشت: دشمنان دین نگذاشته‌اند دین اسلام به طور کامل محقق شود اما در روزگار کنونی و در جمهوری اسلامی ایران بستری فراهم شده است تا بتوانیم دین اسلام را براساس رسالت اصلی حوزه‌های علمیه، احیا کنیم. تولیت جدید مدرسه علمیه مروی گفت: باید در برابر معارف دینی خضوع داشته باشیم و با قبول حقانیت آن، در سیره رفتاری عمومی و شخصی آن را به کار بگیریم. وی تأکید کرد: در همه زمان‌ها باید مراقب تفرقه در دین باشیم و این مساله برای عالمان دینی بسیار مهم‌تر است و باید به آن توجه ویژه داشته باشند. آیت‌الله تحریری همچنین با تأکید بر کسب علم دینی اظهار داشت: اگر افراد به سمت علم واقعی دینی بروند، قطعا می‌توانند در برابر توطئه‌های سیاسی و اجتماعی و... ایستادگی کنند و در راه خدا بمانند.
وی در پایان با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر جهان اظهار داشت: هم‌اکنون چشم امید جهانیان به انقلاب اسلامی است و همه به نظام اسلامی ما نگاه می‌کنند و انقلاب اسلامی هم به حوزه‌های علمیه نگاه می‌کند، در این میان توقعی که مقام معظم رهبری از حوزه دارند، تربیت طلاب انقلابی است که در عرصه‌های گوناگون تبلیغی و ارکان مهم و اجرایی نظام اسلامی حضور داشته باشند و خدمتگزار مردم، انقلاب و نظام باشند.
این یک اتفاق نورانی است
سوابق انقلابی آیت‌الله تحریری و صبغه اخلاقی او باعث شده علمای تهران که مسؤولیت تربیت طلاب دینی را برعهده دارند از این انتصاب رهبر انقلاب استقبال کنند. حجت‌الاسلام رشاد، رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با انتشار نامه‌ای این انتصاب را یک اتفاق نورانی دانسته و نوشت: «اکنون که مشیت مبارک نیابت عامه ولی‌نعمت حوزه‌های مبارکه شیعه (صانها الله عن الحدثان) حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و ولی امر امت، آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای دام‌ظله، بر تفویض امر تولیت یکی از مدارس علمیه دیرین و مهم تهران به کف با کفایت حضرت مستطاب عالی تعلق گرفته است، ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق نورانی، حسن اعتماد و انتخاب معظم‌له را اولا به آن برادر فاضل و فرهمند و ثانیا به مدیران، مدرسان و طلاب آن مرکز علمی ارجمند متواضعانه تبریک عرض می‌کنم. بی‌شک با توکل به ساحت سبحانی و توسل به ذیل عنایات اهل بیت(س) و در سایه تدابیر کارگشا، این فرصت فرخنده را به مجالی مبارک برای تقویت و ارتقای این مرکز علمی و دینی پرپیشینه تبدیل خواهید فرمود. اینک به عنوان خادم حوزه‌های علمیه استان، ضمن مغتنم شمردن حضور موثر جناب عالی در عاصمه ام‌القرای اسلام، به اقتضای ارادت قدیم و به حکم تکلیف شرعی و نهادی و تعلقات صنفی، بدین‌وسیله آمادگی خویش، اعضای محترم شورای حوزه‌های علمیه استان و مدیران معزز را برای هرگونه مساعدت و معاضدت با آن جناب اعلام می‌دارم. با اغتنام فرصت، بار دیگر یاد و خاطره مجاهد نستوه، شاگرد شایسته حضرت امام خمینی(قدس‌سره) و یار باوفای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عالم ربانی، مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی (قدس‌سره) را گرامی داشته، نسبت به خدمات حضرت آیت‌الله محسنی‌گرکانی (دامت‌برکاته) در مدت تصدی تولیت آن مرکز ابراز قدردانی می‌کنم».


Page Generated in 0/0065 sec