printlogo


کد خبر: 179460تاریخ: 1396/5/18 00:00
چهارگوشه

یک کشته در سقوط بالگرد رژیم صهیونیستی
ارتش رژیم صهیونیستی از سقوط هلیکوپتری از نوع آپاچی در پایگاه ریمون در نقب (جنوب سرزمین‌های اشغالی) خبر داد که در جریان آن یک افسر کشته و یک تن دیگر زخمی شدند. در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است، این هلیکوپتر در اثنای اجرای عملیات آموزشی در پایگاه نظامی سقوط کرد و ارتش اسرائیل پس از این حادثه پرواز هلیکوپترهای از نوع آپاچی را متوقف کرد. این در حالی است که ارتش اسرائیل روز دوشنبه رزمایش گسترده‌ای را در شمال فلسطین اشغالی آغاز کرد.

12 سال زندان  برای وارث سامسونگ
دادستانی کره‌جنوبی معاون اول و وارث شرکت سامسونگ را به دلیل دست داشتن در پرونده فساد مالی نهاد ریاست‌جمهوری این کشور و پرداخت رشوه، مجرم شناخت و 12 سال زندان برای وی در نظر گرفت. لی جائه یونگ که فرزند ارشد رئیس شرکت سامسونگ است در فوریه گذشته به اتهام پرداخت 38 میلیون دلار رشوه به سازمان‌های غیرانتفاعی تحت مدیریت چوی سون سیل، یکی از دوستان نزدیک خانم پارک گئون‌هی، رئیس‌جمهور برکنار شده کره‌جنوبی دستگیر شد.

تلاش ناکام برای ترور نواز شریف
صبح سه‌شنبه وقوع انفجاری در شهر لاهور پاکستان به زخمی و کشته شدن‌ دست‌کم 46  تن منجر شد که اکثرشان رهگذر بودند. هدف این انفجار نواز شریف، نخست‌وزیر برکنار شده بود. کامیون حامل مواد منفجره از یک روز قبل در مسیر حرکت نواز شریف به سمت لاهور پارک شده بود اما برنامه نخست‌وزیر سابق برای سفر به این شهر در آخرین لحظه لغو شد و تروریست‌ها موفق به اجرای نقشه خود نشدند. طبق آخرین آمار بیش از 100 خودرو در این انفجار آسیب دیده است.

نخستین سلب تابعیت یک اسرائیلی
در شرایطی که مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی شدت گرفته است، برای برای نخستین‌بار از تاریخ تاسیس این رژیم جعلی یک اسرائیلی سلب تابعیت شد. به گزارش ایندیپندنت، دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی یک تبعه عرب این رژیم را به بهانه حمله به 4 یهودی اسرائیلی از جمله یک سرباز صهیونیست سلب تابعیت کرد. این فرد که به چنین جرمی به ۲۵ سال زندان محکوم شده در حال گذراندن دوران محکومیت خود است. سلب تابعیت این شهروند عرب در آستانه هفتمین دهه تشکیل این رژیم منحوس در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان‌دهنده وحشت روزافزون اسرائیلی‌ها از اعراب است. این موضوع همچنین نژادپرستی مطلق حاکم بر اسرائیل را ثابت می‌کند، چرا که صهیونیست‌ها حتی اعرابی را که بر خلاف دیگر فلسطینیان به اشغالگری آنان تن دادند تحمل نمی‌کنند. مهاجران یهودی آفریقایی‌تبار نیز وضعیتی مشابه اعراب تبعه رژیم صهیونیستی دارند و بارها نسبت به وضعیت غیرانسانی اقامت خود تظاهرات کرده‌اند.

بحران تخم‌مرغ‌های آلوده به فرانسه رسید
بحران تخم‌مرغ‌های آلوده به سرعت اروپای غربی را در می‌نوردد. پس از هلند، بلژیک، آلمان و بریتانیا، مقام‌های بهداشتی فرانسه نیز روز دوشنبه اعلام کردند تخم‌مرغ‌های آلوده از هلند وارد بازارهای این کشور شده است. از 3 هفته پیش آلودگی حجم وسیعی از تخم‌مرغ‌های عرضه شده به بازارهای اتحادیه به ماده شیمیایی فیپرونیل فاش شد و موجی از هشدار و نگرانی را نسبت به مصرف این ماده غذایی بویژه در کشورهای ثروتمند غرب قاره به وجود آورد. تنها در هلند طی 2 هفته گذشته، 300 هزار مرغ آلوده به ماده فیپرونیل معدوم شده ‌است اما رسوایی بزرگ‌تر زمانی بود که مشخص شد مقامات بهداشت همه کشورهای مزبور از آلودگی تخم‌مرغ‌ها خبر داشته‌اند. سازمان بهداشت جهانی نیز جمعه گذشته رسما نسبت به صدمات مصرف تخم‌مرغ‌های آلوده به کبد، کلیه و تیروئید شهروندان اروپایی هشدار داد. آلفرد برنارد، کارشناس امور غذایی درباره علائم مصرف چنین تخم‌مرغ‌هایی به یورونیوز می‌گوید: «در فرد مسموم سرگیجه، حالت تهوع و در آخر استفراغ دیده می‌شود. با این حال موارد منجر به فوت ناشی از خوردن مواد غذایی آلوده به فیپرونیل نادر است».


Page Generated in 0/0057 sec