printlogo


کد خبر: 179475تاریخ: 1396/5/18 00:00
اخبار

«شاعر دشت و هور» منتشر شد
کتاب «شاعر دشت و هور» زندگینامه سردار شهید اصغر انصاری از فرماندهان اطلاعات عملیات لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) به چاپ رسید. به گزارش تسنیم، در برشی از کتاب می‌خوانیم:  لباس خاکی پوشیده بود و پیراهنش را انداخته بود روی شلوارش. از چهره‌اش خستگی می‌بارید. بهش گفتم «چی شده اصغر جون؟ سرحال نیستی چرا؟» آهی کشید.
دلم از تنگی زندان سکندر بگرفت...
داشتم اسحله‌ام را تمیز می‌کردم.
این یعنی چی الان؟
دست روی دلم نذار. دلم حسابی تنگه حیدری. می‌دونی تا کجا اومدن جلو؟
عراقی‌ها پست امداد سه‌راهی شهادت را هم گرفته بودند. او برای همین غمگین بود. به شوخی گفتم: برای همین دمقی؟ من خیال کردم چه اتفاق مهمی افتاده!  
کتاب «شاعر دشت و هور» نوشته افضل قائمی‌کاشانی توسط نشر 27 بعثت به مبلغ
8 هزار تومان به چاپ رسیده است.

نقد و بررسی آثار حمیدرضا صدر
آثار حمیدرضا صدر در چهارمین شب از سلسله ‌نشست‌های «۱۰ شب، ۱۰ نویسنده» امروز ۱۸ مردادماه نقد و بررسی می‌شود. به گزارش مهر، در جدیدترین برنامه از سلسله ‌نشست‌های حوزه نقد و نظر تحت عنوان «۱۰ شب، ۱۰ نویسنده» آثار ادیبان ایرانی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و در چهارمین شب نیز، آثار حمیدرضا صدر نویسنده، منتقد سینما و مفسر، کارشناس و پژوهشگر حرفه‌ای فوتبال امشب ساعت 20 با حضور لادن نیکنام و به میزبانی اسماعیل باستانی نقد و بررسی می‌شود و حضور در این نشست برای همه‌ علاقه‌مندان به حوزه ادبیات آزاد و رایگان است. آثار این نویسنده و مترجم از جمله شامل «یونایتد نفرین‌شده» نوشته «دیوید پیس»، «تو در قاهره خواهی مرد»، «یه چیزی بگو» و «سیصدوبیست‌وپنج» است. یادآور می‌شود در هر یک از این سلسله ‌نشست‌های «10 شب، 10 نویسنده» علاوه بر دیدار علاقه‌مندان ادبیات با نویسنده‌های محبوب خود، با حضور منتقدان ادبی، کارنامه یک نویسنده مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این نشست‌ها در خیابان شریعتی، بالاتر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ برگزار می‌شود.

سری جدید «تهران20» روی آنتن
برنامه زنده تهران 20 کاری از گروه تهران و شهروندی با ساختار و دکور جدید در روزهای اخیر روی آنتن شبکه 5 سیما رفته است. به گزارش فارس، این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدحسین رضوی و اجرای محمد دلاوری و بهروز تشکر با بخش‌های جدید و متنوع و دکوری متفاوت از شبکه 5 سیما پخش می‌شود. «تهران 20» در هر برنامه یکی از موضوعات اجتماعی و شهروندی مرتبط با زندگی مردم در کلانشهرها و تهران را از زوایای مختلف در بخش‌های مختلف این برنامه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. فصل جدید برنامه «تهران 20» دارای بخش‌های مختلفی همچون گفت‌وگو با مسؤولان و کارشناسان، سرمقاله، خبرگرد، نظرسنجی، همین حوالی، نبض و.... است. برنامه تهران 20 روزهای زوج ساعت 20 از شبکه 5 سیما پخش می‌شود.

پردیس‌های شهرداری برای خبرنگاران رایگان شد
سیدعلی احمدی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر از اختصاص رایگان پردیس‌های شهرداری تهران به خبرنگاران خبر دارد. به گزارش تسنیم، مدیرعامل این موسسه اعلام کرد: پردیس‌های شهرداری تهران شامل پردیس‌های ملت، تماشا، راگا و رازی به مناسبت روز خبرنگار تا پایان شهریورماه برای خبرنگاران رایگان خواهد بود و پردیس سینمایی تماشا همچون سال گذشته به صورت ثابت پاتوق خبرنگاران خواهد بود. وی افزود: خبرنگاران عزیز می‌توانند تا پایان شهریورماه سال جاری، هر هفته در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه با ارائه کارت خبرنگاری به همراه یک نفر، میهمان پردیس‌های شهرداری تهران بوده و به تماشای فیلم‌های در حال اکران سینمای ایران بنشینند. احمدی در پایان افزود: پردیس سینمایی تماشا همچون سال گذشته در تمام ایام سال به عنوان پاتوق اهالی رسانه معرفی می‌شود. دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با اشاره به همکاری اصحاب رسانه با این رویداد فرهنگی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نقش بزرگ و مهم هدایت افکار عمومی کشور را برعهده دارند و از تمام اهالی رسانه که در مدت برگزاری این دوره از جشنواره همراه ما بودند، قدردانی می‌کنم.


Page Generated in 0/0049 sec