printlogo


کد خبر: 179478تاریخ: 1396/5/18 00:00
اخبار

ترجمه «گلستان یازدهم» به 5 زبان
نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس از آغاز ترجمه کتاب‌های تازه تقریظ‌شده از سوی مقام معظم رهبری به چند زبان خبر داد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی‌‌فقیه در سپاه قدس،  از آغاز ترجمه کتاب‌های تازه تقریظ‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: ترجمه کتاب‌های «وقتی مهتاب گم شد»، «آب هرگز نمی‌میرد» و «گلستان یازدهم» را در دست انجام داریم که کار ترجمه عنوان آخر بتازگی شروع شده است.  به گفته وی، قرار است کتاب «گلستان یازدهم» به زبان‌های عربی، اردو، ترکی استانبولی و ترکی آذربایجان و روسی برگردانده و در کشورهای مقصد از جمله عراق، لبنان و سوریه توزیع شود. همچنین کار ترجمه کتاب «دختر شینا» نیز چندی پیش آغاز و تعدادی از ترجمه‌ها به چاپ رسیده است. قرار است این کتاب به برخی زبان‌های هند نیز ترجمه شود. شیرازی همچنین در پایان از اتمام ترجمه کتاب‌های «سلام بر ابراهیم» و «هدایت سوم» به زبان عربی خبر داد.

تقدیر سینمایی‌ها از استاد «مجید انتظامی»
سازمان سینمایی حوزه هنری از تلاش‌ها و خدمات مجید انتظامی تقدیر می‌کند. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: مراسم بزرگداشت مجید انتظامی روز سه‌شنبه 24 مردادماه جاری با حضور هنرمندان، سینماگران، مدیران فرهنگی و اهالی رسانه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. وی ادامه داد: این حرکت به پاس خدمات ارزنده و خلاقیت‌های ماندگار وی در جهت پاسداشت کارنامه درخشان و غنی مجید انتظامی و حضور و جایگاه تاثیرگذار وی در عرصه موسیقی سینما بویژه، سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس طراحی شده است.  عشیری با بیان اینکه انتظامی یکی از تاثیرگذارترین آهنگسازان حال حاضر کشور است که نزدیک به 100 موسیقی فیلم و حدود 10 موسیقی صحنه‌ای نوشته است، گفت: کمتر هنرمندی را سراغ داریم که از چنین گستره وسیعی از فعالیت برخوردار باشد. موسیقی آثاری چون «آژانس شیشه‌ای»، «روز واقعه»، «از کرخه تا راین»، «ترن»، «دوئل»، «سردار جنگل»، «عقاب‌ها»، «مریم مقدس»، «کانی مانگا»، «بوی پیراهن یوسف» و ده‌ها فیلم سینمایی دیگر، یا موسیقی سریال‌هایی چون «تنهاترین سردار»، «مردان آنجلس»، «شیخ بهایی» و «کلاه پهلوی» گوشه‌هایی از کارنامه این هنرمند بزرگ است.

اکران «پری دریایی» در هفته دفاع‌مقدس
مسعود باباییان، کارگردان فیلم سینمایی «پری دریایی» گفت: پخش فیلم سینمایی «پری دریایی» با موضوع شهدای غواص توسط حوزه هنری انجام می‌شود و احتمالاً در هفته دفاع‌مقدس فیلم به نمایش عمومی درمی‌آید. به گزارش فارس، وی درباره نمایش عمومی فیلم «پری دریایی» گفت: فیلم با موضوع شهدای غواص و آلودگی محیط‌زیست خلیج‌فارس ساخته شد که در جشنواره مقاومت رونمایی شد. بتازگی پخش فیلم به حوزه هنری رسیده است و با صحبت‌هایی که انجام شده احتمالاً فیلم در هفته دفاع‌مقدس اکران می‌شود.  
بنابر این گزارش، «یونس» تنها بازمانده یک تیم غواصی در دوران حماسه و دفاع‌مقدس است که در کنار سواحل خلیج‌فارس زندگی می‌کند، می‌خواهد به یاد همرزمان شهید و دوست مفقودالاثرش «ارسلان» در زیر آب‌های نیلگون خلیج‌فارس یادبودی را در دریا برای او نصب کند. در این بین او با آلودگی نفتی در دریا و ماجراهایی مرتبط روبه‌رو می‌شود. در این فیلم امیر آقایی، پانته‌آ مهدی‌نیا، اصغر همت، شاهرخ فروتنیان، سیروس کهوری‌ن‍ژاد، محمدرضا جنگی، تورج فرامرزی، بهار مرادی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

روایت همسران مدافع حرم در «اشک و لبخند»
کتاب «اشک و لبخند» تألیف خانم منیره میرزایی توسط انتشارات موسسه
فرهنگی- هنری قدرولایت منتشر شد. به گزارش فارس،‌  این کتاب مجموعه 4 داستان از مدافعان حرم به روایت همسران آنهاست که طی مصاحبه خانم منیره میرزایی با آنان روایت شده و دغدغه‌ها و شادمانی‌های زندگی آنان را بازتاب می‌دهد. دلدادگی‌های زندگی همسران مدافعان حرم و رضایت آنان بر حضور دلاورانه مدافعان در دفاع از حریم ولایت و تا مرز شهادت رفتن آنان، حکایتی است شنیدنی و واقعیتی است انکارناپذیر که در این کتاب بخوبی انعکاس یافته است. این کتاب در 112 صفحه و قیمت 5000 تومان روانه بازار نشر شده است.
 


Page Generated in 0/0142 sec