printlogo


کد خبر: 179482تاریخ: 1396/5/18 00:00
اخبار

سخنگوی ناجا اعلام کرد
شکایت ناجا از نماینده ضارب مأمور پلیس
سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد ناجا از نماینده‌ای که اقدام به ضرب و شتم مامور پلیس در فرودگاه مهرآباد کرده بود، رسما شکایت کرده است. به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به ماجرای ضرب و شتم مامور پلیس راهور که توسط یک نماینده مجلس و در فرودگاه مهرآباد انجام شده بود، گفت: رفتار تند و پرخاشگرانه‌ای که در فرودگاه مهرآباد از سوی یک نماینده مجلس برابر مامور پلیس سر زد، در شأن یک نماینده برگزیده مردم نبود. وی با بیان اینکه این اقدام در شأن هیچ فردی نیست، تصریح کرد: نیروی انتظامی معتقد است باید با سازوکارهای قانونی با چنین افرادی مقابله شود تا از تکرار چنین حوادثی در آینده پیشگیری شود.  سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: در همین راستا نیروی انتظامی از نماینده مذکور شکایت کرده و مطمئنیم که قوه قضائیه با توجه به تاثیر منفی فراوانی که این نماینده از خود بر جای گذاشته، در اسرع وقت به این شکایت رسیدگی خواهد کرد.

ثبت 127  اثر منقول در فهرست آثار ملی
در جلسه کمیته آثار منقول، ۱۲۷ اثر تاریخی ارزشمند شامل دیوارنگاره صف سلام فتحعلی‌شاه، تابلوهای نقاشی، برخی اشیای تاریخی موزه ملی و سنگ قبر و کتیبه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. به‌گزارش تسنیم، در کمیته آثار منقول که با حضور مدیر و کارشناسان دفتر ثبت آثار تاریخی، کارشناسان موزه ملی و مجموعه‌های تاریخی نیاوران، کاخ گلستان و تعدادی از استان‌ها برگزار شد، 127 اثر منقول در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. در این رابطه فرهاد نظری، مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی گفت: در کمیته آثار منقول 26تابلوی نقاشی، قلمدان و مینیاتورهای مجموعه فرهنگی‌ - تاریخی کاخ نیاوران و دیوارنگاره صف سلام فتحعلی‌شاه در باغ نگارستان به ثبت رسید. وی به آثار ثبتی موزه ملی ایران اشاره کرد و افزود: 37 اثر از موزه ملی ایران به ثبت رسید که از این مجموعه 30 اثر مربوط به دوره تاریخی و 7 اثر متعلق به آثار صنیع‌الملک است. نظری تأکید کرد: 34 اثر از تابلوهای نقاشی‌ ابوالحسن‌خان غفاری (صنیع‌الملک) که هم‌اکنون در مجموعه فرهنگی - ‌تاریخی کاخ گلستان نگهداری می‌شود در این نشست به ثبت رسید. همچنین در جلسه کمیته آثار منقول 29 اثر متشکل از سنگ قبر و سنگ کتیبه استان یزد نیز ثبت شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر خبر داد
جمع‌آوری روزانه 40 تا 50 سگ بدون صاحب
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به اینکه حذف فیزیکی سگ‌های بدون صاحب از سال ۹۲ ممنوع شده است، گفت: روزانه به طور متوسط40 تا 50 سگ در مناطق مختلف تهران جمع‌آوری و عقیم‌سازی می‌شوند. کامران زنگیشه در گفت‌وگو با «تهران سما»، اظهار داشت: با توجه به وجود شهرستان‌های دارای مرز مشترک با تهران، زمین‌های کشاورزی در حاشیه شهر و عدم عقیم‌سازی سگ‌ها در این مناطق، روزانه تعداد زیادی از این حیوانات با ورود از مبادی حاشیه‌ای مناطق یک، ۲، ۵، ۱۵، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ وارد محدوده شهری می‌شوند.  وی با اشاره به اینکه سگ‌ها پس از عقیم‌سازی در زیستگاه‌‌های اطرف شهر رهاسازی می‌شوند، تصریح کرد: علاقه‌مندان به حیوانات و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز می‌توانند با حضور در این زیستگاه‌ها در پروسه غذارسانی به این حیوانات شرکت کنند. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی با وزارت کشور و مطابق دستورالعمل واگذاری، سگ‌های عقیم شده به صورت رایگان در اختیار افراد متقاضی قرار می‌گیرد.گفتنی است این طرح هم‌اکنون در مرحله پایلوت و کارشناسی قرار دارد و در آینده به صورت عمومی در اختیار شهروندانی که نیازمند سگه گله یا چوپان هستند، قرار می‌گیرد.


Page Generated in 0/0054 sec