printlogo


کد خبر: 179485تاریخ: 1396/5/18 00:00
اخبار

تخلفات بانک مرکزی به قوه‎‌قضائیه ارجاع شد
گزارش مجلس از تخلفات بانک مرکزی درباره «کاسپین» با رأی اکثریت نمایندگان مجلس به قوه‌‌قضائیه ارجاع شد. رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز پارلمان گزارش نهایی این کمیسیون از رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران موسسات اعتباری از جمله «کاسپین» را قرائت کرد. وی افزود: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران موسسه اعتباری کاسپین در راستای اجرای ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس به صحن پارلمان تقدیم شده است. بهارستان‌نشینان با ۱۸۳ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۲ رای ممتنع با ارجاع تخلفات بانک مرکزی در رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران «کاسپین» به قوه‎‌قضائیه  موافقت کردند.

برخی افراد صاحب‌نام اقساط خود  به ثامن‌الحجج را نمی‌دهند
نماینده سابق مجلس با تاکید بر بازگرداندن اصل سپرده‌های مردم در موسسات مالی غیرمجاز گفت: برخی افراد صاحب‌نام هستند که در قالب مؤسسه ثامن‌الحجج سپرده‌های سنگین گرفتند اما با کمال وقاحت اقساط خود را نمی‌پردازند. احمد توکلی با اشاره به اینکه برخی افراد صاحب‌نام هستند که در قالب مؤسسه ثامن‌الحجج سپرده‌های سنگین گرفتند اما با کمال وقاحت اقساط خود را نمی‌پردازند، گفت: اگر بانک مرکزی در این زمینه ورود نکند، دیده‌بان عدالت و پیشرفت وارد خواهد شد و با معرفی این افراد افشاگری کرده و علیه آنها اعلام جرم خواهد کرد.  توکلی با بیان اینکه رئیس مؤسسه ثامن‌الحجج اکنون در خانه خود محصور است و اموال مردم را با نام زدن آنها به اسم افراد و شرکت‌های  دیگر حیف‌ومیل می‌کند، گفت:‌ قوه‌قضائیه سریع‌تر باید وارد عمل شود، بزودی دیده‌بان عدالت و شفافیت علیه مسؤولانی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند افشاگری خواهد کرد. وی با بیان اینکه از مصادیق مسلم احتکار در فقه جایی است که فرد بتواند مالی را پرداخت کند و از آن شانه خالی کند، گفت: بنابراین عدالت اقتضا می‌کند چنین شخصی هر چه سریع‌تر محاکمه شود.


تولید داخلی فولکس واگن چه شد؟
مسؤولان وزارت صنعت باید پاسخگو باشند. بین اضلاع مثلث ایدرو، ماموت و فولکس واگن چه توافقاتی صورت گرفته که افکار عمومی از آن مطلع نیستند. آیا این قرارداد هم مانند تمام قراردادهای دولت یازدهم محرمانه است؟ به گزارش پردیس خودرو، شرکت ماموت خبر از تولید خودروهای سبک با مشارکت فولکس واگن داده بود و قرار بر این بود 16 مردادماه 1396 دو محصول فولکس واگن یعنی تیگوان و پاسات به عنوان نخستین نماد همکاری 2 شرکت ماموت و فولکس واگن و با نمایندگی رسمی ماموت خودرو رونمایی شود. متاسفانه این مراسم به علل نامعلوم لغو شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت صنعت در ابتدای امر در صورت تولید مشترک ماموت و فولکس واگن مجوز ورود محصولات فولکس واگن به ایران را داده بوده است، در صورتی که مسؤولان ماموت پس  از دریافت مجوزهای لازم جهت تولید مشترک به دنبال واردات محصولات این شرکت آلمانی بوده‌اند. مهرزاد فردوس، مدیرعامل گروه صنعتی ماموت، رسما اعلام کرده بود این شرکت با مشارکت فولکس واگن آلمانی در ایران، خودرو تولید خواهد کرد. اینکه مسؤولان وزارت صنعت در چند روز مانده به رونمایی با برگزاری مراسم رونمایی مخالفت کردند و اینکه آیا این اقدام وزارت صنعت منفعلانه بوده یا اقدامی برای منافع ملی، خود جای سوال و ابهام است.


مؤسسات مالی غیرمجاز تعیین تکلیف شدند
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه 3 موسسه مالی غیرمجاز در کشور تعیین تکلیف شدند، گفت: دیگر در بازار پولی موسسه غیرمجاز مطرحی نداریم که نگران آن باشیم و بازار غیر متشکل پولی که بحثش را می‌کردیم کاملا منتفی شد. ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج اظهار داشت: به موسسه ثامن‌الحجج خط اعتباری اختصاص داده‌ایم و اعتباراتی که تاکنون به سپرده‌گذاران پرداخت کرده‌ایم از محل همین خط اعتباری بوده است. وی افزود: تا سپرده 35 میلیون تومان را همان ابتدا پرداخت کردیم. در مرحله دوم نیز سپرده‌های تا سقف 100 میلیون تومان را در یک بازه زمانی مشخص پرداخت می‌کنیم، همچنین در مراحل بعد سپرده‌های 200 و 300 میلیون تومانی هم در یک فاصله زمانی مشخص پرداخت می‌شود.


Page Generated in 0/0116 sec