printlogo


کد خبر: 179494تاریخ: 1396/5/18 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام مروارید
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت خطیب مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ علی‌اصغر مروارید را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت خطیب مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ علی‌اصغر مروارید رحمه‌الله‌علیه را به خاندان و بازماندگان محترم تسلیت عرض می‌کنم. ایشان از مبارزان قدیمی نهضت اسلامی و از یاوران صادق امام راحل در نخستین سال‌های مبارزات بود و دست‌اندرکاران نهضت خاطره‌ سخنرانی‌های پرشور ایشان را از یاد نمی‌برند. رحمت و غفران الهی بر ایشان باد.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۷ مرداد ۹۶

امروز؛ تقدیم طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا به هیأت‌رئیسه
عضو کمیسیون امنیت ملی از احتمال تقدیم طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در جلسه علنی امروز خبر داد. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بررسی جزئیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در کمیسیون متبوع خود گفت: این طرح 27 ماده دارد که نمایندگان پیشنهادات متعددی بویژه در راستای اصلاح این متن و اضافه کردن موادی به آن داشتند. وی با اشاره با اینکه کمیته‌ای در کمیسیون امنیت ملی برای بررسی این پیشنهادات تشکیل شد، ادامه داد: امروز(دیروز) بعدازظهر کمیسیون امنیت ملی بررسی این طرح را ادامه می‌دهد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه چندی پیش کلیات این طرح به تصویب رسیده، خاطرنشان کرد: اگر اعضای کمیسیون با جزئیات طرح موافقت کنند، ممکن است این طرح روز چهارشنبه تقدیم هیات رئیسه شود.

جلسه هیأت نظارت بر انتخابات شوراها برای تعیین تکلیف برخی حوزه‌ها
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از تشکیل جلسه این هیات برای تعیین تکلیف درباره انتخابات شوراها در برخی حوزه‌ها خبر داد. فرهاد تجری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا فردا (امروز) برای بررسی و تعیین تکلیف انتخابات شوراها در برخی حوزه‌ها مثل کبودرآهنگ و صدرای شیراز که مورد اعتراض واقع شده بود، تشکیل جلسه خواهد داد. وی افزود: پیش از این درباره انتخابات شوراها در برخی حوزه‌ها تصمیماتی اتخاذ شده بود که برخی از این تصمیمات اجرایی شده و برخی دیگر با مقاومت فرمانداران مواجه شده که در جلسه روز چهارشنبه(امروز) درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

توجه به برنامه ششم توسعه کشور از اولویت‌های دولت جدید باشد
نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: ریشه‌کنی فقر و فساد و عمل طبق برنامه ششم توسعه کل کشور از اولویت‌های دولت دوازدهم باشد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ، گفت: ریشه‌کنی فقر و فساد، عمل طبق برنامه ششم توسعه کل کشور، اهمیت به اتحاد مردم و مسؤولان و توجه به نظرات منتقدان از جمله توصیه‌های مقام معظم رهبری بود که لازم است دولت دوازدهم در عمل به آنها تلاش کند. وی ادامه داد: مردمی بودن، استفاده از نیرو‌های با‌ارزش و انقلابی، غفلت نکردن از دشمنی دشمنان در تعاملات بین‌المللی و تقویت کشور در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی از دیگر توصیه‌های ایشان بود. این نماینده مجلس با تاکید بر‌ اینکه قوای سه‌گانه برای پیشبرد برنامه‌های کشور باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند، تصریح کرد: ازهم‌گسیختگی و تفرقه بین قوا موجب بی‌ثباتی و سوء‌استفاده دشمن می‌شود و بر روند رو به رشد کشور تاثیر منفی می‌گذارد.
 


Page Generated in 0/0115 sec