printlogo


کد خبر: 179502تاریخ: 1396/5/18 00:00
موضع‌گیری سلطانی‌فر درباره بازی ۲ فوتبالیست ایرانی برابر تیم رژیم صهیونیستی
وزیر ورزش: محکوم می‌کنم

گروه ورزشی:  وزیر ورزش و جوانان اقدام 2 ورزشکار ایرانى در رویارویی با تیمى از رژیم صهیونیستی با پیراهن تیم پانیونیوس یونان را محکوم کرد.
به گزارش «وطن‌امروز» و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وزیر ورزش و جوانان اقدام 2 ورزشکار ایرانى در رویارویی با تیمى از رژیم صهیونیستی با پیراهن تیم پانیونیوس یونان را محکوم کرد. سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: اقدام این 2 ورزشکار تحت هر عنوان از نظر اینجانب محکوم است و از قهرمانان و ورزشکاران که الگوهای نسل جوان محسوب می‌شوند، انتظار داریم در راستای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین عمل کنند.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امیدوارم با تمهیداتی که به‌عمل می‌آید دیگر شاهد تکرار چنین مواردی در ورزش کشور نباشیم.
محکومیت‌ها
پس از بازی شجاعی و حاج‌صفی در تیم پانیونیوس مقابل یک تیم از رژیم صهیونیستی، وزارت ورزش با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن بازی این 2 ملی‌پوش اعلام کرد درباره مساله اخیر وزارت ورزش پس از دریافت اطلاعات و گزارش‌های لازم از فدراسیون فوتبال و سایر منابع در چارچوب اصول و مبانی سیاست خارجی نظام و حفظ منافع ملی تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد. فدراسیون فوتبال هم در بیانیه‌اش نوشت: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی دقیق و کارشناسی همه‌جانبه ماجرا بوده که بدون شک این مسیر باید پس از گفت‌وگوی رودررو با این 2 بازیکن و لحاظ کردن نظرات قبلی فدراسیون به نامبردگان طی شود. بدون شک ورزشکاران پرافتخار ایران‌زمین همواره نشان داده‌اند هیچ علاقه‌ای به رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی حتی در آوردگاه بزرگ المپیک و جهانی نداشته، ندارند و نخواهند داشت و مرام پهلوانی آنها در سالیان گذشته زبانزد بوده و این اتفاق در خارج از کشور و برنامه‌های فدراسیون فوتبال بوده است.
آشتیانی: این دو بازیکن لیاقت پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را ندارند
واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال به انتقاد از حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در دیدار مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس پرداخت. امیررضا واعظ‌آشتیانی در گفت‌و‌گو با  تسنیم، درباره حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در دیدار مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس گفت: این دو فوتبالیست کاری کرده‌اند که توئیتر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آفرین می‌گوید و از آنها به‌عنوان عاملی برای شکسته شدن این تابو یاد می‌کند. فدراسیون باید صریح‌تر از این موضع می‌گرفت و از به‌کار بردن واژه «کار کارشناسی همه‌جانبه» پرهیز می‌کرد. به نظرم اصلاً کارشناسی نیاز نیست، چون همه چیز روشن است. این دسته ورزشکاران شایستگی پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را ندارند، چون با این کارشان به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دهن‌کجی کردند.  وی با اشاره به شرایط مشابه اشکان دژاگه و امتناع او از بازی مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس خاطرنشان کرد: اگر به عقبه این اتفاقات نگاه کنیم، می‌بینیم اشکان دژاگه که در آلمان بزرگ شده و در تیم جوانان این کشور هم بازی کرده، حاضر نشد مقابل نماینده اسرائیل بازی کند. او حتی در مصاحبه‌اش اعلام کرده بود «در رگ‌های من خون ایرانی جریان دارد و از پدر و مادری ایرانی به دنیا آمده‌ام؛ دولت ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و من هر حاضر نیستم مقابل نماینده این رژیم بازی کنم.» چقدر خوب بود این دو فوتبالیستی که در ایران زندگی و رشد کرده‌اند، از رفتار دژاگه می‌آموختند. واعظ‌آشتیانی در پاسخ به این سوال که حالا باید چه تصمیمی درباره این دو بازیکن تیم‌ملی فوتبال گرفته شود، گفت: تأکید می‌کنم چنین افرادی شایستگی پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را ندارند. وقتی یک باشگاه بازیکنش را به تیم امید نمی‌دهد و فدراسیون آنها را محروم می‌کند، این اتفاق در عالم سیاست و ورزش جمهوری اسلامی عظماست. کار شجاعی و حاج‌صفی یک رفتار غیرمتعارف است. نمی‌شود از عنوان «اتفاق» برای این کار استفاده کرد. باید برخورد قاطع و محکم با این افراد انجام شود.


Page Generated in 0/0069 sec