printlogo


کد خبر: 179523تاریخ: 1396/5/19 00:00
اخبار

سلفی نمایندگان کار خوبی نبود
دبیر شورای نگهبان درباره سلفی نمایندگان با موگرینی گفت: چطور این نمایندگان توجه نداشتند که نسبت به عمل آنها چه تفسیری صورت می‌گیرد؛ کار این عده از نمایندگان کار خوبی نبود و با اعتراضاتی روبه‌رو و به مساله روز تبدیل شد. به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در آغاز جلسه روز چهارشنبه اعضای این شورا با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و برگزاری مراسم تحلیف با حضور گسترده نمایندگان کشورهای خارجی تصریح کرد: تعداد کثیری از  نمایندگان کشورهای مختلف در کمال آرامش، امنیت و نظم در ایران حاضر شدند و مراسم تحلیف بخوبی برگزار شد. آیت‌الله جنتی همچنین در ادامه ضمن اشاره به حواشی به‌وجود آمده در مراسم تحلیف و بازتاب رسانه‌ای و مردمی این حواشی اضافه کرد: چطور این نمایندگان توجه نداشتند نسبت به عمل آنها چه تفسیری صورت می‌گیرد و مردم و جامعه درباره این اقدام چه قضاوتی خواهند کرد. در مجموع کار این عده از نمایندگان کار خوبی نبود و با اعتراضاتی روبه‌رو و به مساله روز تبدیل شد. وی در پایان با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا این تحریم‌ها را مساله‌ای بسیار مهم برشمرد و افزود: این مساله، مساله ساده‌ای نیست و خودشان گفتند این تحریم‌های جدید بی‌سابقه و هدف اصلی اعمال آنها، زیر سوال بردن نظام و حرکت در مسیر براندازی نظام جمهوری اسلامی است که باید توجه جدی و اقدام شایسته نسبت به آنها انجام شود.

واکنش شمخانی به جنایت اخیر گروه‌های تروریستی در افغانستان
دبیر شورایعالی امنیت ملی با ارسال پیامی به همتای افغانستانی خود ضمن محکومیت شدید حملات تروریستی به مردم بی‌گناه میرزا اولنگ، این حادثه را به ملت و دولت افغانستان تسلیت گفت. دریابان شمخانی با ارسال پیامی به همتای افغانستانی خود ضمن محکومیت شدید حملات تروریستی به مردم بی‌گناه میرزا اولنگ، این حادثه را به ملت و دولت افغانستان تسلیت گفت و با خانواده قربانیان این جنایت غیرانسانی ابراز همدردی کرد. وی افزود: بی‌شک پایان یافتن این اقدامات دردناک از سوی گروه‌های افراطی و وابسته به اندیشه‌های تکفیری تنها با عزم و اراده جدی، همکاری میان کشورهای همسایه و مبارزه واقعی با تروریسم میسر خواهد بود. دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به توسعه ناامنی از رهگذر حضور نیروهای نظامی کشورهای غربی بویژه آمریکا در منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مسیر از تمام ابزارها و ظرفیت‌های خود به منظور دستیابی به امنیت جمعی و بازگشت ثبات به کشورهای آسیب‌دیده از فتنه تروریسم بهره خواهد برد و مسیرهای مقابله مشترک با این تهدید خطرناک را با گسترش همکاری‌های منطقه‌ای بویژه با دولت افغانستان ادامه خواهد داد.

ابراز تأسف زاهدی از عدم معرفی وزیر علوم
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از معرفی نشدن گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس گفت: به صورت لحظه‌ای، اسم افراد به‌عنوان گزینه‌های جدید به گوش ما می‌رسد. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به این سوال که آیا علت معرفی شدن وزیر پیشنهادی علوم به مجلس، به اطلاع اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیده است یا خیر، اظهار داشت: تا این لحظه هیچ خبری به ما داده نشده و دولت هم هیچ اطلاعاتی به مجلس نمی‌دهد؛ لذا ما از این مساله بی‌خبریم. وی درباره علت معرفی نشدن دکتر علی خاکی‌صدیق به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس گفت: این مساله و برخی رفتارها جای تعجب و تأسف دارد؛ هر لحظه یک پیغام و خبر جدید به ما می‌رسد که فلان شخص قرار است به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شود. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به صورت لحظه‌ای و هر ساعت اسم شخص جدیدی از داخل وزارتخانه بیرون می‌آید و به گوش ما می‌رسد که قرار است این افراد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شوند؛ این مساله در شأن دولت و مجلس نیست که هر ساعتی اسم یکی مطرح شود.
 


Page Generated in 0/0042 sec