printlogo


کد خبر: 179524تاریخ: 1396/5/19 00:00
پارلمان

روایت قاضی زاده از گذاشتن وثیقه برای حسین فریدون
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماجرای وثیقه گذاشتنش برای آزادی حسین فریدون را به نمایندگان گفت. حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر پیشنهادی بهداشت دولت دوازدهم در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس حضور پیدا کرد. وی در بخشی از این جلسه به ماجرای وثیقه گذاشتنش برای آزادی حسین فریدون، برادر حسن روحانی که به اتهام مسائل مالی بازداشت شده بود، اشاره کرد و گفت: آقای فریدون را از تولد انقلاب اسلامی می‌شناسم. در زمان دستگیری ایشان بنده در قرقیزستان بودم دادستانی با من تماس گرفت تا وثیقه‌ای به میزان ۳۵ میلیارد تومان آورده شود. قاضی‌زاده اضافه کرد: خانم بنده با خانم ایشان به دادگاه می‌روند کل وثیقه‌های ایشان حدود ۵ میلیارد بوده، سند خانه ما و سند دیگری که به نام خانم بنده بوده گذاشته می‌شود؛ سندهای ما هم حدود ۷ میلیارد بوده که به آزادی ایشان منجر می‌شود.   
 
قابلیت سامانه موشکی باور۳۷۳ افزایش پیدا کرد
وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از افزایش قابلیت‌های سامانه موشکی باور 373 خبر داد. امیر سرتیپ امیر حاتمی در نشست با نمایندگان عضو فراکسیون ‌ولایی مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه تولیدات رزم زمینی در 4 سال گذشته بیش از 320 درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: در حوزه موشکی ‌بیش از 150 درصد و در حوزه دریایی 130 درصد تولیدات افزایش داشته است. وی با برشمردن ‌شرایط ویژه منطقه خاورمیانه هشدار داد: امروز با تحولات فناورانه ‌و اقتصادی دفاعی خیلی جدی مواجهیم که در‌ محیط منطقه در حال وقوع است. سرتیپ حاتمی با اعلام اینکه مراحل تولید سامانه پدافندی ‌باور 373 ‌انجام شده و قابلیت‌های آن افزایش یافته است، گفت: در حوزه رزم زمینی و مقابله با تروریسم کارهای بسیار خوبی در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد.‌‌وزیر پیشنهادی دفاع با اظهار اینکه نیروی انسانی محور اصلی کار در نیروهای مسلح است، افزود: در حوزه معیشت و حقوق کارکنان ‌اصلاحاتی ‌انجام شده اما هنوز نسبت به حکم قانونی فاصله داریم. امیر حاتمی با ابراز اینکه «در حوزه خدمات درمانی وضعیت خوبی داریم»، گفت: ‌در برنامه پیش‌بینی شده که مناطق محروم و عملیاتی، جانبازان و معسرین در اولویت قرار گیرند.

پخش زنده بررسی صلاحیت وزرا در مجلس
عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه بررسی صلاحیت وزرا از سه‌شنبه آینده آغاز می‌شود، گفت: جلسه علنی مجلس برای رای اعتماد به وزرا از شبکه خبر به طور زنده پخش می‌شود.اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، از روند بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت در مجلس خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم از روز سه‌شنبه 24 مرداد آغاز شود. وی درباره تعداد جلسات بررسی رای اعتماد وزرا، افزود: جلسات علنی مجلس برای رای اعتماد وزرای پیشنهادی در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه (24 و 25 مرداد) در 2 شیفت و روز پنجشنبه (26 مرداد) در یک شیفت برگزار می‌شود. عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: احتمال دارد جلسات رای اعتماد به وزرا تا روز‌های شنبه و یکشنبه (28و 29 مرداد) نیز ادامه داشته باشد. همچنین قرار است جلسات علنی مجلس در زمان بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت به صورت زنده از شبکه خبر پخش شود. عضو هیات‌رئیسه مجلس درباره روند بررسی برنامه‌ها و سوابق کاری و اجرایی وزرای پیشنهادی دولت، اظهار داشت: کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های تخصصی و همچنین فراکسیون‌های سیاسی مجلس ظرف یک هفته آینده با دعوت از وزرای پیشنهادی برنامه‌ها و سوابق کاری این وزرا را بررسی می‌کنند.

تصویب طرح مقابله با اقدامات آمریکا در کمیسیون امنیت ملی مجلس
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا در منطقه در این کمیسیون خبر داد. حجت‌‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه روز چهارشنبه این کمیسیون گفت: نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس پیش از جلسه علنی، صبح امروز (دیروز) برگزار شد. وی افزود: در این جلسه، طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه با رأی اکثریت اعضا تصویب شد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: پیش‌بینی بنده این است که طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه هفته آینده در مجلس بررسی شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec