printlogo


کد خبر: 179549تاریخ: 1396/5/19 00:00
اخبار

آخرین فیلمنامه مرحوم کاسه‌ساز رد شد
محسن کاسه‌ساز، کارگردان سینما و پسر مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز، درباره تولید آخرین اثر پدرش گفت: کار تایید فیلمنامه هنوز به جایی نرسیده است. هزینه تولید کارهای ارزشی بویژه در ژانر دفاع‌مقدس بالاست. ما و پدر تصور این را داشتیم که پس از نگارش فیلمنامه می‌توانیم با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و مرکز سینمای دفاع‌مقدس کار را شروع کنیم و پروانه تولید بگیریم. وی ادامه داد: اما متاسفانه هم پروانه ندادند و هم فیلمنامه را به بهانه فاقد ارزش‌های دفاع‌مقدس بودن و داشتن رگه‌های طنز رد کردند! کاسه‌ساز در پایان بیان کرد: پیش از آنکه پدر در بیمارستان بستری شود، تصمیم به اتمام فیلمنامه داشتیم اما در همان زمان هم فیلمنامه رد شده بود. من به خاطر حفظ روحیه پدر، چیزی به او نگفتم. به هر حال نمی‌دانم، می‌شود دوباره درخواست پروانه ساخت داد یا نه؟

پایان فصل اول«به اضافه مستند»
فصل اول برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با کارگردانی محمدرضا رضاییان و تهیه‌کنندگی سیدحسین میری پس از پخش 26 قسمت به کار خود پایان داد. این برنامه تلویزیونی که هر هفته با اجرای علی صدری‌نیا در روزهای سه‌شنبه روی آنتن شبکه مستند می‌رفت، با حضور مستندسازان و کارشناسان حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به بررسی مهم‌ترین مستندهای تولید شده در داخل کشور می‌پرداخت. در نخستین فصل این برنامه مستندهای مختلف و جنجالی بسیاری مورد نقد و بررسی قرار گرفت که مستندهایی مانند «a157»، «آقای نخست‌وزیر»، «آزادی»، «خاطرات خانه متروک»، «پرزیدنت آکتور سینما»، «معلق» و... تعدادی از این آثار محسوب می‌شدند که نمایش آنها در این برنامه و نقد و بررسی این آثار با استقبال بالای مخاطبان روبه‌رو شد. گفتنی است، روال پخش فصل دوم این برنامه تلویزیونی همانند فصل اول آن است و مخاطبان این برنامه می‌توانند هر هفته ساعت 21 از شبکه مستند به تماشای آن بنشینند و بازپخش‌های آن نیز در روزهای چهارشنبه‌ ساعت 9:30 صبح و جمعه‌ها ساعت 14 بعدازظهر روی آنتن می‌رود.

«رؤیای نیمه‌شب» رکورد زد
رمان «رویای نیمه‌شب» اثر مظفر سالاری توانسته به شمارگان ۱۳۰ هزار نسخه برسد. به گزارش فارس،  رمان مذهبی «رویای نیمه‌شب» که ماجرای تشرف ابوراجح حمامی به محضر ولی‌عصر(عج) را با بیانی عاشقانه و داستانی روایت کرده است، پس از 70 مرتبه تجدید چاپ به شمارگان 130هزار نسخه رسید. این میزان در وضعیت کنونی نشر کشور یک رکورد محسوب می‌شود که اثری داستانی با درونمایه دینی به آن دست پیدا کرده است. این رمان در چهارمین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» به عنوان اثری محوری معرفی شد و مورد استقبال قرار گرفت.«رویای نیمه‌شب» داستانی است عاشقانه با زمینه‎ مذهبی که حکایت از دلدادگی جوانی از اهل سنت به دختری شیعه مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است. همچنین در چهارمین دوره «کتاب و زندگی» برای این رمان تیزری تلویزیونی ساخته شد که موجب افزایش اقبال مخاطبان به این کتاب شده بود. رمان «رویای نیمه‌شب» اثر مظفر سالاری از سوی انتشارات کتابستان معرفت روانه بازار کتاب شده است.

«شهید دهم»؛ خاطرات شهدای کشتی «ماری مرمره»
سیدحسن حسینی‌ارسنجانی از انتشار خاطرات خانواده‌ شهدای کشتی «ماری مرمره» از سوی انتشارات سوره مهر خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدحسن حسینی‌ارسنجانی، از انتشار کتاب «شهید دهم» پیرامون شهدای کشتی «ماری مرمره» خبر داد و گفت: در سفری که با 40 نفر از شاعران و نویسندگان به کشور ترکیه داشتیم با خانواده‌های شهدای کشتی «ماری مرمره» دیدار کردیم که خاطرات و گفته‌های آنها را در قالب یک سفرنامه به اتمام رسانده‌ام. وی با بیان اینکه این کتاب قرار است از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ برسد، افزود: این کشتی به منظور کمک‌رسانی راهی غزه بود که مورد حمله وحشیانه نیروهای اسرائیلی قرار گرفت. در این حمله 9 تن از مسافران کشتی به شهادت رسیدند. در این سفر یک پرنده نیز همراه مسافران بود که قرار بود در غزه رها شود که متاسفانه این پرنده نیز در حمله صورت گرفته کشته شد.


Page Generated in 0/0054 sec