printlogo


کد خبر: 179550تاریخ: 1396/5/19 00:00
رویدادها

برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر سوره
مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر سوره جمعه 20 مردادماه برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران،  در مراسم اختتامیه بیست‌و‌پنجمین دوره جشنواره تئاتر سوره قرار است از تاجبخش فناییان، کارگردان تئاتر و همچنین خانواده شهید احمدی‌مقدم که از هنرمندان عرصه تئاتر کشورمان بوده است، تقدیر شود. در این مراسم قرار است در بخش صحنه‌ای به کارگردانی، بازیگری مرد و زن، طراحی لباس، طراحی پوستر، طراحی صحنه، طراحی گریم، ساخت موسیقی و در بخش خیابانی به طرح و ایده، کارگردانی، بازیگری زن و مرد، طراحی لباس و صحنه و ساخت موسیقی جایزه اهدا شود. اختتامیه جشنواره تئاتر سوره روز جمعه از ساعت 20:30 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

«خیابان تبریز»رونمایی شد
مراسم رونمایی از کتاب «خیابان تبریز» برگرفته از زندگی معلم شهید «قدرت‌الله چگینی» که به قلم میثم رشیدی‌مهرآبادی نوشته شده است در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی رونمایی شد. به گزارش تسنیم، امیرحسین انبارداران، مسؤول انتشارات مجنون و نویسنده کتاب‌های دفاع  با بیان اینکه امیدوارم نهضت چاپ کتاب حوزه دفاع‌مقدس به دست انتشارات خصوصی بیفتد، افزود: کاش یک سازمان مردم‌نهاد در کشور وجود داشت تا متولی چاپ کتاب‌های دفاع‌مقدسی می‌شد، زیرا هر مقدار  مردم به یک کتاب نزدیک‌تر باشند، کتاب از تشریفات دورتر می‌شود. هر قدر به شهرها و روستاهای محروم و دورتر می‌رویم با شهدای مظلومی آشنا می‌شویم که ابعاد معنوی گسترده‌ای دارند. شهید قدرت‌الله چگینی 30 دی 1326، در شهر قزوین به دنیا آمد. او تا پایان دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان عربی درس خواند. معاون اداره آموزش‌وپرورش قزوین بود که در سال 1350 ازدواج کرد و صاحب 2 پسر شد. او دوازدهم شهریور 1360، در خیابان تبریز واقع در شهر قزوین مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای قزوین و در کنار بارگاه شاهزاده حسین(ع) واقع شده است.

در بیست‌وپنجمین «تولد ماه» برگزار می‌شود
جشن ۶۰ سالگی مهرانه مهین‌ترابی
ویژه‌برنامه «تولد ماه» با جشن ۶۰ سالگی مهرانه مهین‌ترابی با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی
امام علی(ع) برگزار می‌شود. به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، بیست‌وپنجمین «تولد ماه» به مناسبت زادروز مهرانه مهین‌ترابی، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون جمعه ۲۰ مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود. مهین‌ترابی سال ۱۳۳۶ در کرج به دنیا آمد و دانش‌آموخته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او بازیگری را در سال ۱۳۵۶ با بازی در تئاتر «تله» آغاز کرد و سال ۱۳۶۵ با فیلم «گل‌بهار» به سینما آمد. سال ۱۳۷۰ با بازی در مجموعه تلویزیونی «مش‌خیرالله صندوقچه اسرار» به تلویزیون راه یافت و با نقش‌آفرینی در 2 مجموعه «همسران» و «خانه سبز» به اوج محبوبیت رسید. علاقه‌مندان برای حضور در بیست‌وپنجمین تولد ماه می‌توانند به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان اسفندیار مراجعه کنند.

«سفرنامه با صاد» منتشر شد
مجموعه شعر «سفرنامه با صاد» اثر سیدمهدی موسوی از سوی انتشارات شهرستان ادب روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس،  سیدمهدی موسوی در قالب نیمایی با بیانی پرمعنا و سرشار از احساس تصاویر پیاده‌روی اربعین را در اشعارش آورده و خواننده را در موقعیت این سفر روحانی قرار داده است.
  گام‌های جابر و عطیه را
یک هزار و چارصد بهار
در بغل گرفته است
خاک، زیرپوستش
رد پای این دو را هنوز
مثل خون تازه حفظ کرده است
اولین مسافران اربعین هنوز هم
در کنار ما پیاده سیر می‌کنند
از عطیه در خیال خود سوال می‌کنم:
جابر هزار و چارصد بهار پیش
مدفن غریب و بی‌نشان دوست را
بی‌فروغ دیده‌اش چگونه یافت؟
با کدام سوی چشم
بی‌امان به سوی کربلا شتافت؟
پاسخ عطیه یک کلام بود:
«بوی تربت حسین»
 


Page Generated in 0/0141 sec