printlogo


کد خبر: 179561تاریخ: 1396/5/19 00:00
چهارگوشه

زیرگرفتن 6 سرباز فرانسوی در پاریس
خودرویی با زیر گرفتن سربازان فرانسوی در حومه شمال غربی پاریس 6 تن را زخمی کرد که حال 2 تن از آنان وخیم است. به گزارش اسپوتنیک،  اگرچه پلیس فرانسه هنوز تروریستی بودن این حادثه را روشن نکرده اما پاتریک بالکانی، شهردار منطقه لوالوآ پره که این حادثه در آن رخ داد، گفته است قطعنا این اقدام یک حمله عمدی بوده است. به گفته پلیس فرانسه عملیات برای پیدا کردن وسیله نقلیه مهاجم در حال انجام است.

30 کشته در حملات آمریکا به الرقه
ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش همچنان در حملات خود در سوریه جان غیرنظامیان را می‌گیرد. برخی فعالان از کشته شدن 30 غیرنظامی از جمله 14 کودک در حملات ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا به شهر الرقه در سوریه طی روز سه‌شنبه خبر دادند. منابع پزشکی اعلام کردند 16 نفر از کشته‌ها را آوارگانی تشکیل می‌دهند که از شهر تدمر به الرقه آمده‌اند. این آواره‌ها در یک منزل سکونت داشتند که توسط ائتلاف بمباران شد.

13 سال زندان برای عالم شیعه در عربستان
دادگاه کیفری ریاض آیت‌الله شیخ حسین الراضی، عالم برجسته شیعی این کشور را به 13 سال زندان محکوم کرد. رژیم سعودی سال گذشته، شیخ حسین الراضی روحانی عربستانی، خطیب و امام جماعت مسجد الرسول شهر عمران از توابع استان الاحسا در جنوب عربستان را بازداشت کرد. اعلام حمایت از حزب‌الله لبنان، انتقاد از اعدام آیت‌الله شیخ نمر النمر، انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای عربستان بویژه تجاوز ریاض به یمن از جمله اتهاماتی است که به این روحانی برجسته وارد شده است.

حمله جنگنده‌های صهیونیستی به نوار غزه
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه برخی پایگاه‌های‌ نظامی مقاومت در شمال نوار غزه را بمباران کردند که طی آن 3 فلسطینی مجروح شدند و حال یکی از آنها وخیم است. فوزی برهوم، سخنگوی حماس در واکنش به این حمله اعلام کرد نوار غزه به میدان آزمایش سلاح‌های جدید رژیم اشغالگر اسرائیلی تبدیل نخواهد شد. حازم ابوشنب، سخنگوی رسانه‌ای جنبش فتح در اظهاراتی حمله جنگنده‌های «اف 35» رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه را محکوم کرد.

روسیه آماده خروج از سوئیفت است
روسیه پس از وضع تحریم‌های تازه ضدروسی توسط آمریکا و احتمال اقدام‌های بیشتر، افزون بر بررسی کاهش وابستگی به دلار در نظام معاملات خارجی خود، برای شرایط حذف از نظام جهانی بین بانکی (سوئیفت) نیز آماده شده است. معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با تازه‌ترین شماره نشریه حیات بین‌المللی ‌اعلام کرد: مسکو در پاسخ به تحریم‌های ضدروسی جدید آمریکا، وابستگی اقتصادی به دلار را کاهش می‌دهد.

کشته شدن ۱۰ نظامی سعودی در جنوب یمن
به دنبال وقوع عملیات انتحاری در اردوگاه مزدوران سعودی در استان ابین در جنوب یمن، دست‌کم 10 نظامی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. در همین حال، واحد موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی، عصر سه‌شنبه اردوگاه التداوین وابسته به نیروهای متجاوز سعودی در شرق مأرب را هدف قرار دادند. انفجارهای شدید منطقه را به لرزه درآورده است. این اردوگاه صدها نظامی سعودی و اماراتی و اتاق عملیات متجاوزان را در خود جای داده است.

همسر مکرون «بانوی اول» نیست
کمپین جمع‌آوری امضا در فرانسه با جمع‌آوری 270 هزار امضا، موفق شد کاخ الیزه را از اعطای عنوان رسمی «بانوی اول» به بریژیت مکرون، همسر رئیس‌جمهور فرانسه منصرف کند. امانوئل مکرون در طول رقابت‌های انتخاباتی خود وعده داده بود عنوانی شفاف برای همسرش در نظر بگیرد که هیچ هزینه‌ای برای مالیات‌دهندگان فرانسوی در بر نداشته باشد. مساله وضعیت همسر یا شریک رئیس‌جمهور فرانسه طی سال‌های اخیر، بویژه پس از رسوایی‌های رخ داده درباره رابطه نامشروع فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور سابق این کشور، حساسیت‌برانگیز شده است.
 


Page Generated in 0/0073 sec