printlogo


کد خبر: 179584تاریخ: 1396/5/21 00:00
اخبار

روایت آیت‌الله موحدی‌کرمانی از 11 میلیون رأی شهید رجایی
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نقل قولی از شهید رجایی گفت: ایشان همیشه ابراز نگرانی می‌کرد و می‌گفت مبادا ۱۱ میلیون نفری که به من رای دادند، روز قیامت مرا مواخذه کنند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه با نقل خاطره‌ای از شهید محمدعلی رجایی درباره اهتمام به احتمال مواخذه از سوی مردم در روز قیامت به خاطر رأیی که به او داده‌اند، گفت: شهید رجایی نگران بود و می‌گفت 11 میلیون مردمی که به من رای داده‌اند مبادا روز قیامت مرا مواخذه کنند، گاهی امام زمان(عج) ممکن است دامان ما را بگیرد و در روز قیامت مواخذه کند. وی با اشاره به هشدار قرآن به کسانی که نسبت به همه کارهای خود فخر می‌کنند و از آن راضی هستند، گفت: قرآن می‌فرماید این افراد دوست دارند کسی از آنان تعریف کند ولو آنکه تعریف نابجا و بی‌مورد باشد. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این افراد دوست دارند مدح و ثنای‌شان را بگویند، به خاطر ویژگی ای که در آنها نیست و در واقع مدحی دروغین از سوی افرادی متملق است؛ قرآن می‌فرماید تصور نکنید کسانی که اینگونه مدح شدن را دوست دارند، می‌توانند از عذاب الهی فرار کنند؛ عذابی دردناک در انتظار آنان است. آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان این نکته که این عذاب الهی به علت خوشحالی از مدح بیجاست، گفت: اگر کسی مدح و ثنای شما را به دروغ گفت، حتی اگر نمی‌توانید دهانش را ببندید، لااقل به او اعتراض کنید و اگر هم مجالی برای اعتراض نیست در درون خودتان خوشحال نشوید، چراکه این خوشحالی مورد مواخذه قرار می‌گیرد.

بررسی طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا پس از رأی اعتماد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا پس از جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهای دولت دوازدهم خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، از  بررسی و تصویب نهایی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در این کمیسیون خبر داد و گفت: طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه پس از تصویب در کمیسیون امنیت ملی مجلس، تقدیم هیات‌رئیسه پارلمان شده است. وی درباره زمان دقیق بررسی طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه در صحن علنی پارلمان، افزود: این طرح پس از جلسات مجلس برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن علنی پارلمان بررسی می‌شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با تصویب نهایی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، گام مؤثری در جهت تقویت کمربند امنیتی در برابر خرابکاری‌های آمریکایی‌‌ها و تروریست‌ها در منقطه و ایران صورت می‌گیرد.

انتخابات ۹۶ شبیه ۸۸ بود اما طرفین به قانون تمکین کردند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات ۹۶ از جهت نگرش‌ها و نگرانی‌ها شبیه ۸۸ بود اما طرفین به قانون تمکین کردند. عباسعلی کدخدایی در برنامه «دست‌خط» در پاسخ به این سوال که تخلفات در انتخابات ریاست‌جمهوری در چه حوزه‌ای بود؟ گفت: معمولا حوزه پررنگ تخلفات انتخاباتی در تبلیغات است. افراد یا خلاف واقع مطلبی را بیان می‌کنند یا ممکن است صحبت‌های‌شان متضمن توهین و افترا باشد یا مطالب غیرواقعی را مطرح می‌کنند. بخشی از تخلفات به روز رای‌گیری مربوط می‌شود. وی افزود: عناوین متعددی را در قانون انتخابات داریم مانند تعرفه ندادن و خرید و فروش رای و مخدوش بودن تعرفه‌ها یا دخالت عوامل اجرایی و عوامل نظارت در امر انتخابات یا تبلیغات بر سر صندوق‌ها و در شعب. اینها عناوین متعددی است که در قانون لحاظ شده است و در هر دوره‌ای اینها را داریم که شدت و ضعف دارد. هم سال 88 و هم الان چنین وضعیتی را داشتیم. سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه در کدام انتخابات بین 88 و 96 تخلفات پررنگ‌تر بود، گفت: سال 88 و 96 را نگوییم پررنگ بود ولی در 88 یک طرف قضیه نظر را قبول نداشت و آن فتنه‌ای که نباید شروع می‌شد، شروع شد. خوشبختانه در 96 چنین مساله‌ای را نداشتیم و طرفین نظر مراجع قانونی را تمکین کردند و پذیرفتند اما خب تخلفات وجود دارد.


Page Generated in 0/0048 sec