printlogo


کد خبر: 179591تاریخ: 1396/5/21 00:00
اخبار

سقف بیمه‌ای یک میلیارد دلاری کشتیرانی ایران
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از افزایش پوشش بین‌المللی بیمه ناوگان ملی تا سقف یک میلیارد دلار خبر داد و گفت: صنعت بیمه داخلی با بخش دریایی آشنا نیست. به گزارش تسنیم، محمد سعیدی با تاکید بر این واقعیت که اگر اقتصاد به بیمه متکی نباشد در معرض خطرهای بزرگ و جبران‌ناپذیری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: پیش از این و در اجلاس شرکت بیمه Stimship لندن هم گفتم صنعت بیمه در جهان به سرعت در حال رشد و تعالی است، بنابراین، این صنعت نیازمند توسعه ارتباطات بین‌المللی است تا عقب‌ماندگی‌های فعلی آن جبران شود. وی افزود: متاسفانه هم‌اکنون صنعت بیمه در ایران جایگاه مطلوبی ندارد که باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی کنیم، در واقع نباید صنعتی که خطرات را پوشش می‌دهد، خود  در معرض خطر باشد. سعیدی اضافه کرد: پس از برجام توانستیم پوشش بین‌المللی بیمه 75 میلیون دلاری را تامین کنیم و آن را به 450 میلیون دلار ارتقا دادیم و امروز آن را تا سقف یک‌میلیارد دلار افزایش داده‌ایم.


افزایش رشد اقتصادی با تغییر سال پایه
براساس نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰ نرخ رشد محصول ناخالص داخلی (به قیمت بازار) در سال۱۳۹۵ بالغ بر 1/11 درصد بوده است. به گزارش مهر، این نتایج حاکی است رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی۲، گروه صنعت (شامل معدن، صنعت، انرژی و ساختمان) 1/18 و فعالیت‌های گروه خدمات 8/5 درصد رشد داشته است. مرکز آمار ایران پیش از این نرخ رشد اقتصادی سال گذشته را بر مبنای سال پایه ۱۳۷۶،  با احتساب نفت 3/8 درصد و بدون نفت 3/6 درصد اعلام کرده بود.


کارشکنی عراق در تجارت با ایران
عراق از هفته گذشته واردات ۴ محصول هندوانه، خربزه، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی از ایران را بدون اطلاع قبلی ممنوع اعلام کرده است. سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: گمرک زرباطیه عراق بدون اینکه از قبل اطلاعیه‌ای داده باشد واردات هندوانه،‌ خربزه، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی ایران را به عراق ممنوع کرده است. این در حالی است که برخی صادرکنندگان این 4 محصول یا محصول‌ها را پشت مرز رسانده بودند یا محصول در حال آماده‌سازی و ارسال بوده که به دلیل فسادپذیر بودن محصول کشاورزی دچار ضرر و زیان شده‌اند.


Page Generated in 0/0056 sec