printlogo


کد خبر: 179593تاریخ: 1396/5/21 00:00
اخبار

رئیس جمعیت هلال احمر تأکید کرد
ضرورت تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیاردی امداد و نجات
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب مجلس برای امداد و نجات، گفت: امیدواریم تا پایان سال تامین خودروهای نجات و تجهیزات امداد و نجات را عملی کنیم. به گزارش مهر، دکتر سیدامیرمحسن ضیایی که به منظور بازدید از اردوهای نشاط و امید جوانان هلال‌احمر به استان گیلان سفر کرده بود، با محمدعلی نجفی استاندار گیلان دیدار کرد. وی با بیان اینکه استان گیلان به رغم طبیعت سرسبز، نیازمند توجه بیشتر برای ارتقای زیرساخت‌هاست، درباره تجهیز امکانات جمعیت هلال‌احمر استان‌ها تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تامین خودروهای نجات و تجهیزات امداد و نجات را در سطح سخت‌افزاری عملی کنیم. ضیایی تاکید کرد: امکانات هلال‌احمر برای مردم است و در صورتی که اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب مجلس برای حوادث و امداد و نجات تامین شود، خبرهای خوبی از هلال‌احمر شنیده خواهد شد.

اعلام ویژگی‌های کارت اعتباری ارزی دانشگاهیان
یک مقام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ویژگی‌های «کارت اعتباری ارزی دانشگاهیان» را که در ذیل خدمات دولت الکترونیک وزارتخانه به جامعه دانشگاهیان کشور فراهم شده است، تشریح کرد. به گزارش «وطن امروز»، دکتر حبیب سنگتراش، دبیر ستاد امور رفاهی اعضای هیات علمی وزارت علوم، در هشتاد و ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی (سالن ابوریحان) روز سه‌شنبه ۱۷ مردادماه برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر، مذاکرات وسیعی برای صدور کارت ارزی بین‏المللی صورت گرفته و در این جهت، جلسات متعددی برگزار شده تا در نهایت سامانه یوزکارت برای ارائه این کارت‌ها انتخاب شد. وی در ادامه گفت: از هفته آینده اطلاعات و نحوه دریافت کارت‌ها در سایت وزارتخانه قرار می‌گیرد و اعضای هیأت علمی، کارکنان و سایر پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد رفاهی و انتخاب گزینه یوزکارت، جهت پر کردن فرم ثبت‌نام و کسب اطلاعات اقدام کنند. گفتنی است در چارچوب اجرای طرح دولت الکترونیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که دبیرخانه آن در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مستقر است، طرح واگذاری کارت ارزی دانشگاهیان با همکاری بخش خصوصی به مرحله اجرا گذاشته شده است. اکنون صدور کارت اعتباری ارزی به صورت پایلوت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شده و ظرفیت صدور صدها هزار کارت ارزی برای دانشگاهیان توسط بخش خصوصی با همکاری یکی از بانک‌های ایرانی ایجاد شده است. به گفته وی، دانشگاهیان می‌توانند در صورت تمایل به دریافت این نوع کارت‌ها به سایت یوزکارت به آدرس www.usecard.ir مراجعه کرده و بعد از ایجاد حساب کاربری و واریز وجه کارت مورد نظر که در گروه‌های مختلف ارزی از ۲۵۰ یورو تا ۵۰ هزار یورو صادر می‌شود این کارت‌ها را دریافت کنند.  به گفته وی، این کارت‌ها در بیش از ۳۳ میلیون پایانه فروش در سراسر دنیا چه به صورت آنلاین، چه حضوری قابل استفاده است.

با اعزام ۱۸ کاروان از مدینه منوره
۱۴هزار و ۵۱۳ زائر ایرانی راهی مکه شدند
در ادامه اعزام زائران کشورمان از مدینه منوره به مکه روز جمعه ۱۸ کاروان شامل ۲ هزار و ۶۳۵ زائر به مکه مکرمه عزیمت خواهند کرد. به گزارش مهر، با این احتساب شمار زائرانی که تاکنون پس از زیارت مرقد نبی مکرم اسلام در مدینه منوره راهی مکه شده‌اند به ۱۴ هزار و ۵۱۳ نفر رسید. همچنین با ۴ پرواز ۱۰۵۸ زائر ایرانی به مدینه منتقل می‌شوند. برنامه اعزام زائران مدینه اول به مکه مکرمه از شنبه گذشته آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد. زائران مدینه اول در مدت اقامت 6 روزه خود در مدینه منوره ضمن زیارت مرقد نورانی پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع، از اماکن مقدسه این شهر از جمله قبرستان شهدای احد، مزار حمزه سیدالشهدا،  مساجد هفتگانه، قبا و ذوقبلتین نیز بازدید کرده‌اند. حضور در جلسات انس و معرفت،  دعای کمیل و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و معنوی از دیگر برنامه‌های زائران کشورمان در مدینه منوره است.


Page Generated in 0/0052 sec