printlogo


کد خبر: 179609تاریخ: 1396/5/21 00:00
رویدادها

«منبع موثق» مونولوگ طنز در شبکه فرهیختگان
رضا رفیع، مجری برنامه «منبع موثق» درباره ساختار این برنامه که پخش آن بتازگی از شبکه 4 سیما آغاز شده، گفت: این برنامه همچنان که از نام آن می‌توان حدس زد برخی اخبار، حوادث و اطلاعات روزمره را به زبانی طنز مطرح می‌کند. قرار است هر شب در این برنامه مهم‌ترین اخبار مطرح روز مورد بررسی قرار گیرد ولی با زبانی آمیخته به چاشنی طنز. به گزارش ایسنا، او ادامه داد: پیش از این نیز تجربه حضور در این نوع برنامه را که به نوعی مونولوگ طنز محسوب می‌شود، در برنامه‌های دیگری مثل «پا تو کفش اخبار» یا «حالا خورشید» داشتم. برنامه «منبع موثق» نیز متناسب با شبکه 4 که معروف به شبکه فرهیختگان است، تهیه شده است. این برنامه تلاش می‌کند با استفاده از جنبه‌های آموزشی طنز، میان توده مردم با این شبکه تلویزیونی پیوند برقرار کند.

آغاز سلسله جلسات «عصر مستند»
نخستین نشست از سلسله جلسات «عصر مستند» با نمایش فیلم مستند «مسافران» برگزار شد. به گزارش مهر، مسعود زارعیان، دبیر سلسله نشست‌های «عصر مستند» گفت: هدف از برگزاری جلسات «عصر مستند» بهره‌گیری از ظرفیت عظیم سینمای مستند، ایجاد بستر آموزشی، نقد درون‌گفتمانی انقلاب اسلامی، هم‌افزایی مستندسازان استان و ارتباط با فیلمسازان باشگاه هنرمندان جشنواره فیلم «رویش» است که با افتتاح سالن نمایش روباز فیلم در ساختمان حوزه هنری مشهد همزمان شده است. مستند بلند «مسافران» که برای نخستین‌بار در مشهد نمایش داده می‌شود، با زمان ۸۷ دقیقه، به گفت‌وگوی آدم‌ها در یک تاکسی می‌پردازد و فرم متمایز این مستند و حذف فرمیک فیلمبردار از ویژگی‌های آن است.

برگزاری کارگاه طنز با حضور استاد میرشکاک
دوره جدید کارگاه اسرار و ابزار طنزپردازی بزودی با حضور استاد یوسفعلی میرشکاک برگزار خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، دوره جدید کارگاه اسرار و ابزار طنزپردازی با حضور استاد یوسفعلی میرشکاک و به همت دفتر طنز حوزه هنری در فصل تابستان و پاییز 96 با هدف آموزش اصول و مبانی و شگردهای طنزنویسی برگزار می‌شود. این دوره کارگاهی یکشنبه‌ هر هفته ساعت 17:30 در سالن زنده‌یاد امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار خواهد شد. شرکت در این دوره برای عموم آزاد است و زمان دقیق شروع کلاس‌ها متعاقبا به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.


«ساعت 5 عصر» صدرنشین ماند
با توجه به تغییر اکران سینماها در هفته گذشته باز هم فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» با اقبال مخاطبان مواجه شده و صدرنشین جدول هفتگی فروش است.  به گزارش فارس، از هفته گذشته 2 فیلم «گذر موقت» و «بیست‌ویک روز بعد» به اکران فیلم‌های سینمایی اضافه شدند. این دو فیلم به ترتیب در رتبه‌های هشتم  و هفتم جدول هفتگی قرار گرفتند. فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» ساخته مهران مدیری با اقبال مواجه است و رتبه اول در فروش هفتگی را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب  «اکسیدان» تنها یک هفته توانست در طول زمان اکران صدرنشین جدول فروش باشد.«ساعت 5 عصر» با احتساب فروش مکانیزه هفتگی یک‌میلیارد و 381 میلیون تومان صدرنشین جدول است.  «اکسیدان» با فروش 836 میلیون  در رتبه دوم جدول هفتگی فروش قرار دارد. «رگ خواب» که سرگروه سینمایی خود را از دست داده با فروش 307 میلیون در رتبه سوم قرار گرفت. «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» در هفته 13 نمایش با فروش 288 میلیون تومان در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است. با توجه به آمار فروش فیلم‌های سینمایی این مهم نظر هر مخاطبی را جلب می‌کند که مخاطبان سینما آگاهانه فیلم‌ها را انتخاب می‌کنند و به تماشای آنها می‌روند. در میان فیلم‌های کمدی که به نمایش درآمده کمدی‌های سخیفی هم دیده می‌شود اما مخاطب اقبال چندانی به این آثار نشان نداده در شرایطی که صاحبان این‌گونه آثار از هر موقعیتی استفاده کرده و بتازگی تبلیغات ماهواره‌ای این کمدی‌های سخیف نیز آغاز شده است اما همچنان در پایین جدول هفتگی قرار گرفته‌اند.
 


Page Generated in 0/0062 sec