printlogo


کد خبر: 179610تاریخ: 1396/5/21 00:00
پرسپولیس با 3 گل از سد نفت تهران گذشت
خط و نشان

شاگردان برانکو ایوانکوویچ سومین دیدار خود در لیگ برتر را با برتری برابر نفت تهران پشت سرگذاشتند تا سومین برد فصل را برای خود ثبت کنند. دیدار تیم‌های نفت تهران و پرسپولیس در هفته سوم در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد که این بازی با برتری ۳ بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس در این دیدار با ترکیب بیرانوند، محرمی، خلیل‌زاده، انصاری، ماهینی، کامیابی‌نیا، احمدزاده، مسلمان، امیری (نعمتی)، علیپور (منشا) و طارمی (طاهرخانی) به میدان رفت و در نیمه اول حملات زیادی را روی دروازه حریف انجام داد اما نتوانست به گل برسد. نفتی‌ها هم هر چند دیر تمرینات جدی خود را آغاز کردند اما در نیمه اول نمایش خوبی داشتند و چند موقعیت خوب را هم روی دروازه میهمان خود خلق کردند که در یک مورد علیرضا بیرانوند در موقعیتی تک‌به‌تک اجازه نداد دروازه‌اش باز شود. شروع نیمه دوم برای پرسپولیس همراه با گل بود. مهدی طارمی که در 2 دیدار گذشته سرخپوشان نتوانسته بود گلزنی کند در نخستین دقیقه نیمه دوم روی پاس محسن مسلمان موفق شد نخستین گل خودش در فصل و نخستین گل پرسپولیس در این بازی را به ثمر برساند. در ادامه پرسپولیس تیم بهتری نسبت به نیمه اول بود و یکبار دیگر در دقیقه ۵۹ توسط فرشاد احمدزاده به گل دست پیدا کرد. احمدزاده این گل را با پای غیرتخصصی خود به ثمر رساند تا خیال سرخپوشان برای پیروزی راحت شود. در دقایق باقیمانده برانکو سعی کرد با به میدان فرستادن منشا، نعمتی و طاهرخانی نتیجه را حفظ کند اما در دقیقه ۸۸ مهدی طارمی با پای چپ گل سوم تیمش و گل دوم خودش را به ثمر رساند تا سرخپوشان به یک برد پرگل دست پیدا کند و با ۹ امتیاز در صدر جدول قرار گیرد.
 یک حاشیه خطرناک در روز پیروزی
اگرچه پرسپولیس توانست با یک نمایش خوب برابر نفت تهران به پیروزی 3 بر صفر دست یابد اما این پیروزی مقتدرانه چندان هم بدون حاشیه نبود. در پایان بازی، بازیکنان پرسپولیس به سمت هواداران تیم‌شان رفتند و با آنها تشویق ایسلندی را به اجرا گذاشتند. در این بین ایگور پانادیچ از گادوین منشا درخواست کرد او هم به همراه سایر بازیکنان به سمت هواداران برود اما منشا با عصبانیت سر مربی دروازه‌بانان تیمش فریاد زد بازیکنان به من پاس نمی‌دهند. منشا در ادامه به رختکن رفت و در شادی بازیکنان شرکت نکرد. پندار خمارلو نیز در رختکن همین درخواست را از منشا کرد اما مهاجم عصبانی پرسپولیس درخواست مدیر روابط عمومی باشگاه را هم نپذیرفت. البته این نخستین باری نیست که مهاجم آفریقایی پرسپولیس از پاس ندادن همبازی‌هایش اظهار ناراحتی می‌کند. منشا که در بازی برابر نفت در ترکیب اصلی پرسپولیس نبود و از دقیقه 70 و به جای علی علیپور به میدان آمده بود، در روزی که طارمی موفق شد 2 گل برای سرخپوشان به ثمر برساند، پایش به گلزنی باز نشد تا کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب پرسپولیس در هفته‌های بعد هم داشته باشد. با این وجود اگر اعتراضات منشا بخواهد به این صورت ادامه داشته باشد این مساله می‌تواند به یک حاشیه خطرناک برای پرسپولیس تبدیل شود و آرامش تیم یک دست برانکو را بر هم بزند. باید ببینیم مربی کهنه‌کار سرخپوشان چه برنامه‌ای برای فرار از چنین حاشیه‌هایی و حفظ اتحاد تیم پرستاره‌اش تا پایان فصل دارد.
 2 اشتباه و 2گل
اگرچه سایپا  برابر استقلال‌خوزستان تیم برتر میدان بود و شایستگی پیروزی را داشت اما گل‎های این تیم روی اشتباهات مسلم بازیکنان حریف به دست آمد. بویژه ردپای اشتباهات ابوالفضل علایی مدافع خوب این تیم روی هر دو گل سایپایی‌‎ها دیده می‌شد. علایی روی گل اول سایپا در حالی که می‌توانست به راحتی توپ را دفع کند، اشتباه کرد تا عباس‌زاده در داخل محوطه جریمه با شیخ‌ویسی تک‌به‌تک شود و به سادگی هر چه تمام‌تر گل اول سایپا را بزند. روی گل دوم هم اگرچه یکی از هافبک‌های استقلال خوزستان توپ را از دست داد اما علایی در کورس مقابل علی قلی‌زاده، هم دیرتر به توپ رسید و هم تعادلش را از دست داد تا قلی‌زاده دومین گل سایپا را هم به ثمر برساند. سایپا موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد استقلال خوزستان در اهواز بگذرد.
گسترش به نخستین 3 امتیاز دست پیدا کرد
تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز سومین دیدار خود در لیگ هفدهم را با پیروزی پشت سرگذاشت تا به نخستین برد فصل دست پیدا کند. هفته سوم لیگ برتر عصر  پنجشنبه با دیدار تیم‌های گسترش فولاد تبریز و سپیدرود رشت آغاز شد که این بازی در پایان با برتری یک بر صفر تیم گسترش به پایان رسید. این دیدار در حالی برگزار شد که 2 تیم دیدارهای گذشته خود را با شکست پشت سرگذاشته بودند و برای رسیدن به نخستین امتیاز تلاش می‌کردند. تنها گل این بازی را رضا خالقی‌فر در دقیقه ۹۳ وارد دروازه سپیدرود کرد.


Page Generated in 0/0186 sec