printlogo


کد خبر: 179638تاریخ: 1396/5/22 00:00
اخبار

فساد اداری در «تلکه»
مستند تلکه با محوریت رشوه و فساد اداری در شهرداری‌ها و قوای مختلف، مراحل پایانی تولید خود را به کارگردانی مسعود کارگر پشت سر می‌گذارد و بزودی در یکی از شبکه‌های سیما به نمایش درخواهد آمد. به گزارش تسنیم، کارگردان تلکه اظهار داشت: در این مستند تلاش کردیم با محوریت رشوه، فساد اداری را در شهرداری‌ها و 2 قوه مجریه و قضائیه مورد نقد و بررسی قرار دهیم. کارگر مراحل ساخت مستند را واجد تجربیات جدیدی برای خود دانست و گفت: در فرآیند تولید مستند با مراجعه به ادارات مختلف به وضوح دیدم که متأسفانه پیشنهاد رشوه بخشی از کار روتین شده است و برای پیدا کردن آن نیازی به تحقیق و صرف وقت نیست بلکه حضور صبح تا بعدازظهر ما در ادارات، موارد متعددی از نشانه‌های این عمل قبیح را نمایان کرد. گفتنی است، مستند «تلکه» به عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات سازمان هنری - رسانه‌ای اوج، به تهیه‌کنندگی سیدجمال عود سیمین تولید شده است و بزودی به نمایش در خواهد آمد.

صندلی خالی مایکل مور برای ترامپ
مایکل مور، کارگردان و مستندساز مشهور که در بلاسکوتئاتر نیویورک روی صحنه رفته است در همان چند ثانیه اول که روی سن رفت پرسید: «چطور چنین افتضاحی اتفاق افتاد؟» ولی موضوع سوال او اصلا نامشخص و گم نبود، چرا که تصویر پرزیدنت ترامپ پشت سر این کارگردان افتاده بود و به اندازه کافی روشن بود که منظور از این افتضاح چیست. به گزارش مهر به نقل از هافینگتون پست، «شرایط تسلیم من» نام نمایش تک نفره‌ای است که اوایل سال اعلام شده بود با اجرای مور روی صحنه می‌رود. در مقدمه نمایش، مور اشاره به بالکنی با پرچم آمریکا کرد و گفت از ترامپ دعوت کرده تا به تماشای این نمایش بیاید و آن بالکن خالی برای وی رزرو شده بود. مایکل مور در بخشی از سخنانش تاکید کرد: نمی‌پذیرم در کشوری زندگی کنم که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آن است؛ در عین حال، این کشور را ترک نخواهم کرد. البته مور به دموکرات‌ها، بویژه هیلاری کلینتون هم رحم نکرد و او را نیز از سخنانش بی‌بهره نگذاشت؛ از جمله اینکه گفت: جای او توی یک جعبه است.

فصل دوم «نفس» درگیر اما و اگر
جلیل سامان، کارگردان درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: فعلا درگیر بازنویسی رمان «وقت بودن» برای چاپ پنجم هستم که یکی دو هفته دیگر آماده می‌شود و تحویل انتشارات می‌دهم تا به مراحل چاپ برسد. به گزارش دیباچه، وی ادامه داد: البته در این چند وقت خلاصه فصل دوم نفس را نیز تحویل سازمان داده‌ام اما برای ساخت آن اما و اگرهایی وجود دارد، البته هنوز سازمان نظری در این باره نداده است. وی درباره ساخت فصل دوم این سریال نیز گفت: احساس کردم کشش ساخت فصل دوم وجود دارد البته نمی‌توانم موضوع را باز کنم زیرا جذابیت‌های آن از بین می‌رود.

«کاروان هدهد» به قشم رسید
«کاروان هدهد» ویژه‌برنامه شبکه هدهد است که به معرفی نقاط گردشگری و زیبای کشور می‌پردازد. این برنامه با آیتم‌های استودیویی و گزارشی نقاط مختلف را معرفی می‌کند تا کودکان و نوجوانان سراسر جهان با این نقاط آشنا شوند و به آنجا سفر کنند. به گزارش مهر، این برنامه در نخستین سفر خود به استان آذربایجان شرقی رفت. با توجه به طرح جهانی«قشم جزیره‌ای برای کودکان» و نگاه ویژه منطقه آزاد قشم به کودکان و نوجوانان، «کاروان هدهد» به مدت ۲ هفته میهمان مردم این جزیره می‌شود و ویژه‌برنامه‌های متعدد تولیدی و محیطی را در دستور کار دارد. شبکه «جهانی هدهد» نخستین شبکه اسلامی بین‌المللی در حوزه کودک و نوجوان است که از طریق ماهواره فعالیت می‌کند. این مجموعه شبکه‌ها توسط دفتر آیت‌الله سیستانی راه‌اندازی شده است.


Page Generated in 0/0092 sec