printlogo


کد خبر: 179641تاریخ: 1396/5/22 00:00
چالش بزرگ پرسپولیس و برانکو
تبعیض در پاس

پرسپولیس با وجود آنکه خوب بازی می‌کند و نتایج درخشانی به دست آورده اما با یک چالش بزرگ مواجه شده که می‌تواند برای این تیم دردسرساز شود. پرسپولیس فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را توفانی آغاز کرده و در هر 3 دیدار خود توانسته برابر حریفان به پیروزی برسد. بعد از پیروزی که سرخپوشان برابر نفت تهران به دست آوردند این گمانه‌زنی در فضای مجازی به وجود آمد که بازیکنان پرسپولیس به منشا پاس نمی‌دهند. هرچند بازیکنان پرسپولیس با صراحت چنین چیزی را رد می‌کنند اما به نظر می‌رسد این موضوع حتی اگر ناخودآگاه هم باشد تا حدود زیادی صحت دارد. بازیکنان پرسپولیس طبیعی است که دوست داشته باشند مهدی طارمی با توجه به رابطه بسیار خوبی که با او دارند به عنوان بهترین گلزن انتخاب شود. محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده با طارمی بسیار صمیمی هستند. با توجه به اینکه مغز متفکر سرخپوشان در میان میدان مسلمان است، دور از انتظار نیست که او دوست داشته باشد طارمی از منشا بیشتر گل بزند. او بعد از بازی گفت: گل زدن طارمی بیشتر از گل زدن خودم خوشحالم می‌کند. این اظهارنظر مسلمان بخوبی به چنین گمانه‌زنی دامن می‌زند. در 30 دقیقه‌ای که منشا در میدان بود حتی مسلمان یک پاس هم به او نداد و عجیب‌تر اینکه احمدزاده در حالی که براحتی می‌توانست منشا را در موقعیت گل قرار دهد به طرز عجیبی توپ را با پای غیرتخصصی‌اش به بیرون زد تا مهاجم نیجریه‌ای سرخپوشان به گل نرسد. آنچه روشن است این است که بازیکنان پرسپولیس طارمی را به منشا ترجیح می‌دهند و این می‌تواند به چالشی بزرگ برای پرسپولیس و برانکو تبدیل شود. سرمربی کروات سرخپوشان اصلا دوست ندارد آرامش تیم او به هم ریخته شود. حضور 2 مهاجم آماده که شانس بالایی برای گلزنی دارند می‌تواند برای سرخپوشان چالش‌برانگیز باشد. برانکو باید فکری به حال این مشکل کند، چرا که پرسپولیس در وضعیت بسیار حساسی قرار دارد و باید در لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان برود. منشا در ترکیب پرسپولیس کنونی غریب و سرگردان است و گلی هم که به ثمر رساند از روی استعداد و نبوغ خود او بود. شاید با قرار گرفتن بازیکنانی مانند بشار رسن و سیامک نعمتی شرایط برای این مهاجم نیجریه‌ای بهتر شود اما آنچه روشن است این است که او در پرسپولیس کنونی نمی‌تواند موفق باشد مگر اینکه برانکو طارمی را نیمکت‌نشین کند که این بسیار بعید است.
سیامک و احتمال تکرار یک سناریو
«من می‌مونم، با قدرت کارمو ادامه میدم. خواهشا اینقدر دنبال این حاشیه‌ها نباشین!» این واکنش سیامک نعمتی است به شایعه‌هایی که درباره جدایی احتمالی او از پرسپولیس منتشر می‌شود. هافبک فصل قبل پیکان با این امید که در پرسپولیس فرصت بازی پیدا می‌کند به این تیم پیوست اما انتظارات او برآورده نشده و موقعیت چندانی برای بازی در تیم برانکو پیدا نمی‌کند. اتفاقاتی که برای نعمتی افتاده خیلی شبیه اتفاقاتی است که سال گذشته برای ساسان انصاری در این تیم افتاد. او هم فرصتی برای حضور در ترکیب پرسپولیس پیدا نکرد و به‌رغم تکذیب شایعه جدایی‌اش در روزهای اول، ناگهان در هفته چهارم از پرسپولیس رفت. حالا این ترس بین پرسپولیسی‌ها وجود دارد که سیامک هم مثل ساسان ناگهان تصمیم به جدایی بگیرد و باز هم دست پرسپولیس در پست هافبک خالی شود. سابقه هم نشان داده برانکو به این راحتی ترکیب تیمش را عوض نمی‌کند.
معادله عجیب خط دفاعی
کاپیتان پرسپولیس به شرایط بازی رسیده است و باید دید برانکو چه تغییری در ترکیب اصلی به وجود می‌آورد. سیدجلال حسینی 3 بازی نخست پرسپولیس در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را به‌خاطر آسیب‌دیدگی از دست داد. حسینی به شرایط بازی رسیده و می‌تواند در دیدار برابر سیاه‌جامگان برای نخستین‌بار در فصل جاری به میدان برود. با بازگشت کاپیتان پرسپولیس ترکیب این تیم در خط دفاعی بسیار ابهام‌انگیز خواهد شد. بعید به نظر می‌رسد برانکو قصد نیمکت‌نشین کردن شجاع خلیل‌زاده یا محمد انصاری را داشته باشد و در صورت حضور این دو بازیکن در کنار حسینی به احتمال خیلی زیاد حسین ماهینی نیمکت‌نشین می‌شود که این هم با توجه به عملکرد بسیار خوب این بازیکن در پست چپ دور از انصاف است.
 


Page Generated in 0/0052 sec