printlogo


کد خبر: 179653تاریخ: 1396/5/22 00:00
چهارگوشه

خنثی‌سازی عملیات تروریستی در روسیه
مقامات امنیتی روسیه از کشف و خنثی‌سازی عملیات تروریستی در مسیر راه‌آهن سنت‌پترزبورگ خبر دادند. به گزارش لنتارو، 7 تروریست عضو گروه داعش از اتباع آسیای میانه در این عملیات بازداشت شدند که در تلاش بودند در حوالی ایستگاه فارفوروفسکایا در سنت پترزبورگ دست به عملیات تروریستی بزنند. پیش‌تر نیز حادثه‌ای تروریستی در متروی سنت‌پترزبورگ باعث کشته و مجروح شدن صدها تن شد.

تصادف پرتلفات قطار در مصر
در تصادف 2 قطار در مصر دست‌کم 44 نفر کشته و حدود 170 نفر زخمی شدند. این تصادف عصر جمعه در حوالی اسکندریه روی داده است. در جریان تصادف، چند واگن قطار از ریل راه‌آهن بیرون افتاده و داغان شده‌اند. مأموران در میان تکه‌پاره‌های قطار همچنان در جست‌وجوی افراد حادثه دیده هستند. بنا به گزارش‌ها نقص فنی علت تصادف بوده است. بدترین سانحه راه‌آهن در سال ۲۰۰۲ روی داد که با آتش گرفتن یک قطار بیش از ۳۶۰ مسافر جان باختند.

کشته شدن 2 نظامی ترکیه
رسانه‌ها از کشته شدن 2 نظامی ترکیه‌ای بر اثر انفجار بمب کنارجاده‌ای در شهر کردنشین باتمان خبر دادند. باتمان از شهرهای کردنشین واقع در جنوب شرقی ترکیه است. پیش از این، نیروهای پ‌‌ک‌ک در شهرهای کردنشین دست به اقداماتی از این دست زده بودند.

عملیات شهادت‌طلبانه یک دختر فلسطینی
 پلیس رژیم صهیونیستی، روز  گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک دختر جوان فلسطینی با سلاح سرد به یک مامور امنیتی صهیونیستی در منطقه سلطان سلیمان واقع در باب العامود شهر قدس حمله کرد و او را بشدت زخمی کرد. در این بیانیه آمده است: نظامیان اسرائیلی مجری این عملیات را بازداشت کرده و او را تحت بازجویی قرار دادند. در پی این عملیات شمار زیادی از ماموران پلیس اسرائیل در بخش‌های مختلف این منطقه مستقر شدند.


حمله تروریستی در شمال حلب ناکام ماند
هلی‌برن شبانه ارتش سوریه در پشت خطوط داعش
ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای متحد اقدام به انجام عملیات هلی‌برن در پشت خطوط گروه تروریستی داعش در مرزهای اداری بین الرقه و حمص کرد که طی این عملیات موفقیت‌آمیز، 3 روستا در عمق بیابان سوریه را از اشغال داعشی‌های تکفیری آزاد کردند. یک منبع ارتش سوریه اعلام کرد نیروهای ارتش عملیات هلی‌برن شبانه‌ای را پشت خطوط داعش در مرزهای اداری رقه و حمص انجام دادند. این منبع خاطرنشان کرد: این عملیات هلی‌برن ارتش در عمق 20 کیلومتری پشت خطوط داعش در جنوب منطقه الکدیر در مرزهای اداری میان رقه و حمص صورت گرفت. این منبع افزود: ارتش امنیت را برای پیشروی نیروها در مسافت 21 کیلومتری در این سمت تامین کرد. از سوی دیگر، منابع سوری اعلام کردند ارتش سوریه شهر السخنه، آخرین پایگاه داعش در حومه حمص را از مین‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده پاکسازی کرده است. ارتش سوریه اخیرا این شهر را که در 50 کیلومتری شمال شرق شهر باستانی پالمیرا و و 50 کیلومتری شهر دیرالزور قرار دارد، آزاد کرد. شهر السخنه، بزرگ‌ترین مرکز تجمع داعش در ریف شرقی استان حمص و مهم‌ترین راه تدارکاتی این استان است. از طریق این شهر، ریف حمص و دیرالزور با شهر الرقه -پایتخت خودخوانده داعش- به هم مرتبط می‌شود. از دیگر اخبار مربوط به تحولات میدانی در سوریه طی روز شنبه، خنثی شدن حمله تروریستی در شمال حلب است. تلویزیون العالم گزارش داد عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در نخستین ساعات شنبه قصد داشتند به مناطقی در مزارع الملاح در حومه شمالی حلب نفوذ کنند. نیروهای ارتش سوریه با ناکام گذاشتن این حمله جبهه النصره، شماری از آنها را از پا درآوردند. همچنین طی یک عملیات انتحاری یک داعشی در جنوب سوریه، 25 عضو گروه شورشی موسوم به «جیش‌الاسلام» کشته شدند.


Page Generated in 0/0122 sec