printlogo


کد خبر: 179668تاریخ: 1396/5/22 00:00
روایت همسر شهید محسن حججی از زندگی با شهید مدافع حرم
اتیکت: خادم‌المهدی
راضی به یک بار شهادت نبود

شهید محسن حججی دوشنبه هفته گذشته (16 مرداد) و پس از بمباران منطقه الجمونیه در نزدیکی مرز عراق و سوریه، به اسارت داعش در آمد.
2 روز بعد تروریست‌های داعشی با جدا کردن سر از تنش، وی را به شهادت رساندند. همرزمانش می‌گویند موقعیت مکانی مسیری که شهید حججی در حال مبارزه با داعش به فیض شهادت رسید، همان مسیر عبور اسرای کربلا به سمت شام است. همین روایت کوتاه درباره شهیدی که چند روزی است ایران را متاثر از نحوه شهادت خود کرده کافی است. در این میان بازتاب چند میلیونی تصاویر و ویدئوهای مربوط به شهید حججی در شبکه‌های مجازی نمی‌تواند تمام آن چیزی که امروز او را در تاریخ ایران اسلامی جاودانه کرد، به تصویر بکشد. شاید بهترین روایت از شهید محسن حججی، روایت نزدیک‌ترین افراد به او باشد. «زهرا عباسی» همسر شهید محسن حججی در گفت‌وگویی به گوشه‌ای از تلاش‌های این شهید والامقام برای اعزام به سوریه پرداخته است. او می‌گوید: محسن به یک‌بار شهادت راضی نبود. او که برایش اتیکت «جؤن خادم المهدی» را روی لباسش دوخته است می‌گوید همسر یک شهید، آسمانی شدن محسن را بشارت داده بود.
بر اساس این گزارش، زهرا عباسی، همسر شهید مدافع حرم محسن حججی در گفت‌وگویی درباره نخستین حضور همسرش در جبهه نبرد با تکفیری‌ها در سوریه گفت: «سفر اول آقا محسن 2 سال پیش بود و سفر امسال که ختم به شهادت شد سفر دوم‌شان به سوریه بود؛ برای سفر اول خیلی اصرار به رفتن داشتند و داوطلب بودند که قسمت‌شان هم شد، آن زمان من باردار بودم و از من خواهش کردند این موضوع را به کسی نگویم تا مشکلی در رفتن‌شان پیش نیاید، من هم چون مشوق اصلی‌شان بودم این موضوع را به کسی نگفتم، بعد از رفتن‌شان که این موضوع را به بقیه گفتم همه شوکه شدند که چطور به رفتنش راضی شده‌ام». وی افزود: «بعد از بازگشت از سفر اول- قبل از اربعین 2 سال پیش- از همان هفته اصرار به رفتن مجدد به سوریه را شروع کرد اما موافقت نمی‌شد تا اینکه با ایشان تماس گرفته شد و گفتند قرار است نیرو به سوریه اعزام شود و ایشان هم که اینقدر مشتاق بود؛ مشتاقانه دنبال این کار رفت و در 2 هفته‌ای که کارهای اعزام طول کشید، روزه می‌گرفت و بیش از همیشه هیأت می‌رفت، چرا که می‌ترسید مشکلی به وجود بیاید که باز نتواند به این سفر برود». همسر شهید حججی ادامه داد: «از آمادگی و پیگیری برای رفتن به سوریه فقط من خبر داشتم و کس دیگری خبر نداشت تا روزی که قرار شد اعزام شود. صبح ساعت 8 به بنده زنگ زد و گفت: من امشب باید بروم، گفتم: چقدر سریع؟ گفت: بله! قسمت شده و دیگر باید بروم. به هیچکس هم خبر نداده بودیم؛ نه خانواده خودش و نه خانواده من اطلاع نداشتند؛ برای ناهار به پدر و مادر بنده گفت می‌خواهد به سوریه برود، پدر و مادر من هم که مشوقش بودند و مشکلی نبود».
اتیکت «جؤن خادم المهدی»
همسر شهید از بستن ساک همسرش گفت و از اتیکت نصب شده به لباس همسرش صحبت کرد: «جالب این است که ساک شوهرم را خودم بستم؛ اتیکتی هم روی پیراهنش بود با عبارت «جؤن خادم المهدی»، این اتیکت را روزی با هم رفتیم نوشتیم، به من گفت که این اتیکت را می‌شود برای من به لباسم نصب کنی؟ و من گفتم بله. دفعه اول اعزام به شهید لباس داده بودند، این سری گفت که لباس‌های خودم را می‌برم، چون بیت‌المال و نو است و برای اینها هزینه شده است و من اگر بروم آنجا دوباره لباس می‌دهند که یکی دیگر می‌تواند از این لباس‌ها استفاده کند و من به لباس خودش اتیکت «جؤن خادم المهدی» را دوختم. بعد در عکس هم دیدم که هنوز اتیکت به لباسش هست؛ همه می‌گفتند که فتوشاپ است چون آنجا اتیکت استفاده نمی‌شود تا اینکه خودم گفتم این اتیکت را من به لباسش نصب کردم».
سرش رفت که روسری نرود
وی ادامه داد: «محسن سرش رفت که روسری نرود، محسن خیلی روی حجاب حساس بود. من از همه خواهش می‌کنم حداقل به‌خاطر تسلای دل همسر، مادر و خواهر شهید حجاب‌شان را رعایت کنند، حداقل جلوی ما حجاب‌شان را رعایت کنند. این خیلی برای ما ارزش دارد».
وی در پایان از زرنگی همسرش در شهادت گفت و بیان کرد: «همیشه یک عده‌ای به همسرم می‌گفتند نمی‌خواهد این‌قدر بگویی که می‌خواهم به سوریه بروم و برای حرم حضرت زینب شهید شوم، نیاز نیست بروی، صبر کن تا برای امام زمانت شهید شوی؛ مؤثر باش و برای امام زمان به شهادت برس؛ شهید هم می‌گفتند که من زرنگ هستم و به یک‌بار شهادت راضی نیستم، من الان می‌روم برای حضرت زینب شهید می‌شوم و برای حرم حضرت زینب جانم را می‌دهم و ان‌شاءالله وقتی امام زمان ظهور کرد بازمی‌گردم و دوباره برای امام زمان شهید می‌روم؛ شهید من به یک‌بار شهادت راضی نبود».
ادامه پیام مسؤولان: مدیونتانیم
در ادامه واکنش‌ها به شهادت محسن حججی، روز گذشته آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش نیز در پیام‌های جداگانه شهادت این شهید مدافع حرم را تسلیت گفتند. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در صفحه شخصی خود متنی خطاب به این شهید منتشر کرد. آیت‌الله احمد جنتی در پیامی نوشت: بار دیگر بینش و بصیرت جوانی از تبار شهدای کربلا و دست‌پرورده مکتب امام خمینی(ره) قاب تصویری پدید آورد که به سند گویا و ماندگار رسوایی استکبار و مولود شوم آن یعنی تکفیری‌های داعش بدل گردید. این پیام می‌افزاید: داعشی‌ها و تکفیری‌های نامسلمان نیز بدانند که با این جنایات و ددمنشی‌ها طرفی نبسته و نه‌تنها نمی‌توانند مانع شکست‌های پی در پی خود در مواجهه با جبهه مقاومت شوند،‌ بلکه عزم و اراده پولادین انسان‌های مؤمن و معتقد به انقلاب و راه مقاومت در ایران و اقصی نقاط عالم را برای قطع دست ایشان و اربابان آمریکایی و صهیونیست‌شان مصمم‌تر و باانگیزه‌تر خواهد کرد. علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز طی یادداشتی امنیت کشور را مدیون رشادت مدافعان حرم، شهدایی مانند شهید حججی و سرداران بزرگ سپاه اسلام همچون سردار قاسم سلیمانی دانست. وی نوشت: با هیچ قلمی نمی‌توان صلابت نگاه این سرباز رشید اسلام را توصیف کرد. صلابتی حسینی که نشأت‌گرفته از روح بلند این شهید غیور و قهرمان است. روح بلندی که در کوره سختی‌های روزگار و با تلاش‌های مخلصانه قوام یافته است تا اینگونه تمام ایرانیان و جهانیان را مبهوت نگاه خود کند. ولایتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست اصولی خود را در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری در طول این سال‌ها دنبال کرده و بی‌تردید امروز آرامش، ثبات و امنیت کشور را مدیون شجاعت و رشادت مدافعان حرم، شهدای بزرگی مانند شهید حججی و سرداران بزرگ سپاه اسلام همچون سردار قاسم سلیمانی هستیم و بی‌تردید خدعه و توطئه شوم دشمنان برای تضعیف و تجزیه دولت‌های قانونی منطقه و علیه ملت مظلوم آن محقق نخواهد شد.
در همین راستا، امیر احمدرضا پوردستان نیز در پیامی نوشت: بار دیگر آسمان رنگ خون گرفت، بار دیگر ملائک الهی آغوش خود را برای پذیرایی از پرنده خونین‌بالی که چونان مولایش با قامتی زخم‌خورده و تنی بی‌سر از خاکدان زمین عزم ملکوت و دیدار با رب‌الارباب کرده بود، گشودند. این پیام می‌افزاید: محسن حججی، شهید مدافعی که آگاهانه و مشتاقانه در پی لبیک به ندای هل من ناصر مولایش، نه‌تنها در جغرافیای ایران بلکه در هر سرزمینی که ولی‌اش اراده می‌کرد، حاضر بود، با خون مطهرش این تبعیت از ولایت و عشق به اهل بیت را به اثبات رساند، محسن جان مطمئن باش که سربازان و بسیجیان، این فدائیان عاشورایی همانند تو، نخواهند گذاشت که پرچم برافراشته مهدوی و بزرگ پرچمدار آن مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) تنها و بی‌یاور بماند و تا پای جان بر عهد و پیمانی که بسته‌اند وفادار خواهند  بود. محسن رضایی نیز نوشت: با سر بریدن انسان‌های آزاده و بزرگ، اندیشه، پیام، نام و اعتبار آنان بر جامعه بشری بیشتر و قله جلال و جاودانگی‌شان رفیع‌تر می‌شود. محسن حججی از «سر» گذشت، اما سرگذشت پرافتخار او در دل آزادگان جهان حک شد. انتقام او را بزودی خواهیم گرفت. «بلندا سر ما که گر غرق خونش/ ببینی، نبینی تو هرگز زبونش/ تناور درختی که هر چه ش ببری/ فزون‌تر شود شاخ و برگ فزونش».


Page Generated in 0/0065 sec