printlogo


کد خبر: 179669تاریخ: 1396/5/22 00:00
واکنش تأسف‌بار یک روزنامه به شهادت محسن حججی
نمک‌نشناسی زنجیره‌ای!

در شرایطی که شهادت مظلومانه شهید مدافع حرم محسن حججی با ابراز احساسات مردمی و خشم و انزجار از پشتیبانی آمریکا از گروهک تروریستی داعش همراه بود، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب به پوشش نسبتا ضعیف شهادت این شهید مدافع حرم پرداختند. به گزارش «وطن امروز»، روزنامه قانون یکی دیگر از روزنامه‌های زنجیره‌ای در اقدامی قابل تامل به جای روایت واقعی از صحنه نبرد و پرداختن به حمایت‌های آمریکا از داعش در تصرف منطقه الجمونه، در مطلبی توهین‌آمیز ضمن ملامت سپاه قدس و تذکر نسبت به بی‌توجهی به هشدارهای آمریکا، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیر الزور را اقدامی تنش‌زا معرفی کرد و شهادت جوانان ایرانی مدافع حرم را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانست.
این موضع‌گیری روزنامه اصلاح‌طلب واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت و آنان مقصر دانستن سپاه در شهادت محسن حججی به دلیل حمله موشکی به مقر داعش را توهین‌آمیز دانسته و با هشتگ # نمک_نشناس به آن واکنش نشان دادند.
این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی با عنوان «پشت صحنه یک شهادت» با استناد به یادداشت یکی از کارشناسان بین‌الملل درباره تبدیل منطقه تنف و جنوب شرق سوریه به «جدیدترین نقطه بحران در منطقه»، شلیک 6 موشک ایران به مواضع داعش را «تنش‌زا» خوانده است. این روزنامه به بازنشر یادداشت روزنامه شرق پرداخته و نوشته است: «حمله آمریکا در هجدهم مه، به واحدهایی که ادعا می‌شد به پادگان تنف نزدیک می‌شدند، ٩ روز قبل از آن حمله نیروهای سوری به مواضع شورشیان در منطقه، ادعای سرنگونی دو پهپاد مسلح ساخت ایران از سوی آمریکا در ٧ و ٢٠ ژوئن، ادعای آمریکا مبنی بر سرنگونی یک هواپیمای سوری که گویا به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (نیرویی مرکب از کردها و عرب‌ها که با کمک آمریکا علیه داعش می‌جنگد) حمله کرده بود، شلیک 6 موشک ایرانی به شهر دیرالزور که در تصرف داعش است، اعلام روسیه مبنی بر تعلیق برنامه هماهنگی با آمریکا برای اجتناب از برخوردهای تصادفی هوایی و هشدار به آمریکا درباره ورود هواپیماهای آمریکایی به منطقه عملیاتی روسیه یعنی غرب رود فرات، برخی از این موارد تنش‌زا بوده‌اند». اما در پایان این مطلب، قانون کسانی دیگر را مقصر شهادت شهدای مدافع حرم خوانده و در توهینی آشکار نوشته است: «بیشتر از همه این دردها، حماقت‌های جریانی خودبرتربین بلای جان است. جریانی که تصور می‌کند شهدا و شهادت در سیطره فکری آنها خلاصه شده است و هرکس به بازی‌های سیاسی‌شان توجهی ندارد، از این میدان به دور است. بی‌شک آنها نیز در شهادت این عزیزان، تقصیر دارند و دست‌شان آلوده به انحرافی است که در اذهان ایجاد می‌کنند».


Page Generated in 0/0072 sec