printlogo


کد خبر: 179675تاریخ: 1396/5/22 00:00
اخبار

نمایندگان وعده‌های احتمالی برای رأی اعتماد به وزرا را افشا کنند
عضو «فراکسیون نمایندگان ولایی» مجلس گفت: معتقدم اگر معاونان وزرا جهت اخذ رای اعتماد سراغ نمایندگان آمدند و به آنها وعده دادند، نمایندگان این موارد را افشا کنند و در مجلس نسبت به آن تذکر دهند. سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با میزان گفت: اینکه برخی معاونان وزرا بتوانند با نمایندگان جهت رأی اعتماد لابی‌ کنند بعید نیست اما این مساله قطعا از روش‌های غیرمتعارفش جای انتقاد و بحث دارد. عضو «فراکسیون نمایندگان ولایی» مجلس با اشاره به وعده برخی وزرا درباره رسیدگی به حوزه انتخابیه نمایندگان افزود: متاسفانه در زمینه وعده‌های شخصی به نمایندگان در مجلس نهم مراسم رأی اعتمادی دیدیم که شایعاتی نیز مطرح شد که در نهایت متوجه نشدیم این مساله به کجا رسید لذا ما باید جلوی شایعه‌پردازی‌های اینگونه را بگیریم. ابطحی تاکید کرد: ما (نمایندگان) نباید کاری کنیم که به شایعه‌پردازی‌های اینچنینی دامن زده شود.   ابطحی اظهار داشت: معتقدم اگر معاونان وزرا جهت اخذ رای اعتماد سراغ نمایندگان آمدند و به آنها وعده دادند، نمایندگان این موارد را افشا کنند و در مجلس نسبت به آن تذکر دهند. نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به لابی‌گری در زمینه رأی اعتماد به کابینه دوازدهم گفت: امیدواریم در بحث رای اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم این قبیل پیشنهادات غیرمتعارف از سوی معاونان وزرا به نمایندگان داده نشود.

برخی وزرای پیشنهادی دوتابعیتی هستند
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم دوتابعیتی هستند و صلاحیت به دست گرفتن پست وزارت را ندارند. به گزارش بصیر سبزوار، حسین مقصودی در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستور کار مجلس بررسی وزرای پیشنهادی دولت است، گفت: با اجماع به وجود آمده در لیست امید، احتمال رای آوردن ربیعی و جهرمی بسیار پایین است. وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه چند مورد از وزرای پیشنهادی دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت هستند، تاکید کرد: قطعا این افراد صلاحیت احراز پست وزارت را در جمهوری اسلامی ایران ندارند. نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی شخصی است که دختر و دامادش از عاملان فساد 8 هزار میلیاردی بوده‌اند، ادامه داد: مطمئنا بنده به این فرد رای منفی خواهم داد. مقصودی انطباق کارنامه کاری افراد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از مهم‌ترین عواملی دانست که نمایندگان در رای اعتماد دادن، آنها را باید مد نظر قرار دهند و تاکید کرد: کسی که پایین‌ترین نمره ارزیابی را در اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی تیم اجرایی دولت گرفته است مشکلات موجود در کشور را نمی‌شناسد و نمی‌تواند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را پیاده کند. وی شکل‌گیری 2 باند قدرت برای گرفتن سهم بیشتر در کابینه را به ضرر کشور دانست و افزود: تشکیل این باند‌های قدرت سبب شده فردی مانند طیب‌نیا که به گفته دولت توانسته بود به عنوان وزیر اقتصاد، تورم را تک‌رقمی کند از کابینه کنار گذاشته شود.

جزئیات برنامه ۳۵ ساعته مجلس برای بررسی رأی اعتماد به کابینه
عضو هیات‌رئیسه مجلس جزئیات برنامه ۳۵ ساعته مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم را تشریح کرد. امیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با مهر، درباره جزئیات جلسات مجلس برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: جلسات بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد. نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: معمولا برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی جلسات در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد البته برای برگزاری جلسه نوبت عصر هر روز رای نمایندگان اخذ می‌شود. وی گفت: بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی ۳۵ ساعت طول خواهد کشید و به احتمال زیاد در ۴ جلسه نوبت صبح و عصر رای اعتماد به وزرا بررسی خواهد شد. عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: پنجشنبه هفته جاری نیز جلسه علنی مجلس برای بررسی رای اعتماد به وزرا در نوبت صبح برگزار می‌شود و در صورت موافقت نمایندگان در نوبت بعدازظهر نیز بررسی رای اعتماد به وزرا ادامه خواهد یافت.


Page Generated in 0/0055 sec