printlogo


کد خبر: 179681تاریخ: 1396/5/22 00:00
اخبار

کرباسیان: ‌حذف شبنم پیشنهاد من بود
ما قانون کم نداریم و سند چشم‌انداز هم براساس قانون نوشته شده و من هم اگر به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب شوم، مجری همان قانون هستم. به گزارش فارس، مسعود کرباسیان، گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد در نشست هم‌اندیشی هیات‌رئیسه، رؤسای اتاق‌های سراسر کشور و رؤسای کمیسیون‌های اتاق ایران گفت: رشد اقتصادی به 5/12 درصد رسیده و تورم یک‌رقمی شده و استمرار و تحول این سیر یک امر اساسی است. وی افزود: من معتقدم متولی کارت بازرگانی خود اتاق بازرگانی است. کرباسیان ادامه داد: به نظرم برنامه‌ها نوشته شده و اگر اصلاحیه لازم دارد با هماهنگی مجموعه‌های ذی‌ربط از قبیل مجلس شدنی است. وی تصریح کرد: تقاضای ما این است که شما بگویید در استمرار رشد و بهبود رونق تولید در این زمان کم 4 ساله چه کنیم و شما من را از خودتان بدانید و به من کمک کنید؛ من توقع دارم همه با هم کمک کنیم و من دست یاری به سمت شما دراز می‌کنم. وی اظهار داشت: هم‌اکنون 22 سازمان مجوز می‌دهند و من نتوانستم حتی یک عدد آن را حذف کنم؛ فقط روز اول حضور در گمرک خدمت نعمت‌زاده رفتم و وی هم کد شبنم را حذف کرد و 4 سال هم دعوا تحمل کرد. کرباسیان با اشاره به موضوع قاچاق بیان داشت: بخش زیادی از قاچاق یعنی حدود 9 میلیارد دلار آن از طریق کوله‌بری، ته‌لنجی، کالای ملوانی و با مجوزهای قانونی وارد می‌شد که به پای قاچاق نوشته می‌شد؛ دولت در این‌باره با تصمیم‌گیری درست به نفع مرزنشینان و عموم مردم عمل کرد.


جمع‌آوری خط تولید پراید
تصمیم سایپا جمع‌آوری خط تولید پراید قبل از مهلت مقرر است بنابراین برای تمدید مهلت تولید این خودرو مذاکره‌ای نخواهیم کرد. رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش سایپا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: براساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو از ابتدای دی‌ماه ۱۳۹۷ استانداردهای اجباری تولید خودرو از ۵۵ مورد به ۸۳ مورد استاندارد ارتقا می‌یابد. وی با بیان اینکه استانداردهای جدید شامل مواردی همچون سیستم ترمز اضطراری، هشدار تغییر مسیر خودرو، حفاظت از عابرپیاده در تصادفات، محدودکننده سرعت و تجهیزات ضدسرقت است، خاطرنشان کرد: براساس اظهارات مسؤولان سازمان ملی استاندارد چند مدل خودرو از جمله پراید و پژو ۴۰۵ برای پاس کردن این استانداردها نیاز به تغییر پلت‌فرم دارند در غیر این صورت تولید آنها باید متوقف شود. در این زمینه سایپا تصمیم گرفته خود را با سیاست‌های جدید دولت وفق دهد بنابراین تصمیمی برای مذاکره برای تمدید مهلت از رده خارج کردن پراید نداریم به‌گونه‌ای که تولید پراید قبل از مهلت تعیین شده در دی‌ماه ۱۳۹۷ متوقف خواهد شد.


قیمت پیاز افتاد
با ورود پیاز از شهرهای بروجرد، شیراز و حاشیه تهران به بازار و عرضه بیشتر، قیمت این محصول به ۲۵۰۰ تومان رسیده و به مرور بازهم کاهش خواهد یافت. حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت عرضه پیاز در بازار و روند قیمتی آن اظهار داشت: از آنجایی که پیازهای تولیدی شهرستان‌های بروجرد، شیراز، شمال کشور و حاشیه تهران وارد بازار شده است، اکنون میوه‌فروشان پیاز سفید را کیلویی 1500 و پیاز زرد را کیلویی 2000 تومان از میدان بارفروشان خریداری می‌کنند و قاعدتاً بین 2500 تا 3000 آن را می‌فروشند. وی افزود: این درحالی است که تا هفته گذشته این محصولات را کیلویی 2500 تا 3000 تومان خریداری می‌کردند. مهاجران همچنین اضافه کرد: تقریباً همه میوه‌جات قیمت متعادلی را در بازار دارند اما گیلاس تکدانه به دلیل چینش خاص و حساس بودن کالا کیلویی 14 هزار تومان در میدان به فروش می‌رسید و پسته اکبری نیز که تازه وارد بازار شده کیلویی 24 هزار تومان به میوه‌فروشان فروخته می‌شود. وی زیاده‌خواهی کارگران میدان بار را که میوه از غرفه‌ها به داخل ماشین‌های میوه‌فروشان منتقل می‌کنند یکی از دردسرهای این روزها و عاملی برای افزایش هزینه میوه‌فروشان عنوان کرد و افزود: این موضوع به عنوان زیرچوبی از قدیم‌الایام وجود داشته اما رقم آن بسیار اندک بوده است. در ابتدا به ازای هر جعبه 20 کیلویی میوه 2 ریال به کارگران انعام داده می‌شد اما اکنون کار به جایی رسیده که برای یک سبد 2 کیلویی 200 تومان به زور می‌گیرند و برای حمل یک وانت کوچک باید 200 هزار تومان حق زیرچوبی بدهیم.


Page Generated in 0/0050 sec