printlogo


کد خبر: 179684تاریخ: 1396/5/22 00:00
امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده ادامه دارد
11 کشته و 2 مفقود در سیل شمال

گروه اجتماعی: رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گفت: امدادرسانی در 2 استان خراسان رضوی و گلستان ادامه دارد و متاسفانه تاکنون 11 نفر فوت کرده‌اند و 2 نفر نیز همچنان مفقود هستند.
مرتضی سلیمی به تشریح جزئیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور تا  صبح دیروز پرداخت و گفت: در طول چند روز گذشته به دلیل سیل و آبگرفتگی برخی مناطق کشور نیروهای هلال‌احمر به  5 استان گلستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان امدادرسانی کرده‌اند و در حال حاضر امدادرسانی به استان‌های خراسان‌رضوی و گلستان همچنان ادامه دارد. رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به اینکه مجموعا به
21 شهر و روستا امدادرسانی می‌شود، درباره آخرین آمار جانباختگان این حادثه گفت: تاکنون در جریان این اتفاق 11 نفر فوت کرده‌اند که 8 نفر در خراسان رضوی، 2 نفر در استان گلستان و یک نفر در استان خراسان شمالی جان خود را از دست داده‌اند. سلیمی ادامه داد: همچنین 2 نفر در روستای شیرین‌آباد شهرستان علی‌آباد همچنان مفقود هستند. رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر درباره خدمات ارائه شده به حادثه‌دیدگان نیز گفت: تاکنون با برپایی 11 دستگاه چادر، 96 نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند و همچنین 33 نفر پس از نجات به مناطق امن منتقل شده‌اند. سلیمی با اشاره به اینکه 79 تیم عملیاتی متشکل از 312 امدادگر مشغول فعالیت در مناطق سیل‌زده هستند، گفت: امدادگران تاکنون 395 تخته پتو، 175 تخته موکت، 175 ست شست‌وشو و همچنین 1539 قوطی کنسروجات میان حادثه‌دیدگان توزیع کرده‌اند.
تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی محورها
علاوه بر این مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان گفت: اکنون راه ارتباطی ۲ روستای دهنه و محمدآباد شهرستان علی‌آبادکتول همچنان مسدود است و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی این محورها همچنان ادامه دارد و امیدواریم به سرعت بازگشایی شود. مهدی میقانی در بازدید از محل وقوع سیلاب در دهنه علی‌آبادکتول اظهار داشت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب سبب ورود گل و لای و سنگ به سطح جاده‌ها و وارد شدن خسارت به برخی محورهای استان شده است. وی افزود: با تلاش نیروهای راهداری تاکنون همه محورهای استان باز شده و تنها راه‌های روستایی «گنو» و «چه‌جا» به علت وارد شدن حجم زیادی از سنگ و گل‌ولای در سطح جاده همچنان مسدود است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان تصریح کرد: با اعزام گریدر و بولدوزرهای جدید به منطقه با تلاش نیروها این محورها نیز بازگشایی می‌شود. میقانی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری در سطح جاده‌های استان گفت: راه‌های ارتباطی همه روستاها در محور زرین‌گل علی‌آباد و خوش ییلاق آزادشهر نیز با کمک نیروهای راهداری بازگشایی شده است. وی همچنین از مردم و گردشگران خواست در مسیر رودخانه‌ها اسکان نداشته باشند و به توصیه‌های نیروهای راهداری و پلیس راه نیز در این محورها توجه کنند.
خسارت‌های فراوان سیل
فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: سیل ۲ روز اخیر خساراتی به تأسیسات زیربنایی شهرستان آزادشهر وارد کرده است. حبیب شفایی در جمع خبرنگاران درباره خسارات وارد شده در پی سیلاب در این شهرستان اظهار داشت: بارش شدید باران و وزش توفان که از ساعت 16 عصر پنجشنبه 19مرداد آغاز شد و تا عصر جمعه نیز ادامه داشت، در روستای فارسیان سبب خسارت 100 درصدی به  3 سواری و 2 دستگاه تراکتور شد. وی افزود: خوشبختانه همه این خودروها بدون سرنشین بودن و همچنین سیل سبب مدفون شدن 3 دستگاه خودروی سواری دیگر در گل و لای و آبگرفتگی معابر و منازل و خسارت به زمین‌های کشاورزی و کانال‌های آبرسانی در این روستا شد. فرماندار شهرستان آزادشهر تصریح کرد: سیل در روستای «وطن» نیز سبب آبگرفتگی 3 منزل مسکونی، معابر و کوچه‌ها و تخریب جاده ارتباطی روستا و کانال‌های آب و زمین‌های کشاورزی و واژگونی چند تیر برق و قطع برق در این روستا شد که با تلاش نیروهای اداره برق آزادشهر برق این روستا وصل شد. شفایی گفت: سیل سبب خسارات به اراضی کشاورزی، آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در روستای تیل‌آباد این شهرستان نیز شد. سیل به منازل مسکونی روستای قورچای از توابع بخش مرکزی شهرستان آزادشهر نیز خسارت وارد کرده است. وی همچنین از یک فقره آتش‌سوزی جنگل در روستای کوهمیان خبر داد و افزود: عصر جمعه بر اثر آتش‌سوزی در جنگل روستای کوهمیان
6 هزار و 683 مترمربع از عرصه‌های جنگلی این روستا طعمه حریق شد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی آتش مهار شد.
ورود نیروهای سپاه و ارتش به عملیات
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به افزایش نیروها در عملیات یافتن مفقودان سیل گفت: نیروهای سپاه و ارتش از صبح شنبه برای کمک به نیروهای امدادی وارد منطقه سیل‌زده شدند. صادق‌علی مقدم با اشاره به ادامه روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان اظهار داشت: برای یافتن 2 مفقود سیل در دهنه زرین‌گل شهرستان علی‌آبادکتول، نیروهای مردمی، سپاه و ارتش به کمک آمده‌اند. وی با اشاره به افزایش نیروها برای یافتن مفقودان سیل افزود: نیروهای سپاه و ارتش نیز برای کمک به نیروهای امدادی وارد منطقه سیل‌زده دهنه زرین‌گل شدند. مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: سیل در دهنه زرین‌گل علی‌آبادکتول سبب شده بود 3 سرنشین یک خودرو در سیل گرفتار شوند که پیکر یکی از این مفقودان پیدا شد اما تاکنون خبری از پدر و پسر مفقودشده نیست. مقدم با اشاره به اینکه همه راه‌های اصلی استان گلستان باز است، افزود: همچنین مأموران راهداری نیز در تلاش برای بازگشایی برخی راه‌های روستایی کوهستانی شهرستان‌های علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت و آزادشهر هستند. وی اظهار کرد: خسارات زیادی در حوزه راه و مناطق مسکونی شهری و روستایی داشتیم و بزودی برآورد اولیه خسارات را اعلام می‌کنیم.
امدادرسانی  به ۸۴۵ حادثه‌دیده سیل
در همین باره مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: در ۲ روز گذشته بر اثر جاری‌شدن سیل در شرق استان گلستان تاکنون به ۸۴۵ حادثه‌دیده در سیل امدادرسانی شده است. حسین احمدی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت امدادرسانی اظهار داشت: در 2 روز گذشته سیلاب در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، آزادشهر، کلاله، مینودشت و گرگان خسارت‌های فراوانی را وارد کرده است. وی با اشاره به تلاش 50 نیروی امدادی برای یافتن مفقودان سیل در شهرستان علی‌آبادکتول افزود: جست‌وجو همچنان برای یافتن 2 نفر مفقودی در دهنه زرین‌گل علی‌آبادکتول ادامه دارد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: در این 2 روز 42 تیم عملیاتی با
167 نفر نیروی امدادی به 845 حادثه دیده در سیل در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند. در این مدت 43 دستگاه خودروی امدادی هلال‌احمر نیز برای امدادرسانی به کار گرفته شد.


Page Generated in 0/0129 sec