printlogo


کد خبر: 179685تاریخ: 1396/5/22 00:00
اخبار

سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت خبر داد
حضور بیش از ٣۴ هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه
سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: شمار زائران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه تا پایان روز شنبه ۲۱ مردادماه بیش از ۳۴ هزار نفر است.  به گزارش مهر، ابراهیم اسداللهی افزود: حدود ۸ هزار زائر ایرانی در مدینه منوره و بالغ بر ۲۶ هزار زائر کشورمان در مکه مکرمه تا پایان امروز (دیروز) مستقر خواهند شد. بر پایه این گزارش، با 6 پرواز از کشورمان به مقصد مدینه منوره ۱۵۸۳ زائر و با ۸ پرواز جده نیز ۲۱۷۶ زائر وارد عربستان خواهند شد. گفتنی است، عملیات اعزام ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی از ۲۰ ایستگاه پروازی کشور از 8 مردادماه آغاز شده است.

گذرنامه و ویزا خط قرمز اربعین امسال
سخنگوی ستاد اربعین گفت: اربعین امسال خط قرمز ما داشتن گذرنامه و ویزای معتبر عراق برای سفر به این کشور است و اجازه خروج بدون گذرنامه و ویزای معتبر داده نمی‌شود. حمیدرضا گودرزی به میزان اظهار داشت: هشتمین جلسه هماهنگی ستاد اربعین با ستاد عراق با حضور مسؤولان 2 ستاد و کمیته‌های سیزده‌گانه داخلی برگزار شد. در این جلسه روی موضوعات سیاستگذاری و هماهنگی بیشتر، راهبردها و بررسی کمی و کاستی‌ها تمرکز و بحث انجام شد. وی ادامه داد: در این جلسه برای هماهنگی، سفیر ایران در عراق و سرکنسول‌های کشورمان در عراق حضور داشتند. همچنین استانداران خوزستان، کرمانشاه و ایلام که کار اعزام زائر از این استان‌ها انجام می‌شود در این جلسه موضوعات مختلفی را مطرح کردند. به گفته سخنگوی ستاد اربعین، مسؤولان عراقی از آمادگی خود برای پذیرایی از زائران ایرانی خبر دادند و ما اعلام کردیم ممکن است امسال تا 3 میلیون زائر به کربلا اعزام شوند. همچنین کمیته‌های 2 کشور تا 15 شهریور مشکلات قبلی را شناسایی و آنها را بررسی می‌کنند. قرار است جلسه بعدی برای بررسی‌های بیشتر در عراق تشکیل شود. گودرزی با بیان اینکه امسال خط قرمز ما داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است، تاکید کرد: سال گذشته تعدادی زائر بدون گذرنامه و ویزا وارد عراق شدند که مشکلات فراوانی را به‌وجود آوردند. برای اربعین امسال اعلام می‌کنیم خط قرمز ما داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است.

افتتاح مسجد 72 تن  در میدان آزادی
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح 10مجموعه سینمایی در باغ کتاب تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: قرار است تا هفته آینده مسجد 72 تن واقع در میدان آزادی با حضور علما و ائمه جماعات افتتاح شود. به گزارش شهرنوشت، مجتبی عبداللهی از افتتاح مسجد 72 تن در میدان آزادی طی هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: شهرداری تهران در آینده‌ای نزدیک برنامه ویژه روز مساجد را برگزار می‌کند. در این رابطه باید اشاره کنم ارتباط ما با مسؤولان امور مساجد کشور بسیار خوب است و طی یک سال گذشته همکاری‌های بسیار خوبی را به سرانجام رسانده‌ایم. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در 3 حوزه شهر، شهرداری و شهروند طی 12 سال گذشته، گفت: در سال 84، 3 هزار و 598 مجموعه مذهبی، فرهنگی، ورزشی، هنری، خدماتی، رفاهی و بانوان در پایتخت داشتیم که با ساخت 3 هزار و 565 مجموعه، آمار مجموعه مذهبی، فرهنگی و ورزشی به 7 هزار و 163 افزایش پیدا کرد. وی با بیان اینکه از میان مجموعه‌های ساخته شده  هزار و 98 مجموعه مربوط به مساجد، حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها و نمازخانه‌های عمومی است، عنوان کرد: سال 84، 3 هزار و 102 مجموعه مذهبی در تهران داشتیم که با ساخت هزار و 98 مجموعه جدید تعداد مجموعه‌های مذهبی به 4 هزار و 200 مجموعه افزایش پیدا کرد. گفتنی است بیشتر مجموعه‌ها با محوریت حمایت از مناطق جنوبی پایتخت راه‌اندازی شده‌اند.


Page Generated in 0/0067 sec