printlogo


کد خبر: 179729تاریخ: 1396/5/23 00:00
اخبار

«جای خالی ما» در میدان امام حسین(ع)
نمایش «جای خالی ما» پس از تالار محراب در میدان امام حسین(ع) میزبان مخاطبان است. به گزارش تسنیم، نمایش «جای خالی ما» به نویسندگی نفیسه بیدی و راحله قبادی و کارگردانی رضا راد به مدت 2 شب در میدان امام حسین(ع) به صورت محیطی میزبان مخاطبان است. حسین میرزایی، تهیه‌کننده این نمایش در رابطه با اجرای محیطی اثر گفت: «جای خالی ما» از هشتم مردادماه در تالار محراب روی صحنه رفت و روز شنبه آخرین اجرای این نمایش در این تالار انجام شد. از طرفی دیگر طی هماهنگی صورت گرفته با فرهنگسرای شهر و مدیریت این مجموعه برای بهره‌مندی مردم عزیز به صورت محیطی و رایگان از این اثر، از روز گذشته به صحنه رفته و تا امروز ادامه دارد. میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه جای خالی ما در اقتصاد کشور کجاست؟ اظهار داشت: مصرف‌کننده‌ای که پوشاک برند می‌خرد، تولیدکننده‌ای که روی اجناس ایرانی مارک خارجی می‌زند، واردکننده‌ای که جنس بی‌کیفیت وارد می‌کند، مسؤولی که خود از واردات نفع می‌برد و به فکر صفرهای حساب بانکی‌اش است؛ در این آشوب اتفاقات، کدام یک مقصر اصلی شرایط اقتصادی هستند. در اصل نمایش «جای خالی ما» در حد توان خودش پاسخ این پرسش‌ها را به مخاطب می‌دهد. نمایش «جای خالی ما» 21 و 22 مردادماه ساعت 19 در محوطه میدان
امام حسین (ع) روی صحنه می‌رود.

برگزاری بیست‌ و یکمین «شب آواز ایرانی»
بیست‌ویکمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مؤسسه‌ فرهنگی- هنری سپهر سوره‌ هنر شنبه ۲۸ مرداد، ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در بیست‌ویکمین شب آواز ایرانی، 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه به عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته‌شده‌ آواز و موسیقی اجرا خواهند داشت و 5 گروه دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند. در این برنامه احسان نوزعیم به‌همراه وحید عزیزی(‌تار) یکی از گروه‌‌های شرکت‌کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه‌ ابوعطا با غزلی از سعدی می‌پردازند. در بخش بعد، محمد ثریایی به همراه مجید میرزایی (ویلن) و مهدی رمضانی (تمبک) در مایه‌ دشتی با اشعار نواب صفا اجرا خواهند داشت.

۲۰هزار «ملاصالح» در کتابفروشی‌ها
هشتمین پویش کتابخوانی «روشنا» با توزیع ۲۰هزار جلد «ملاصالح» و ۱۰هزار جلد «آن بیست‌وسه نفر» فعالیت خود را آغاز کرده است. به گزارش فارس، گفتنی است، این کتاب‌ها برای حضور در پویش کتابخوانی «روشنا»، بازنویسی و زیر چاپ رفته‌اند. چاپ مجدد کتاب‌ها با کاهش قیمت پشت جلد همراه بوده است. قیمت چاپ جدید «آن 23 نفر» با 5 هزار تومان کاهش از 15 هزار تومان به 10 هزار تومان و چاپ جدید «ملاصالح» هم با 4 هزار تومان کاهش از 12 هزار تومان به 8 هزار تومان رسیده است. این دوره از پویش هم مانند دوره‌های گذشته با جوایز ارزنده‌ای از قبیل کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس، کارت هدیه و صدها جایزه دیگر همراه خواهد بود. علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش و خرید کتاب‌های مسابقه می‌توانند شماره 6 را به سامانه پیامکی 3000868585 ارسال یا به کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور مراجعه کنند.

«تکنوکراسی» به چاپ دوم رسید
کتاب «تکنوکراسی» اثر شهریار زرشناس از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید. به گزارش فارس، این کتاب شامل گلچینی از گفت‌وگوها و یادداشت‌های شهریار زرشناس، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره تکنوکراسی و تکنوکرات‌هاست. بخش نخست این اثر مربوط به گفت‌وگوهاست که در آن عناوینی نظیر «تکنوکراسی ما را به سمت تسلیم شدن می‌برد»، «عدم راه‌یابی تکنوکرات‌ها به رأس نظام، نشانه پیشرفت انقلاب اسلام»، «غرب، توسعه مدرنیستی را در قالب انقلاب سفید برای ما اجرا کرد» و... آمده است. در بخش دوم نیز عناوین ذیل آمده است: «خطر تکنوکرات‌های انقلابی‌نما دوباره احساس می‌شود»، «بررسی رویکرد نئولیبرالی ماهنامه مهرنامه»، «خاستگاه نظری آشوب‌های بعد از انتخابات»، «عملکرد نئولیبرالیسم ایرانی در عرصه اقتصاد» و «جیغ بورژوازی در کوچه». چاپ دوم کتاب «تکنوکراسی» به قلم شهریار زرشناس از سوی دفتر نشر معارف در 224 صفحه با قیمت 9 هزار و 500 تومان روانه بازار کتاب شده است.


Page Generated in 0/0046 sec