printlogo


کد خبر: 179748تاریخ: 1396/5/23 00:00
پارلمان

بطحایی از مظنونان اصلی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان است
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی می‌گوید گزینه پیشنهادی وزارت آمـوزش‌وپرورش از
مظنونان اصلی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان است. حسین مقصودی در گفت‌وگو با راه دانا، از احتمال رای عدم اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی کار، صنعت و آموزش‌وپرورش گفت و افزود: آقای بطحایی از مظنونان اصلی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان است.  وی با اشاره به اینکه آقای بطحایی بعد از استعفای فانی از وزارت آموزش‌وپرورش برکنار شد، گفت: چگونه فردی که مردود شده بود دوباره پس از یک سال حذف از بدنه مدیریتی بازخواهد گشت؟ نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز 92 درصد از کمپین 100 هزار نفری فرهنگیان به گزینه وزارت بطحایی نمره منفی داده‌اند، یادآور شد: ما اگر می‌خواهیم اقدامی انجام دهیم باید خواست و نظر فرهنگیان را نیز مد نظر داشته باشیم. وی همچنین در ادامه عنوان کرد: این فرد در بحث توزیع بالای 200 ماشین خارجی حدود یک میلیارد تومانی که از پول معلمان به برخی مدیران با وام‌های آنچنانی واگذار شده، مظنون است. مقصودی در انتها بیان کرد: اگر این ابهامات بر طرف شد که ما نیز به این افراد رای مثبت خواهیم داد ولی اگر این ابهامات کماکان شبهه‌ناک باقی بماند ما به عنوان نماینده مردم نمی‌گذاریم افرادی روی کار بیایند که دردی از مشکلات مردم درمان نکنند.

درخواست۱۶۷ نماینده از روحانی برای اعلام اموال وزرای پیشنهادی
۱۶۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار اعلام جزئیات اموال و دارایی وزرای پیشنهادی با هدف شفافیت و تقویت اعتماد عمومی شدند. به گزارش مهر، در این نامه پس از ابلاغ سلام، تحیت و تبریک مجدد برای انتخاب حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات و نیز تنفیذ حکم وی، آمده است: «نظر به نقش شفافیت وضعیت مالی مسؤولان دولتی در ایجاد و تقویت اعتماد عمومی و نیز پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از امکانات عمومی و موقعیت‌های حاکمیتی و حسب تکالیف متعدد قانونی از جمله اصول ۱۴۱ و ۱۴۲ قانون اساسی و نیز قانون رسیدگی به اموال و دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی مصوب نهم آبان‌ماه ۱۳۹۴ و فرامین مؤکد رهبر معظم انقلاب که شفاف‌سازی را شرط فسادستیزی دانسته‌اند، از جنابعالی درخواست می‌شود به وزرای محترم معرفی شده به مجلس تأکید کنید اطلاعات دقیقی از وضعیت مالی و فعالیت‌های اقتصادی خود، همسر و فرزندان خود بویژه فعالیت‌هایی که زمینه تعارض منافع بین فعالیت در بخش خصوصی و موقعیت و اختیارات حاکمیتی را فراهم می‌کند، به صورت محرمانه در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهند. این نامه می‌افزاید: «بدیهی است ارائه اطلاعات فوق، هم به ارزیابی وزرای پیشنهادی و رفع شبهات احتمالی در مرحله کسب رأی اعتماد کمک می‌کند و هم در صورت کسب رأی اعتماد توسط هر یک از وزرای محترم، در انجام وظایف نظارتی مجلس در طول دوره خدمتگزاری وزرا مفید خواهد بود».

تذکر نمایندگان به روحانی به خاطر تأخیر در معرفی وزیر پیشنهادی علوم
تعدادی از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور اعلام کردند: تأخیر ایجادشده در معرفی وزیر پیشنهادی علوم دولت دوازدهم به مجلس جای تأسف و تعجب دارد. به گزارش فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور در جلسه علنی دیروز مجلس (22 مرداد 96)، از سوی هیأت رئیسه قرائت شد. محمدمهدی زاهدی، احد آزادیخواه، حمیدرضا فولادگر، حسین هاشمی‌تختی‌نژاد، نمایندگان کرمان، ملایر، اصفهان و بندرعباس در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند که جای تأسف و تعجب است هنوز برای وزارت علوم وزیری معرفی نشده است لطفاً بهای بیشتری به این وزارتخانه داده شود.  بر اساس این گزارش، در حالی مجلس به رئیس‌جمهور برای عدم معرفی وزیر پیشنهادی تذکر داده که به نظر می‌رسد روحانی در تلاش است به جای معرفی وزیر، وزارت علوم را با سرپرست اداره کند. روز گذشته محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت درباره برنامه دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت: به احتمال قوی سرپرست معرفی خواهیم کرد. ان‌شا‌ءالله یک سرپرست در  زمان خودش برای وزارت علوم معرفی می‌شود تا رئیس‌جمهور سر فرصت ‌مشورت‌های لازم را داشته باشند و  وزیر علومی معرفی شود که این بار سنگین را پیش ببرد، تحول ایجاد کند و مورد رضایت دانشجویان و اساتید قرار گیرد.


Page Generated in 0/0055 sec