printlogo


کد خبر: 179750تاریخ: 1396/5/23 00:00
فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی در نجف‌آباد:
محسن شهید به داد عزت ملی رسید

صبح دیروز مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی در نجف‌آباد برگزار شد. نجف‌آباد، شهر زادگاه محسن حججی، قهرمان ایرانی طی روزهای اخیر مملو از تصاویر شهید محسن حججی شده است، تصاویری که مردم به صورت خودجوش در اماکن مختلف شهر نصب کرده‌اند. مراسم دعا و روضه به صورت مداوم در این شهر برگزار می‌شود و از گوشه و کنار کشور نیز برخی مادحین اهل‌بیت به این شهر رفته و در این مراسم شرکت می‌کنند. هنوز سرنوشت پیکر پاک این شهید مشخص نیست. بر همین اساس دیروز صبح مراسم بزرگداشت این شهید قهرمان در نجف‌آباد برگزار شد. در کنار برخی چهره‌های سیاسی، حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم قابل تامل بود. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم بزرگداشت شهید حججی، از عزت‌آفرینی این پاسدار برای مردم ایران گفت. فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم گفت: وضعیت انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در منطقه بسیار حساس است که با خون شهدایی مثل محسن حججی، این مقاومت هم ادامه دارد و هم روز‌ به‌ روز عمیق‌تر و دشمن‌شکن‌تر می‌شود؛ خدا را برای نعمت برخورداری از نیروهای مؤمن و انقلابی در ایران اسلامی و منطقه سپاسگزار هستیم.
جعفری تصریح کرد: دشمنان ما ایران اسلامی را کانون این حرکت الهی می‌دانند و در درون ایران نیروهای مؤمن، انقلابی و بسیجی را که قادر به دفاع از جمهوری اسلامی هستند هدف گرفته‌اند، آنها بعد از برجام که به خیال خود جلوی انرژی هسته‌ای را گرفتند به دنبال تضعیف توان دفاعی نظامی جمهوری اسلامی هستند. به گزارش فارس، جعفری افزود: دشمنان به دنبال تضعیف توان دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح ما هستند و بعد از برجام سراغ تحریم‌های دفاعی، موشکی و نیروهای مسلح رفته‌اند؛ آنها می‌دانند که اگر این توان دفاعی و مولفه قدرت را تضعیف کنند می‌توانند جلوی حرکت انقلاب اسلامی را سد کنند. وی اذعان کرد: متاسفانه برخی در داخل توجهی به برنامه‌ریزی دشمنان ندارند و فریب وعده دشمنان را می‌خورند و به عمق توطئه و برنامه‌ریزی دشمنان برای تضعیف نظام توجهی ندارند؛ شهادت شهید حججی در همان روزهایی اتفاق افتاد که ایران اسلامی شاهد حرکت سخیف نمایندگان بود که این شهید به داد عزت ملی ما رسید و آن حرکت سخیف را خنثی کرد. فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: عزت را باید در مردم، شهدا و ایثارگران جامعه جست‌وجو کنیم، دشمنان ما باید بدانند که هرچه فشارها و تحریم‌ها بر ایران بیشتر شود و هدف را توان نظامی قرار می‌دهند، همه مردم ما به سمت وحدت، انسجام و یکپارچگی بی‌نظیری حرکت می‌کنند و این لطف خداوند است که روحیه دشمن‌ستیزی در مقابل دشمنان وحدت‌آفرین است.
جعفری تأکید کرد: شهدا در هر مقطع زمانی با خون خود نورافکن بزرگ و پرنوری را برای جامعه ما روشن می‌کنند و خدا را شکر می‌کنیم که فرهنگ شهادت روزبه‌روز در حال گسترش و تعمیم است؛ این آگاهی، بصیرت، اطمینان و عزم راسخ شهید حججی که با تقدیم سر مبارک خود به جوانان منتقل کرد و همسر بزرگوار وی زینب‌گونه پیام این شهید را به جامعه منتقل می‌کند، بسیار با ارزش است. وی گفت: وقتی همسر شهید می‌گوید سر همسرش رفت تا روسری نرود، پیام اکثریت شهدا به جامعه بود، باید بدانیم این توصیه‌ها از طرف خانواده شهدا هوشمندانه است، چراکه هجمه‌های زیادی به باورها و اعتقادات مردم می‌شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه گفت: سپاه پاسداران موفق شده است 30 هزار همچون محسن حججی‌ها (جوانان مومن و انقلابی) را در خودش سازماندهی کند که در نیروهای مختلف زمینی، دریایی، هوایی و نیرو‌های قدس و واحدهای مختلف بسیج در سراسر کشور این سازماندهی گسترده صورت گرفته است. وی افزود: عشقی که امروز در دل جوانان بسیجی و پاسدارهای ما برای دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع از حریم ولایت و اسلام موج می‌زند بازمی‌گردد به حماسه‌های دوران دفاع‌مقدس. شما مردم غیور استان اصفهان و بویژه شهرستان نجف‌آباد نقشی تعیین‌کننده در لشکرهای این استان، دو لشکر خط‌شکن و پیروز سپاه پاسداران، لشکر امام رضا(ع) و لشکر 8 نجف به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی و شهید حاج احمد کاظمی داشتید و آن دوران را بخوبی به یاد دارید.

سفر مهم سرلشکر باقری به ترکیه
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سفری 3 روزه، عازم ترکیه خواهد شد. سرلشکر باقری بنا به دعوت رسمی رئیس ستادکل نیروهای مسلح ترکیه، به این کشور سفر می‌کند. سرلشکر باقری را در این سفر، جمعی از مقامات بلندپایه نظامی و سیاسی همراهی خواهند کرد. هیات ایرانی در سفر 3 روزه خود با عالی‌ترین مقامات سیاسی- نظامی کشور ترکیه دیدار خواهد داشت. به گزارش «وطن امروز» موضوع آتش‌بس در سوریه یکی از مسائلی است که به نظر می‌رسد در مذاکرات سرلشکر باقری با مقامات ترکیه مورد بحث قرار بگیرد. پیش از این روس‌ها مدعی شده بودند برخی اختلافات میان ایران و ترکیه درباره آتش‌بس سوریه وجود دارد. خبرگزاری مهر روز شنبه به نقل از یک منبع دیپلماتیک روس از اختلاف ایران و ترکیه بر سر منطقه کاهش تنش در نزدیکی ادلب سوریه خبر داد. به گزارش اینترفکس، تأخیر در ایجاد چهارمین منطقه کاهش تنش در سوریه در نزدیکی ادلب به دلیل وجود برخی اختلافات میان ایران و ترکیه است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز روز جمعه از ادامه  مذاکرات درباره ادلب با ایران و روسیه خبر داد. اردوغان اظهار داشت: مذاکرات درباره ادلب ادامه دارد و بویژه سازمان اطلاعات ملی ترکیه در این‌باره با روسیه و ایران مذاکره می‌کند. مذاکرات مسکو درباره ادلب نیز پیشرفت مثبتی داشت. رئیس‌جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد مساله ادلب نیز در راستای نشست آستانه و مذاکرات درباره مناطق عاری از درگیری قرار گرفته و به نتیجه برسد. سند ایجاد مناطق عاری از درگیری که استان ادلب و بخش‌هایی از لاذقیه، حلب، حماه، حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره در سوریه را دربر می‌گیرد، اردیبهشت امسال توسط ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس در دور چهارم نشست آستانه به امضا رسید.


Page Generated in 0/0071 sec