printlogo


کد خبر: 179761تاریخ: 1396/5/23 00:00
اخبار

حزب‌الله لبنان: در مرحله آخر نبرد در سوریه هستیم
سیدابراهیم امین‌السید، رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان، شنبه در مراسم بزرگداشتی در شهرک سهلات‌الماء در شهر الهرمل تاکید کرد: ما در سوریه با طرح ضد سوریه‌ای آمریکا  و اسرائیل مبارزه کردیم و امروز به لطف ارتش سوریه‌، جوانان مقاومت و نیروهای همپیمان با آنها که توانستند طرح مشترک آمریکا - اسرائیل علیه سوریه را درهم بشکنند، در مرحله آخر این نبرد هستیم. امین‌السید گفت: به لطف این مجاهدان و خون شهدا تمام منطقه مرزی میان لبنان و سوریه از اینجا (القصر) تا المصنع از خطر تروریست‌ها پاکسازی شده و امروز آنهایی که بحران در سوریه را مدیریت می‌کردند، به دنبال راه‌حلی سیاسی برای آن هستند، همان چیزی که ما از ابتدای بحران بر آن تاکید داشتیم.
کشف دستگاه جاسوسی اسرائیل در لبنان
 نیروهای مقاومت اسلامی، حزب‌الله یک دستگاه تجسس رژیم صهیونیستی را در کوه باروک در مقابل روستای صغبین و دریاچه القرعون در بقاع غربی کشف کردند. بنا به اعلام المنار، رژیم صهیونیستی از بیم کشف این دستگاه، اقدام به منفجر کردن آن از دور کرده است و بقایای آن در منطقه الباروک پخش شده است که از آن جمله می‌توان به پایگاه دریافت و ارسال از یک کابل برق خاص به همراه چند باتری، قطعات سلول‌های خورشیدی برای تأمین برق آن و مقادیری ماده فایبرگلاس اشاره کرد. شبکه المنار همچنین گزارش داد: این دستگاه در داخل یک پوشش فایبرگلاس به شکل صخره در مکانی جاسازی شده بود که همه روستاهای بقاع غربی از اتوبان بین‌المللی تا رشته کوه شرقی لبنان را رصد می‌کرد.

اهتزاز پرچم ملی سوریه در عربستان
تا همین سال گذشته کشور سوریه تنها با پرچمی جعلی در اغلب شیخ‌نشین‌های عربی شناخته می‌شد که معارضان و تروریست‌های این کشور از آن استفاده می‌کردند؛ پرچم سیاه و سفید و سبزی که در حقیقت همان بیرق حکومت استعماری فرانسوی‌ها در قرن بیستم در شام و لبنان بود. اما حالا مقاومت جانانه سوری‌ها در مقابل جنگ نیابتی تحمیلی توسط غرب و شیوخ این امکان را فراهم آورده که پرچم ملی سوریه که یادآور مبارزات ضدصهیونیستی کشورهای عربی در اواسط قرن بیستم است، مطرح شود. در همین راستا قهرمانان مطرح سوری پرچم رسمی کشورشان را در عربستان و در برابر دیدگان مقامات سعودی به اهتزاز درآوردند که این موضوع معارضان  و تروریست‌های تحت حمایت آل‌سعود را خشمگین کرد، چرا که سکوت مقامات عربستان در مقابل این حرکت به معنای شکست و عقب‌نشینی ریاض از موضع براندازانه‌اش در شامات است. به گزارش شبکه آرتی، فادی حمادی پس از کسب مقام قهرمانی مسابقات رالی ارتفاعات که چهارشنبه گذشته در شهر الباحه عربستان برگزار شد، پرچم سرخ و سفید و قرمز جمهوری عربی سوریه  را به اهتزاز درآورد. قهرمان سوری سپس این تصویر را همراه با متنی افتخارآمیز نسبت به پرچم کشورش در فیسبوک منتشر کرد. حسام بن سعود بن عبدالعزیز، امیر منطقه الباحه که ریاست کمیته عالی مسابقات را بر عهده داشت نیز بدون هیچ اعتراضی مجبور شد مدال طلا را بر گردن حمادی بیاویزد. این در حالی است که سعودی‌ها طی 5 سال اخیر برای ممانعت از اهتزاز همین پرچم تا جای ممکن از ورود تیم‌های ملی سوریه به عربستان جلوگیری می‌کردند.


عملیات تروریستی در غرب کربلا
یک عامل انتحاری شنبه‌شب با خودروی بمب‌گذاری شده خود را در غرب استان کربلا منفجر کرد. پس از وقوع این انفجار انتحاری، درگیری شدیدی بین عناصر مسلح و نیروهای امنیتی در نزدیکی یک مرکز امنیتی در مرزهای غربی استان کربلا رخ داده است. خبرگزاری روداو گزارش داد که خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی کارگاه سیمان بین کربلا و نجف منفجر شده است. گروه تروریستی تکفیری داعش در بیانیه‎ای مسؤولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفت.
 


Page Generated in 0/0057 sec