printlogo


کد خبر: 179762تاریخ: 1396/5/23 00:00
چهارگوشه

انفجار خونین در بلوچستان پاکستان
در یک انفجار تروریستی شنبه‌شب در شهر کویته پاکستان دست‌کم 15 نفر از جمله 8 سرباز ارتش، جان خود را از دست دادند. در این حادثه که گروه تروریستی داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفته ده‌ها نفر مجروح شده‌اند. گفته می‌شود هدف این حادثه که در آستانه جشن هفتادمین سال استقلال پاکستان رخ می‌دهد، یک خودروی نظامی بوده است. پاکستان 14 آگوست 1947 از هند جدا شد و کشور و دولتی مستقل تشکیل داد.

تیراندازی در سوئد
تیراندازی شنبه‌شب در ساختمانی در شهر مالموی سوئد، 3 زخمی بر جا گذاشت. بنابر اعلام پلیس، به نظر می‌رسد که ساختمان محل حادثه برای تجمعی اجاره شده است و زمان حادثه هم  70 تا 100 نفر  در محل حضور داشته‌اند. رسانه‌های محلی اعلام کردند که قبل از تیراندازی فردی وارد ساختمان شده و فریاد زده: «چه کسی به برادر من آسیب رساند؟» پلیس همچنان ارتباط این حادثه با گروه‌های تبهکاری یا هر گونه عامل دیگری را تایید نکرده است.

سقوط هواپیمای نظامی آمریکا
در بحرین
یک جنگنده نظامی آمریکایی از نوع اف 18 پس از تلاش برای فرود اضطراری‌ در فرودگاه بین‌المللی بحرین به دلیل نقص فنی سقوط کرد. سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد این هواپیما از ناحیه موتور مشکل فنی پیدا کرد و نتوانست به پایگاه هوایی الشیخ‌عیسی برسد و خلبان آن مجبور شد در فرودگاه بین‌المللی بحرین فرود ‌آید. بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی بحرین، این حادثه منجر به بستن موقتی باند فرودگاه به دلیل حفظ تمام هواپیماهایی شد که می‌خواستند در فرودگاه بنشینند یا بلند شوند.

احداث بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در موصل
مزاحم الحویت، سخنگوی رسمی گروه عشایر عرب در استان نینوا گفت: نیروهای آمریکایی از نزدیک به یک هفته پیش کار احداث بزرگ‌ترین پایگاه نظامی در نزدیکی روستای کهریز از توابع منطقه زمار در غرب رودخانه دجله در استان نینوا را آغاز کردند. وی افزود: 4 پایگاه نظامی دیگر نیز در مناطق مختلف استان نینوا احداث خواهد شد. الحویت گفت: ماموریت نیروهای آمریکایی که در غرب موصل مستقر خواهند شد، نظارت کامل بر مرز عراق و سوریه از غرب منطقه سنجار گرفته تا منطقه القائم خواهد بود. بر پایه این گزارش، الحویت هدف از این اقدام ارتش آمریکا را «جلوگیری از گشوده شدن مسیری زمینی بین تهران و دمشق از طریق مرز بین عراق و سوریه برای انتقال سلاح و تجهیزات برای دولت سوریه» عنوان کرد.


درگیری‌های خونین در کنیا
در پی اعلام پیروزی اوهورو کنیاتا، رئیس‌جمهور کنونی کنیا، نایروبی به صحنه‌ اعتراضات هواداران جناح مخالف تبدیل شد. در درگیری‌های میان تظاهرکنندگان و پلیس دست‌کم 24 نفر کشته شدند. رایلا  اودینگا، رقیب شکست‌خورده کنیاتا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سه‌شنبه را «جعلی و فریبکارانه»  خواند و آن را مردود اعلام کرد. این دومین بار است که اودینگا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شکست می‌خورد. در اعتراضات علیه نتایج انتخابات سال 2007 بیش از 1200 نفر کشته شدند.
 


Page Generated in 0/0048 sec