printlogo


کد خبر: 179768تاریخ: 1396/5/24 00:00
اخبار

سلام ‌ای نخل بی‌سر خرمشهر
مجید صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون در شهادت شهید محسن حججی یادداشتی را در صفحه ایسنتاگرام خود منتشر کرد و نوشت: قهرمان، محسن حججى دلاور، چند روز از شهادتت گذشت و هر روز، هر چه بیشتر از شما شنیدم و دانستم، بیشتر شیفته سادگى و مردانگى و بزرگوارى و معرفت و انسانیتت شدم. خداحافظ پسر بى‌ادعا، خداحافظ مرد با ایمان، خداحافظ پدر مهربان، جوان خداحافظ قهرمان! خداحافظ شهید محسن حججی! تو که «سرزده» نیامده بودی که اینطور «سر» زده رفتی.  بلند شو و ببین که چطور پیر و جوان، مرد و زن، سیاستمدار و هنرمندانی که شاید با هم در خیلی از انتخاب‌ها توافق نظر نداشتند حالا با غیرت در شهادتت عزا دارند و به حرمت خونت ایستاده‌اند. تو هم ایستاده‌ای همچون سرو. همچون نخل‌های بی‌سر خرمشهر که پس از گذشت سال‌ها از جنگ، همچنان بی‌سر ایستاده‌اند.

افتتاح«موصل؛ از جنگ تا زندگی»
نمایشگاه عکس‌های حسن شیروانی با عنوان «موصل؛ از جنگ تا زندگی» افتتاح شد. به گزارش فارس، نمایشگاه عکس «موصل؛ از جنگ تا زندگى» که تصاویر حسن شیروانى، عکاس خبرگزارى میزان از نبرد آزادسازی موصل و رنج مردم آن از جنایات داعشی‌ها را شامل می‌شود  افتتاح شد.  شیروانی درباره این نمایشگاه گفت: شهر مهم موصل حدود 3 سال تحت اشغال تروریست‌های تکفیری داعش بود تا اینکه پس از یک عملیات ۹ ماهه، در تیرماه گذشته به دست نیروهای عراقی آزاد شد. طی این ۹ ماه تلاش کردم جزئیات عملیات، درگیری‌ها و محاصره تلعفر، هلاکت عناصر داعش، پاکسازی خانه به خانه، امید مردم به پیروزی، اردوگاه جنگ‌زدگان، جشن پیروزی و آغاز بازسازی شهر را در قالب عکس ماندگار کنم. وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۲۰۰۰ قطعه عکس تهیه شد که ۵۵ عکس منتخب آن در نمایشگاه «موصل؛ از جنگ تا زندگى» به نمایش در آمده است. نمایشگاه یادشده تا ۲۵ مرداد در گالری نامی خانه هنرمندان ایران (واقع در خیابان ایرانشهر) دایر است.

انگشت‌های شرور در «ملکوت»
انیمیشن «ملکوت» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی فرنوش عابدی، در مرحله پیش‌تولید و طراحی کاراکترها است و بزودی مرحله مدل‌سازی آن آغاز خواهد شد. به گزارش فارس، «ملکوت» درباره یک نوازنده پیانو است که پس از حادثه‌ای دستش را از دست می‌دهد و دیگر قادر به ساز زدن نیست؛ سپس دست‌های او پیوند زده می‌شود اما این دست‌ها به سمت شرارت و پلیدی پیش می‌روند... عابدی درباره‌ دلیل انتخاب این سوژه گفت: «رژو شرش» پیانیست و آهنگسازی مجارستانی در یک حادثه، یکی از دست‌هایش را از دست داد و بعد از آن بود که به آهنگ‌نویسی و خوانندگی روی آورد و یاد گرفت با یک دست پیانو بنوازد. او آهنگ‌های بسیاری ساخت اما معروف‌ترین آنها «یکشنبه غم‌انگیز» نام دارد که برایش بدنامی آورد و در سراسر دنیا موجب خودکشی هزاران نفر شد. من با توجه به این داستان، سوژه پیانیستی که دست‌هایش را از دست داده را برای جدیدترین کارم انتخاب کردم اما داستان انیمیشن من کاملاً با داستان زندگی وی متفاوت است. فرنوش عابدی با آخرین اثر انیمیشن خود «پیشخدمت» موفقیت‌های زیادی در عرصه جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی به‌دست آورده است.

تندیس اقتدار را می‌سازیم
پس از پیشنهاد برخی اعضای شورای شهر تهران مبنی بر طراحی تندیس اقتدار؛ پاسداشت شهید مدافع حرم محسن حججی، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس از آمادگی خود در راستای طراحی این تندیس خبر داد. به گزارش مهر، مسعود نجابتی با اعلام آمادگی این انجمن برای طراحی تندیسی به یاد این شهید مدافع حرم، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مجموعه هنر انقلاب و نیز استادان هنرهای تجسمی بنا داریم تندیس شایسته و فاخری را برای پاسداشت شهید حججی طراحی و اجرا کنیم. مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس با استقبال از پیشنهاد برخی اعضای شورای شهر تاکید کرد: ما با افتخار آماده‌ایم از همه ظرفیت‌های موجود هنر انقلاب برای ارائه طرح و تندیسی با کیفیت برای یکی از میدان‌های تهران استفاده کنیم.


Page Generated in 0/0180 sec