printlogo


کد خبر: 179796تاریخ: 1396/5/24 00:00
اخبار

ایجاد یک شغل به ازای  ۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری
معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه صدها هزار نفر در ایران با تعاونی مسکن خانه‌دار شدند، گفت: باید موارد نقص را شناسایی و موارد موفقیت را پررنگ کنیم و اجازه دهیم که تعاونی‌ها در یک بازتعریف به فعالیت خود ادامه دهند. حامد مظاهریان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره میزان اشتغالزایی در حوزه مسکن گفت: سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نسبت به سایر بخش‌ها اشتغالزایی بیشتری دارد. در چند حوزه تخصصی اشتغالزایی انجام می‌شود. مظاهریان با بیان اینکه به ازای هر 50 میلیون تومان سرمایه‌گذاری حدود یک شغل ایجاد می‌شود، افزود: در پتروشیمی به ازای هر 300 میلیون تومان یک شغل ایجاد می‌شود. اگر هدف اشتغالزایی باشد، سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند مشکل بیکاری را تا حدودی حل کند. معاون وزیر راه‌وشهرسازی درباره نقش تعاونی‌های مسکن در زمینه رونق مسکن گفت: در 4 دهه گذشته میلیون‌ها نفر خانوار ایرانی صاحبخانه شدند که تجربه گرانبهایی از همکاری تعاونی‌هاست. باید موارد نقص را شناسایی و موارد موفقیت را پررنگ کنیم و اجازه دهیم تعاونی‌ها در یک بازتعریف به فعالیت خود ادامه دهند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن کالای گرانی محسوب می‌شود، نحوه تأمین مالی آن هم باید به روش‌هایی باشد که مردم بتوانند قدرت خرید و فروش آن را پیدا کنند.


ورود بیماری با واردات تخم‌مرغ
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از کاهش قیمت تخم‌مرغ توزیعی در میادین خبر داد و گفت: احتمال ورود بیماری از طریق واردات تخم‌مرغ به کشور وجود دارد. ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با مهر گفت: هم‌اکنون میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری ٤٩٠٠ تومان است. وی درباره دلیل این مساله گفت: توزیع تخم‌مرغ توسط مرغداران در میادین میوه و تره‌بار از جمله دلایل این امر است. نبی‌پور با اشاره به اینکه پیش از این تخم‌مرغ در میادین شانه‌ای ١٢ هزار و ٥٠٠ تومان توزیع می‌شد، افزود: از روز یکشنبه بنا شده هر شانه از این محصول با قیمت ١١ هزار و ٥٠٠ تومان توزیع شود. نبی‌پور در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر آزاد شدن واردات تخم‌مرغ تصریح کرد: واقعیت این است که کشور ما بر مبنای واردات بنا شده نه تولید؛ از هر کشوری که تخم‌مرغ وارد کنند قیمت آن از چیزی که الان در داخل داریم هم گران‌تر می‌شود. وی با بیان اینکه ممکن است بیماری و آلودگی از این طریق وارد کشور شود، گفت: مسؤولان به جای این کارها قیمت نهاده‌ها را کاهش دهند تا قیمت تمام‌شده تولید پایین بیاید.


توکلی به نمایندگان سفارش کرد
ربیعی تعهد بدهد نعمت‌زاده مدیر شستا نمی‌شود
«همه خوب می‌دانیم بین اینکه در وزارتخانه‌ها کار به دانایان عاقل و پاکدست سپرده شود، یا مدیران آزمند و امتیازطلب بر امور مسلط شوند، تفاوت از زمین تا آسمان است. بویژه در سمت‌هایی که گردش مالی و قدرت اداری بالا دارد». به گزارش «وطن‌امروز»، احمد توکلی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با نگارش مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واسطه سازمان تأمین اجتماعی، مالک «شستا» (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) است. شستا مادرشرکتی است با بیش از 170 شرکت و مؤسسه که دارایی‌اش 100 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. 10 درصد ارزش بورس اوراق بهادار تهران متعلق به شستا است. توکلی ادامه داد: اگر متوسط تعداد اعضای هیات‌مدیره‌ها را 5 نفر بگیریم، این مادرشرکت حدود 1100 مدیر لازم دارد. فرصت انتخاب این تعداد مدیر، قدرت زیادی از نظر سیاسی و مالی برای تصمیم‌گیرندگان آن فراهم می‌کند. وی تصریح کرد: شنیده شده است که  محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر 1000 میلیارد تومانی صنعت، داوطلب مدیریت شستا شده است. همان وزیری که مصداق بارز تعارض منافع و درهای چرخان است. وی ادامه داد: حالا که با آمدن شریعتمداری که امید است رأی بیاورد و وزارت صنعت، معدن و تجارت را از رانتخواری‌های آشکار و پنهان کمی دور کند، نباید اجازه داد بخشی دیگر که از نظر مالکیت دارایی، گردش مالی و تصدی‌گری صنعتی و تولیدی بزرگ‌تر از وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گرفتار شود. توکلی خاطرنشان کرد: اگرچه بعید می‌دانم ربیعی در تعیین مدیر شستا به این انتصاب نادرست تن دهد، لازم دیدم به عنوان برادری خیرخواه مردم و خدمتگزاران مردم، به نمایندگان ملت عرض کنم چون موضوع بسیار مهم است، تا از ربیعی تعهد نگرفتید که حتما از این اشتباه راهبردی، بلکه گناه بزرگ، پرهیز خواهد کرد، به او رأی ندهید.


Page Generated in 0/0043 sec