printlogo


کد خبر: 179808تاریخ: 1396/5/24 00:00
اخبار

آغاز شمارش معکوس سقوط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی
اسرائیلی‌ها: اسرائیل در حال سقوط است!
تنها کمتر از 2 سال پس از پیش‌بینی رهبر انقلاب اسلامی در این‌باره که اسرائیل ربع قرن بعد را نخواهد دید، حال فریاد «سقوط اسرائیل» از خود جماعت صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی بلند شده است. هزاران تن از مخالفان دولت بنیامین نتانیاهو در شهر «پتاه تیکوا» در شمال سرزمین‌های اشغالی تظاهراتی بزرگ برپا کردند و خواستار استعفای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدند اما این تجمع اعتراضی که برای سی‌وهشتمین هفته متوالی برگزار می‌شد با یک شعار جدید و شوکه‌کننده همراه بود. در حالی که «بی‌بی» (نتانیاهو) درباره 2 پرونده فساد مالی مورد تحقیقات قضایی قرار گرفته است، روز شنبه مخالفان او با تجمع مقابل خانه «آویچای مندلبرت» دادستان کل رژیم، او را به‌خاطر کوتاهی در محاکمه نخست‌وزیر نکوهش کرده و خواستار استعفای نخست‌وزیر شدند. آنها همچنین برای نخستین‌بار شعار «اسرائیل در حال سقوط است» را سر دادند. در همین حال یک گروه 350 نفره از صهیونیست‌های متعصب حامی نتانیاهو به رهبری 2 تن از اعضای کنست نیز به محل مزبور آمده و شعارهایی علیه مخالفان سر دادند. این در حالی است که در میان سیاستمداران صهیونیست نیز موجی از نگرانی درباره فروپاشی این رژیم به وجود آمده است به طوری که هفته گذشته ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل با هشدار درباره عواقب ماندن نخست‌وزیر و ائتلاف تندرویش در قدرت اعلام کرد نتانیاهو می‌خواهد به قیمت ماندن خود سرزمین‌های اشغالی و کل منطقه را به آتش بکشد.
هاآرتص: نفس‌های آخر اسرائیل
تحلیلگران صهیونیستی با ترسیم سناریوی پایان اسرائیل، شهرک‌نشینان را به مهاجرت از فلسطین اشغالی و جست‌وجوی مکانی برای زندگی به جای مرگ فراخواندند. «آری شافیت» تحلیلگر سیاسی صهیونیست در مقاله‌ای با عنوان «نفس‌های آخر اسرائیل» در روزنامه هاآرتص می‌نویسد: اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد و اسرائیلی‌ها حاصل افسانه‌ای هستند که جنبش صهیونیسم با موضوع «هولوکاست» و «ارض موعود» آن را اختراع کرد. شافیت تصریح می‌کند اوضاع در این رژیم به نقطه بی‌بازگشت رسیده است و دیگر نه امیدی به پایان اشغالگری هست و نه توقف شهرک‌سازی و تحقق صلح، لذا چاره‌ای جز مهاجرت باقی نمی‌ماند. وی خاطرنشان می‌کند: «در چنین وضعیتی، زندگی در اراضی اشغالی بی‌معناست، باید آن را ترک کرد... وقتی که دیگر «اسرائیلی بودن» و «یهودی بودن» نتوانند بخش حیاتی و اصلی هویت را تشکیل دهد و یک گذرنامه خارجی، نه به معنای مادی و فنی، بلکه به مفهوم روانی وجود داشته باشد، کار اسرائیل تمام شده است و باید با دوستان خداحافظی کرد و به سان‌فرانسیسکو یا برلین بازگشت».  نویسنده از سران این رژیم می‌خواهد زبان سیاسی جدیدی را برای اعتراف به واقعیت‌ها اختراع کنند؛ زبانی که بتوانند بگویند فلسطینی‌ها صاحبان اصلی این آب و خاک هستند و ریشه در این خاک دارند.


دستگیری تیم بمب‌گذاری داعش در مسکو
«اف‌اس‌ب» سرویس امنیت ملی روسیه به فاصله تنها چند روز پس از دستگیری یک تیم تروریستی در سنت‌پترزبورگ، از بازداشت تروریست‌های وابسته به داعش در مسکو، پایتخت این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه «اف‌اس‌ب» آمده است اعضای یک گروه تروریستی از جمله مسؤول عملیات بمب‌گذاری که متخصص ساخت ماده انفجاری و فرستاده داعش بود به همراه 2 عامل انتحاری بازداشت شده‌اند. در جریان عملیات ویژه نیرو‌های امنیتی، یک آزمایشگاه ساخت مواد انفجاری در حومه مسکو کشف و خنثی شد. گروه تروریستی بازداشت‌شده در مسکو که متشکل از 3 تبعه آسیای مرکزی و یک تبعه روسیه بوده‌اند قصد داشتند حملاتی انتحاری در این شهر انجام دهند.
 


Page Generated in 0/0276 sec