printlogo


کد خبر: 179881تاریخ: 1396/5/25 00:00
آغاز هفته چهارم لیگ برتر فوتبال
دستگرمی قرمزها برای آسیا

پرسپولیس و سیاه‌جامگان در نخستین دیدار هفته چهارم لیگ برتر از ساعت ۲۰:۴۵ امروز چهارشنبه به مصاف هم خواهند رفت. هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی از امروز آغاز می‌شود که پرسپولیس صدرنشین مجبور است به دلیل حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا زودتر از سایر تیم‌ها به میدان برود. سرخپوشان پایتخت باید از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه آزادی میزبان سیاه‌جامگان مشهد باشند و پس از آن آماده‌ رویارویی با الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا شوند. شاگردان برانکو که توانستند در 3 هفته گذشته به پیروزی برسند و حداکثر امتیاز را کسب کنند همانند فصل گذشته قاطعانه به صدر جدول تکیه زدند و نمی‌خواهند با توقف مقابل مشکی‌پوشان مشهدی پیش از دیدار مقابل الاهلی عربستان صدر جدول را از دست بدهند. حاشیه‌های ایجاد شده اخیر، درباره پاس ندادن پرسپولیسی‌ها به منشا باعث شده است احتمال حضور پررنگ‌تر بازیکن نیجریه‌ای در دیدار امروز وجود داشته باشد. البته سایر بازیکنان سرخپوش نیز به دنبال فراهم کردن فرصت‌های گلزنی برای منشا هستند تا قضیه پاس ندادن به منشا را فیصله دهند. پرسپولیسی‌ها انگیزه کافی برای مقابله با تیم مشهدی را دارند زیرا آنها می‌خواهند با حفظ روند پیروزی‌های خود در لیگ و همچنین باقی ماندن در صدر جدول تیم میثاقیان را شکست دهند. 7 گل زده آنها در 3 هفته اول نشان از قدرت هجومی این تیم دارد و تنها یک گل خورده نشان‌دهنده این است که برانکو ایوانکوویچ توانسته خط دفاعی مستحکم خود در فصل گذشته را حفظ کند. در دیگر سوی میدان، سیاه‌جامگانی است که با اکبر میثاقیان در 3 هفته ابتدایی نتیجه بدی نگرفته و با یک پیروزی، یک شکست و یک تساوی در جایگاه هفتم قرار گرفته است. شاگردان میثاقیان که از دوشنبه محمدرضا خرسندنیا و میرهانی هاشمی را در جمع خود می‌بینند، انگیزه زیادی برای متوقف کردن پرسپولیس و پاره کردن نوار ناکامی‌های خود در تهران دارند. البته سیاه‌پوشان خاطره خوبی از مصاف با سرخ‌های پایتخت دارند؛ آنها فصل گذشته با پیروزی مقابل پرسپولیس در مشهد توانستند برای دومین فصل متوالی از سقوط به لیگ دسته اول فرار کنند و نماینده مردم مشهد در لیگ برتر باشند.  
کدام ترکیب؟
 انتخاب 11 نفر اصلی ترکیب پرسپولیس با توجه به تراکم بازیکنی که در این تیم وجود دارد بسیار سخت است و باید دید برانکو در دیدار برابر سیاه‌جامگان از چه بازیکنانی بهره خواهد گرفت. برخلاف فصل قبل که به راحتی می‌شد ترکیب پرسپولیس را حدس زد، این روزها با اضافه شدن چند بازیکن سرشناس به سرخپوشان و بازگشت دو سه بازیکن آسیب‌دیده به شرایط بازی برانکو کار بسیار سختی برای چیدن ترکیب اصلی تیمش دارد. ترکیب اصلی پرسپولیس برابر سیاه‌جامگان بسیار مبهم است؛ با بازگشت سیدجلال حسینی به شرایط بازی معلوم نیست آیا برانکو کاپیتان مورد اعتماد تیمش را بار دیگر در ترکیب اصلی به میدان می‌فرستد یا اینکه او قصد دارد به ترکیب تیم برنده دست نزند و همچنان از زوج انصاری و خلیل‌زاده در خط دفاعی بهره گیرد. در خط میانی پرسپولیس هم شرایط اینگونه است. محسن ربیع‌خواه با توجه به عملکرد بسیار خوبی که به عنوان هافبک دفاعی داشت سخت اعتماد برانکو را به خود جلب کرده و چه بسا این مربی کروات تصمیم بگیرد او را به جای کمال‌الدین کامیابی‌نیا به میدان بفرستد. و اما شاید بزرگ‌ترین دغدغه برانکو در خط حمله سرخپوشان باشد. طارمی در دیدار قبلی درخشید و توانست 2 گل به ثمر برساند و یک پاس گل هم بدهد و طبیعی است که او با توجه به علاقه زیادی که برانکو به سبک بازی‌اش دارد گزینه نخست خط حمله سرخپوشان باشد. علی علیپور هم در فصل جاری بسیار آماده نشان داده است و هر بار که در ترکیب پرسپولیس به میدان رفته یا خودش گل زده یا اینکه باعث شده طارمی آزادتر شود و ضربه نهایی را بهتر زند اما دغدغه اصلی برانکو گادوین منشا است. این بازیکن فصل قبل با قرار گرفتن در ترکیب پیکان درخشید و نظر برانکو را به خود جلب کرد. به نظر می‌رسد برانکو قصد استفاده کردن از منشا در ترکیب اصلی را ندارد و می‌خواهد به زوج علیپور و طارمی اعتماد کند. نیمکت‌نشین کردن این مهاجم نیجریه‌ای می‌تواند برای پرسپولیس حاشیه‌ساز شود و چه بسا او تصمیم بگیرد در روزهای باقیمانده از فصل جابه‌جایی سرخپوشان را ترک کند. هواداران پرسپولیس بی‌صبرانه منتظر هستند بدانند برانکو در بازی حساس امروز از چه بازیکنانی در ترکیب اصلی تیمش استفاده خواهد کرد.
برانکو: سیاه‌جامگان را دست‌کم نمی‌گیریم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید که تیمش در هفته چهارم لیگ برتر حریف مشهدی‌اش را دست‌کم نخواهد گرفت. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سیاه‌جامگان اظهار کرد: این بازی در آستانه بازی با الاهلی است. سیاه‌جامگان شروع خوبی داشته و یک باخت که نباید رخ می‌داد مقابل فولاد داشت. با این حال این تیم به دنبال اشتباه ما در این بازی خواهد بود اما بازیکنان ما حریف را دست‌کم نمی‌گیرند و ساده بازی نخواهد کرد. برانکو ادامه‌ داد: مثل همه بازی‌ها، این بازی برای ما یک بازی سخت خواهد بود که نتیجه‌ نامعلومی در انتظار ما است. بازیکنان ما در هر بازی با تمرکز و انگیزه بالا وارد زمین می‌شوند و به همین خاطر به نتایجی که می‌خواهیم می‌رسیم. البته اخیرا صحبت‌هایی نیز شده که پرسپولیس از پیش برنده است و راحت بازی‌ها را می‌برد اما هیچ کسی نمی‌بیند بازیکنان ما چقدر تمرین کرده‌اند و تمرکز روی کارشان داشتند و تمام نتایج‌شان به یمن تلاش و پشتکاری بوده که داشته‌اند. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه‌ تصریح کرد: ما دوست داریم پیروز این مسابقه شویم و هدف ما به دست آوردن بردهای هر چه‌ بیشتر است اما به هیچ‌وجه کار ساده و آسانی نیست و این را می‌دانیم که اتفاقات غیرمترقبه و پیش‌بینی نشده نیز وجود دارند ولی من دوست دارم بازیکنانم از بازی لذت ببرند و به خاطر نتایجی که می‌گیرند به همراه هواداران‌مان در زمین شادی کنیم. او گفت‌: بشار رسن بازیکن جدید ما نیز به تیم ملحق شد و نوراللهی نیز بزودی به جمع ما خواهد پیوست و حق بازی خواهد داشت. در چند روز باقیمانده از نقل و انتقالات که فرصت داریم کادر بازیکنان را خواهیم بست اما مهم‌ترین مساله این است که بازیکنان سالم هستند.


Page Generated in 0/0350 sec