printlogo


کد خبر: 179896تاریخ: 1396/5/26 00:00
اخبار

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش‌وپرورش:
امتحان تعیین رشته تحصیلی شهریور برگزار می‌شود
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در امتحان تعیین رشته تحصیلی هستند باید به کمیته هدایت تحصیلی مناطق آموزش‌وپرورش مراجعه و فرم درخواست مربوط را تکمیل کنند، این امتحان شهریور ماه برگزار می‌شود.
مسعود شکوهی در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با امتحان تعیین رشته تحصیلی اظهار کرد:‌ دانش‌آموزانی که متقاضی ورود به رشته‌های زیرمجموعه شاخه نظری هستند اما موفق به کسب حدنصاب نمره نشده‌اند می‌توانند در امتحان تعیین رشته که شهریور ماه برگزار می‌شود،‌ حضور یابند. وی افزود: دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در امتحان تعیین رشته تحصیلی هستند باید به کمیته هدایت تحصیلی مناطق آموزش‌وپرورش منطقه زندگی خود مراجعه و فرم درخواست مربوط را تکمیل کنند، این امتحان شهریور ماه برگزار می‌شود و در صورت کسب حدنصاب نمره لازم، دانش‌آموزان می‌توانند در رشته مورد تقاضای خود ثبت‌نام کنند. وی تصریح کرد: امسال براساس حداکثر ظرفیت در هر منطقه و با هماهنگی مناطق آموزش‌وپرورش ظرفیت‌ها را به تصویب شورای هدایت تحصیلی رساندیم و تمام مناطق حداکثر ظرفیت‌ها را براساس تقاضا ایجاد کردند ضمن اینکه امسال با آمادگی بهتر و کسب تجربه از سال گذشته کار هدایت تحصیلی انجام شد و با مشکل خاص و حادی مواجه نبودیم. شکوهی بیان کرد: امسال عملکرد تحصیلی را از بررسی‌های مشاوره‌ای جدا کردیم و اگر دانش‌آموزی بررسی‌های مشاوره‌ای را نمی‌پذیرفت براساس عملکرد تحصیلی در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم رتبه‌بندی شده و می‌توانست به ترتیب اولویت برای ثبت‌نام اقدام کند.

سیل و رانش زمین در سیرالئون بیش از 400 نفر را کشت
مقامات سیرالئون اعلام کردند نزدیک به 400 تن در سیل و رانش زمین در پایتخت این کشور جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 600 نفر دیگر نیز ناپدید شده‌اند. بنا بر اعلام مقامات سیرالئون، بیش از 600 نفر در اثر حادثه سیل و رانش زمین در پایتخت این کشور ناپدید شده‌ و نزدیک به 400 تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.  صلیب سرخ اعلام کرده است هر چه زمان بیشتر می‌گذرد امیدها برای زنده یافتن ناپدیدشدگان این حادثه کمرنگ می‌شود. به گفته مقامات محلی «فری‌تاون» پایتخت این کشور، انتظار می‌رود تعداد مفقودان و جان‌باختگان افزایش یابد ضمن اینکه هزاران خانه تخریب شده و چندین هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند.

از احمدی شاعر تا عدل باستان‌شناس و طباطبایی ادیب
کاشی ماندگار به خانه شاعر انقلاب رسید
طرح ملی «کاشی ماندگار» بر سردر خانه 5 شخصیت فرهنگی، هنری و باستان‌شناس کشور نصب شد. به گزارش تسنیم، طرح ملی «کاشی ماندگار» در ادامه به خانه بزرگانی چون احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده و همچنین ابراهیم حقیقی، طراح، گرافیست و عکاس رسید و بر سردر منزل این شخصیت‌های فرهنگی و هنری نصب شد. همچنین در این رابطه پوریا سوری، مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل قیصر امین‌پور، شاعر انقلاب عنوان کرد: همچنین کاشی ماندگار شخصیت‌هایی چون شهریار عدل، باستان‌شناس، کارشناس تاریخ هنر، معماری و کارشناس پرونده‌های ثبت میراث جهانی در ایران نصب می‌شود. در این راستا شانزدهمین کاشی ماندگار نیز بر سردر منزل سیدمحمد محیط‌طباطبایی، پژوهشگر ادبی، مورخ، منتقد و ادیب معاصر ایران نصب می‌شود. به گزارش تسنیم، طرح کاشی ماندگار با هدف حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی ایران و معرفی محل سکونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین صورت می‌پذیرد که شخصیت‌هایی که در این طرح قرار می‌گیرند شامل چهره‌های شاخص و تاثیرگذار در یک رسته فرهنگی هستند که توانسته‌اند در دوران فعالیت خود مرزهای جدیدی را بیافرینند یا در جهت حفظ و حراست یک یا چند حوزه میراث هنری،  فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده باشند و به عنوان چهره‌ای ماندگار شناخته شوند.


Page Generated in 0/0062 sec