printlogo


کد خبر: 179935تاریخ: 1396/5/26 00:00
رئیس پلیس جدید پایتخت در نخستین نشست خبری با خبرنگاران اولویت‌های انتظامی تهران را تشریح کرد
ترافیک،آموزش و مردم‌محوری

گروه اجتماعی: رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس وابسته به هیچ گروه و حزبی نیست؛ ما وابسته به ولی‌امر مسلمین هستیم و باید در راه امنیت مردم فعالیت کنیم. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: یکی از بازوان اصلی من در برقراری نظم و امنیت اجتماعی و بالا بردن احساس امنیت، خبرنگاران هستند. وی ادامه داد: نقش مهم اصحاب رسانه بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران امین و همکار پلیس هستند و حتما موفقیت پلیس با مشارکت اصحاب رسانه ممکن می‌شود. خبرنگاران نقشی اساسی در تولید آسایش و آرامش در سطح جامعه دارند.
پلیس مسؤول را قبول داریم، نه مأمور معذور
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای اقداماتی که خبرنگاران انجام می‌دهند جایگاه ویژه‌ای قائل هستم. نیروی انتظامی با تنوع و تکثر ماموریت‌ها هر روز با مسائل مختلفی روبه‌رو است؛ ما هم تلاش داریم به کمک رسانه‌ها امنیت خاطر را در حوزه انضباط و نظم بالا ببریم. باید تلاش کنیم جامعه پاسخگو درست کرده و نقش مردم را یادآوری کنیم. ما پلیس مسؤول و مامور مسؤول را قبول داریم، نه مامور معذور را و از طرف دیگر جامعه مسؤول را باید ایجاد کنیم. بدون تلاش مردم و نادیده گرفتن نقش مردم کاری از پیش نمی‌رود.
به گزارش مهر، سردار رحیمی تصریح کرد: اصلی‌ترین مطالبه من در تهران بزرگ عملیاتی کردن راهبرد مردم‌مداری و جامعه‌محوری است. همانطور که در پلیس راهور و استان سیستان‌وبلوچستان این اتفاق افتاد. از همین جا ارادتم را به محضر مردم شیعه و سنی سیستان اعلام می‌کنم. باید سعی کنیم خادمان خوبی برای مردم باشیم و ان‌شاءالله برنامه‌های ما همگی برای امنیت، آسایش و آرامش مردم خواهد بود. وقتی می‌گوییم مردم، منظورمان 99 درصد مردمی است که در چارچوب ضوابط جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند، با یک درصد قانون‌شکن باقیمانده به شدید‌ترین شکل برخورد می‌کنیم. در تهران بزرگ تلاش‌مان بر این خواهد بود که اصلاح ساختار سازمانی باشد. برخورد با باندهای بزرگ مواد مخدر، معتادان متجاهر و با قانون‌شکنان در دستور کار است اما ‌تمرکزمان بر آسایش و آرامش است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این مطلب که پلیس با قانون‌شکنان و مخلان امنیت برابر قانون با شدیدترین شیوه برخورد خواهد کرد، از مأموریت سه‌شنبه شب پلیس و آزادسازی یک کودک از دست ربایندگان طی یک ساعت خبر داد. سردار حسین رحیمی به صدها عملیات که پلیس تهران با موفقیت انجام می‌دهد،‌ اشاره کرد و اظهار داشت: مأموران انتظامی تهران بزرگ در طول 24 ساعت، چندین عملیات انجام می‌دهند تا شهروندان همواره در آسایش و آرامش باشند. وی با تأکید بر این نکته که بالاترین شأن برای پلیس را خدمتگزاری به مردم می‌داند، از برنامه‌های خود در راستای امنیت، آسایش و آرامش آحاد مردم سخن گفت و اعلام کرد: 99 درصد مردم در چارچوب قوانین و ضوابط جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند و فقط یک درصد قانون‌شکن و مخل امنیت داریم که پلیس با آن یک درصد با شدیدترین شیوه برابر قانون و مقررات و ضوابط برخورد خواهد کرد.
این مقام ارشد پایتخت با بیان این مطلب که در شب چهارشنبه 8-7 مورد خاص در تهران رخ داده، به بیان یکی از عملیات‌های پلیس پرداخت و گفت: ماجرایی مثل بنیتا شب چهارشنبه اتفاق افتاد که مأموران زبده پلیس پایتخت توانستند در عرض یک ساعت مأموریت مورد نظر را انجام داده و کودک را سالم به خانواده تحویل دهند.
جلوی قفل شدن ترافیک خیابان‌ها را می‌گیریم
وضعیت ترافیکی را نمی‌توانیم به طور کامل حل کنیم اما می‌توانیم از قفل شدن خیابان‌ها جلوگیری کنیم. تا چند وقت دیگر بازگشایی مدارس را داریم و از همین حالا جلسات برای ساماندهی ترافیکی خیابان‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.
رحیمی گفت: در بخش پلیس آگاهی نیز توانمندسازی و اصلاح رفتار پلیس در انجام عملیات‌ها و برنامه‌ها به صورت جدی در دستور کار خواهد بود و تلاش داریم پلیس در جنبه‌های عملیاتی و اداری توانمند‌تر شود.
رئیس پلیس پایتخت گفت: در حوزه اجتماعی برخوردها ایجابی خواهد بود و آموزش همگانی را رونق خواهیم داد. تلاش خواهیم کرد پلیس پایتخت را به یک پلیس نمونه برای سایر پلیس‌ها تبدیل کنیم. پلیس وابسته به هیچ گروه و حزبی نیست. ما وابسته به ولی امر مسلمین هستیم و تمرکزمان بر این است که فرمان ولی امر را بخوبی اجرا کنیم. ما احزاب و گروه‌ها را می‌شناسیم اما پلیس متعلق به مردم است و باید در راه امنیت فعالیت کند.
یک بار برای همیشه باید گشت ارشاد را حل کنیم
وی درباره ادامه طرح‌های امنیت محله‌محور در محله‌ها و ادامه فعالیت گشت ارشاد تاکید کرد: از زحمات بی‌شائبه سردار ساجدی‌نیا تشکر می‌کنم. قطعا طرح‌هایی که در زمان فرماندهی ایشان بود ادامه پیدا خواهد کرد و سعی می‌کنیم طرح‌های دیگر امنیتی را اضافه کنیم که استمرار پیدا کند. ما یک بار برای همیشه باید مطلب گشت ارشاد را حل کنیم، پلیس مسؤول برخورد با هر گونه ناهنجاری است. خود خانم‌ها از برخی رفتارها در سطح شهر مکدر می‌شوند. شئونات اسلامی باید در جامعه اسلامی رعایت شود. ما در این بخش برخوردهای‌مان ایجابی است تا برخوردهای سلبی و قهرآمیز. قطعا برخوردها آموزشی خواهد بود، هنجارشکنان قطعا با برخورد پلیس روبه‌رو خواهند شد، پوشش برخی خانم‌ها و آقایان در جامعه واقعا درست نیست و باید از طرف جامعه تقبیح شوند، افرادی که رعایت نمی‌کنند باید توجیه و ارشاد شوند، البته حقوق و شأن مردم در برخوردها باید رعایت شود. باید پلیس کریمانه و با کرامات با مردم برخورد کند و کمک کنیم جامعه‌مان به سمت آرامش حرکت کند. پلیس ماموریت و مسؤولیت دارد که جلوی برخی رفتارها را بگیرد. سردار رحیمی درباره پلیس‌های تخصصی و ارتباط آنها با رسانه‌ها گفت: برای رؤسای پلیس نشست‌های تخصصی را برگزار می‌کنیم تا پاسخگوی ابهامات باشند. اتفاق مثبتی در بخش اطلاع‌رسانی خواهیم داشت. وی گفت: ظرف ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت براحتی می‌شود همه معتادان متجاهر را جمع‌آوری کرد اما پلیس جایی برای نگهداری این معتادان ندارد. دستگاه‌های دیگر هم باید پای کار باشند تا دیگر شاهد معتادان در جامعه نباشیم.


Page Generated in 0/0067 sec