گروه اجتماعی: شهردار مشهد با بیان اینکه خط ۳ قطارشهری بزودی به بابالجواد(ع) میرسد، گفت: قرارگاه خاتم در رکوردشکنی حفاری، سگمنتگذاری و کمبودن ضریب خطا در حفاری قطار شهری مشهد خوش درخشید. به گزارش تسنیم، سیدصولت مرتضوی در مراسم بهرهبرداری از ایستگاه متروی شهید مفتح از خط 2 قطار شهری مشهد با تاکید بر اینکه پیشرفت مشهد مقدس باید متناسب با پیشرفتهای روز باشد، اظهار داشت: یکی از محورهای توسعه و پیشرفت که جزو نیازهای ضروری مشهد بوده، ایجاد زیرساختهای حملونقلی است. وی افزود: براساس مطالعات طرح جامع در کشور، ارزانترین، آسانترین و مطمئنترین شیوه حملونقل، حملونقل ریلی درونشهری است. بر این اساس 4 خط مترویی و یک خط منوریل در کمربند مشهد پیشبینی شد. مرتضوی با اشاره به توسعه خط یک قطارشهری و اتصال آن به فرودگاه، یادآور شد: مشهد نخستین شهری بود که ایستگاه قطارشهری آن به فرودگاه متصل شد. نبود نقدینگی، مشکلات اجرایی و نوسانات اقتصادی سبب شد پروژهای که بنا بود در بهمن سال 92 به بهرهبرداری برسد، براساس گزارشات مستند مشاور با پیشرفت 17 درصدی همراه شود. شهردار مشهد با اشاره به هزینههای گزاف احداث خطوط قطار شهری گفت: بهای تمام شده احداث هر کیلومتر خط قطارشهری بالغ بر 160 میلیاردتومان است که تامین منابع آن کاری دشوار است. مدیران شهری توانستند با عزمی راسخ و از محل انتشار اوراق مشارکت و جذب منابع ملی منابع مورد نیاز احداث این خط را تامین کنند. وی به تلاشهای صورت گرفته توسط قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا اشاره کرد و اظهار داشت: قرارگاه خاتمالانبیا بعد از فراغت از دوران جنگ، آغاز دیگری داشت و روند سازندگی، سبب بهرهبرداری از پروژههای متعدد در کشور شد. قرارگاه خاتم در رکوردشکنی حفاری، سگمنتگذاری و کمبودن ضریب خطا در حفاری قطار شهری مشهد، خوش درخشید. مرتضوی درباره بهرهبرداری از ایستگاه شریعتی قطار شهری مشهد اظهار داشت: با توجه به ملاحظاتی که در زمینه بتنریزی و سوزن کراساوور وجود دارد، تلاش میشود خسارت به تاسیسات وارد نشود و کار بهرهبرداری در یکی، دو هفته آینده صورت میگیرد. خط 3 قطارشهری با سرعت در حال احداث است و نزدیک به 5 کیلومتر از آن حفاری شده که بزودی به بابالجواد(ع) میرسد. این امر به معنای مدیریت جهادی، مدیریت اقتصاد مقاومتی و مدیریت اقتصاد درونزا و بروننگر است.