printlogo


کد خبر: 180028تاریخ: 1396/5/29 00:00
اخبار

«دختر ماه»روایت زندگی حضرت معصومه(س)
سارا عرفانی، نویسنده جوان و انقلابی کشور درباره فعالیت‌های اخیر خود در عرصه نویسندگی گفت: در حال حاضر نگارش کتابی بر مبنای داستان زندگی  حضرت معصومه(س) را به پایان رسانده‌ام که به امید خدا بزودی توسط نشر مدرسه راهی بازار خواهد شد. به گزارش میزان، وی افزود: این کتاب را برای گروه سنی نوجوانان نوشته‌ام و به امید خدا با نام «دختر ماه» به دست خوانندگان خواهد رسید. عرفانی اظهار داشت: در این کتاب سعی کرده‌ام به کودکان و نوجوانان نزدیک شوم و همین نزدیکی باعث شد نتوانم چندان از تکنیک‌های نویسندگی استفاده کنم چون درباره اینگونه آثار روان و سلیس بودن از تکنیک مهم‌تر است زیرا باید بتوانیم به‌راحتی با کودک و نوجوان ارتباط برقرار کنیم. این نویسنده جوان پرداختن به مساله حجاب را از اولویت‌های خود خواند و تاکید کرد: در این کتاب بخش ویژه‌ای را به مساله حجاب اختصاص دادم. آن حضرت بزرگوار ازدواج نکردند اما همواره کودکان شهدای شیعه را به فرزندخواندگی قبول می‌کردند و بسیار کودکانی بودند که در دامان پاک آن حضرت پرورش می‌یافتند. من هم سعی کردم تاثیری که حضرت معصومه(س) بر این کودکان می‌گذاشتند را بسیار روان و به دور از شعار در این کتاب بیاورم.

افتتاح تبلیغاتی شبکه ملی اطلاعات
مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی گفت: متاسفانه افتتاح شبکه ملی اطلاعات در کشور تنها جنبه تبلیغاتی دارد و به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مردم نمی‌توانند مزیت‌های این شبکه را به نحو شایسته درک کنند. به گزارش گرداب،  مهدی صرامی افزود: طبق قانون طرح شبکه ملی اطلاعات باید از سوی دولت تدوین و در شورایعالی فضای مجازی مصوب شود. وی با بیان اینکه شورایعالی فضای مجازی بالاترین نهاد سیاست‌گذار در حوزه فضای مجازی است، اظهار داشت: قانون، اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات از سوی دولت را به تصویب شورای مورد نظر منوط کرده که متاسفانه در اجرای طرح مزبور این روند طی نشده است. مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی گفت: دولت تاکنون طرح جامعی تحت عنوان شبکه ملی اطلاعات به شورایعالی مجازی ارائه نکرده است. وی افزود: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه بسیار مهم است و در عین حال می‌تواند فضای مجازی را از همه لحاظ به یک فضای فرصت‌ساز تبدیل کند. صرامی گفت: بی‌توجهی به شبکه ملی اطلاعات باعث از دست دادن ظرفیت‌های اقتصادی در جامعه می‌شود. وی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات باعث افزایش سرعت اینترنت با توجه به گردش اطلاعات در داخل کشور و کاهش هزینه استفاده از اینترنت به یک‌هشتم قیمت فعلی خواهد شد.

احیای جایزه قیصر امین‌پور
جایزه کتاب سال شعر جوان موسوم به جایزه قیصر امین‌پور در سال جاری بار دیگر اهدا می‌شود. به گزارش مهر، خانه شعر جوان پس از برگزاری 5 دوره از جایزه کتاب سال شعر جوان موسوم به جایزه قیصر امین‌پور و توقف اهدای این جایزه، در سال جاری این جایزه را با تغییراتی دوباره برگزار و برگزیدگان را معرفی می‌کند. در فراخوان این دوره از این جایزه عنوان شده است که دفتر شعر جوان با انگیزه شناسایی و معرفی استعدادهای  جوان عرصه شعر به جامعه ادبی کشور و تقدیر و حمایت از آنان و با هدف اعتلای شعر امروز، نخستین دوره از سری جدید جایزه کتاب سال شعر جوان را برگزار می‌کند. هر یک از شاعران در سراسر کشور برای بررسی آثارشان در این مجموعه باید 5 نسخه از کتاب خود را که در سال گذشته منتشر شده باشد حداکثر تا پایان شهریور به خانه شهر جوان ارسال کنند. آخرین دوره جایزه کتاب سال شعر جوان موسوم به جایزه قیصر امین‌پور در سال ۱۳۹۱ اهدا شده بود.

مسعود رایگان در «پاهای بی‌قرار»
مسعود رایگان بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر درباره کار جدیدش در تلویزیون به صبا گفت: قرار است در سریال «پاهای بی‌قرار» منوچهر هادی بازی کنم. به گزارش صبا، وی ادامه داد: وقتی فیلمنامه این کار را خواندم بسیار ترغیب شدم در این مجموعه بازی کنم. این سریال از معدود فیلم‌هایی است که نمی‌توان آخرش را حدس زد. خود من هم هنوز نمی‌دانم پایان این مجموعه چه می‌شود.  گفتنی است مجموعه «پاهای بی‌قرار» به کارگردانی منوچهر هادی در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد. مسعود رایگان پیش از این بازی در سریال‌هایی مانند: «شمس‌العماره »،‌ «مدار صفر درجه»، «سقوط یک فرشته»، «در مسیر زاینده‌رود»، «خسته‌دلان»، «معمای شاه» و « نفس»‌ را در کارنامه کاری خود داشت.
 


Page Generated in 0/0266 sec