printlogo


کد خبر: 180032تاریخ: 1396/5/29 00:00
رویدادها

فرار از زندان واقعی در «فرار از درعا»
مستند «فرار از درعا» به ماجرای اسارت و فرار سیدعلی جعفری از رزمندگان مدافع حرم لشکر فاطمیون از چنگال تروریست‌های جبهه‌النصره اختصاص دارد. به گزارش تسنیم، مستند «فرار از درعا» که به ماجرای جذاب و واقعی تهیه نقشه فرار یکی از اسیران افغانستانی دربند جبهه‌النصره می‌پردازد، مراحل نهایی تولید خود را پشت سر گذاشته و بزودی برای پخش از شبکه‌های تلویزیون آماده می‌شود. علی بیطرفان، کارگردان این مستند گفت: داستان مستند «فرار از درعا» به ماجرای اسارت و فرار سیدعلی جعفری از رزمندگان مدافع حرم لشکر فاطمیون از چنگال تروریست‌های جبهه‌النصره اختصاص دارد و در آن با استفاده از بازسازی برخی صحنه‌ها و همچنین تصاویر آرشیوی تلاش کرده‌ایم حال و هوای این رزمنده و ایده‌هایی که برای رهایی از زندان داشته است را به نمایش بگذاریم. این کارگردان مستند ادامه داد: فرآیند تهیه نقشه فرار از زندان تروریست‌های سوریه، حدود 6 ماه زمان می‌برد و این نقشه در نهایت موجب آزادی وی و بازگشت به کشور می‌شود. مستند 42 دقیقه‌ای «فرار از درعا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی بیطرفان، در مرکز رسانه‌ای عهد تولید شده و آماده پخش از رسانه ملی است.

معرفی دبیران جشنواره‌ «نقالان علوی»
کورش زارعی، دبیران علمی و اجرایی دومین جشنواره‌ سراسری نقالی و پرده‌خوانی «غدیر» (نقالان علوی) را منصوب کرد. به گزارش فارس، زارعی با صدور 2 حکم جداگانه، داوود فتحعلی‌بیگی را به عنوان دبیر علمی و حسین عالم‌بخش را به سمت دبیر اجرایی دومین جشنواره‌ سراسری نقالی و پرده‌خوانی «غدیر» (نقالان علوی) انتخاب کرد. گفتنی است داوود فتحعلی‌بیگی در دوره‌ اول جشنواره‌ نقالان علوی نیز به عنوان عضو شورای سیاستگذاری و هیات انتخاب آثار با دبیرخانه‌ جشنواره همکاری داشت. همچنین حسین‌ عالم‌بخش که در دوره‌ اول این رویداد در سمت جانشین دبیر جشنواره فعالیت داشت،‌ در این دوره حکم دبیر اجرایی را دریافت کرده است. دومین جشنواره‌ سراسری نقالی و پرده‌خوانی «غدیر» (نقالان علوی) به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از 13 تا 17 شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

انتشار  پوستر جایزه هنری قلب تهران
پوستر نخستین جایزه هنری قلب تهران با طراحی شاپور حاتمی منتشر شد. به گزارش فارس، شاپور حاتمی، طراح پوستر این جایزه گفت: این پوستر بر مبنای هنر ایرانی و فضای گل و مرغ اما با نگاهی امروزی و نو طراحی شده است. حاتمی افزود: موتیف‌های استفاده شده در پوستر با نگاهی مدرن به گل و مرغ و مینیاتورهای ایرانی طراحی شده است و برای طراحی این پوستر از طراحی‌های دوستم رضا لواسانی استفاده کردم. نخستین جایزه هنری قلب تهران را شهرداری منطقه 12 تهران هفتم تا 22 شهریورماه در نگارخانه موزه ملی ملک برگزار می‌کند. نخستین جایزه هنری قلب تهران به مناسبت دویست و سی‌امین سال پایتختی تهران شهریور ماه امسال برگزار می‌شود و هدف از این رویداد فرهنگی - هنری ایجاد انگیزه برای تولید معنا و مفهوم توسط علاقه‌مندان و هنرمندانی است که نسبت به موضوع شهر تاریخی تهران، شهرنشینی و ویژگی‌های این کلانشهر با تمرکز بر محدوده‌ منطقه‌ 12 شهرداری گرایش دارند. آثار نهایی، حاصل کار هنرمندانی خواهد بود که از منظر رویکرد فردی خویش به ویژگی‌های منحصر به‌فرد روابط متقابل انسان و محیط شهری، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی تهران معاصر و آثار عهد ناصری خواهند پرداخت.

 


Page Generated in 0/0122 sec