printlogo


کد خبر: 180036تاریخ: 1396/5/29 00:00
بنن، مشاور راهبردی اخراج شده ترامپ اعلان جنگ کرد
آنارشی واشنگتن؛ جنگ قدرت روچیلدها و راکفلرها

دونالد ترامپ با اخراج مهم‌ترین و آخرین عضو کلیدی باقیمانده از حلقه اولیه قدرتش در کاخ سفید، ظرف کمتر از 7 ماه در خانه پوشالی واشنگتن تنهای تنها ماند. استیو بنن، مشاور راهبردی ارشد رئیس‌جمهور آمریکا تنها ساعاتی پس از اخراج خود، بازگشتش به تارنمای افراطی «بریتبارت نیوز» را اعلام و علیه دشمنانش اعلان جنگ کرد و گفت: «مخالفان را در هم خواهم شکست». او همچنین از پایان این دوره از ریاست‌جمهوری ترامپ خبر داد. این در حالی است که یکی از  دستیاران بنن به روزنامه انگلیسی دیلی‌میل گفته است انتظار می‌رود بریتبارت از حالا به بعد جنگی تمام‌عیار را علیه کاخ سفید آغاز و با ترامپ نیز مثل اوباما رفتار کند. ترامپ به همراه مغز متفکر پیشین حلقه اولیه خود در کاخ سفید، به روند انحلال کمیته‌های مشاور هم ادامه داد. پس از اعلام عدم نیاز دفتر ریاست‌جمهوری ایالات متحده به کمیته هنری کاخ سفید، اعضای آن علیه ترامپ موضع گرفته و خواهان استعفای او شدند. متعاقب آن «کارل آیکان» مشاور ویژه ترامپ در امر اصلاح قوانین هم از سمت خود کناره‌گیری کرد. همچنین «ای‌آر برنارد» عضو هیات مشاوره اوانجلیک‌های ترامپ هم با بیان اینکه با دولت بر سر ارزش‌ها به اختلاف برخورده، از سمت خود استعفا کرد. با خارج شدن بنن از حلقه قدرت، او  تبدیل به هفتمین دستیار و مشاور ارشد رئیس‌جمهور شد که از 20 ژانویه 2017 کنار گذاشته شده‌اند. ژنرال مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق، رینس پریباس رئیس دفتر سابق و کتی والش معاونش، شان اسپایسر دبیر مطبوعاتی سابق و 2 مدیر ارتباطات سابق کاخ سفید یعنی مایک دابکه و آنتونی اسکاراموچی پیش از او کاخ سفید را ترک کرده‌اند. البته یک منبع وابسته به کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد جرد کوشنر و همسرش ایوانکا ترامپ، هوپ هیکس مدیر ارتباطات موقت، کلیان کانویل وکیل ارشد ترامپ و سارا سندرز دبیر مطبوعاتی کاخ سفید همگی در سمت فعلی خود باقی خواهند ماند. در حالی که بنن مدعی است خود استعفایش را از 2 هفته پیش تقدیم کرده بود، یک مقام ارشد دولتی به دیلی‌میل گفته جان کلی، رئیس دفتر جدید رئیس‌جمهور تصمیم به اخراج بنن گرفته و موافقت ترامپ را جلب کرده است. نکته مهم اینجاست که غیر از مورد برکناری ژنرال مایکل فلین که به بهانه افشای ارتباط او با روس‌ها انجام گرفت، در تمام برکناری‌های مهم مزبور ردپای جرد کوشنر، داماد یهودی و مشاور همه‌کاره ترامپ دیده می‌شود که  حالا به عنوان سردسته بال غربی کاخ سفید (نهاد اصلی قوه مجریه) یا رئیس جناح روچیلدها خوانده می‌شود.
اگرچه نفوذ بزرگ‌ترین خاندان صهیونیسم جهانی در کاخ سفید پس از افول خاندان صهیونیست رقیب‌شان یعنی راکفلرها در آمریکا – بویژه پس از مرگ دیوید راکفلر – موضوع جدیدی نیست اما رسانه‌ای شدن این موضوع، ماهیت جنگ قدرت در حاکمیت واشنگتن را به شکل موضوعی مافیایی و نه ملی افشا کرده است.
حتی 10 روز پیش یکی از نزدیکان استیو بنن، در ماجرای مربوط به حمایت ژنرال هربرت ریموند مک مستر، مشاور عالی امنیت ملی ترامپ از برجام او را یک وابسته روچیلدها در کاخ سفید خوانده بود.
از طرف دیگر بنن در آخرین روزهایش در حلقه ریاست‌جمهوری، دیدگاه‌های هنری کیسینجر، مغز متفکر اصلی جناح راکفلرها را در مصاحبه‌ای مطبوعاتی از خود بروز داده و با مواضع ترامپ درباره جنگ اقتصادی با چین و اعلان جنگ به کره‌شمالی مخالفت ورزیده بود که این در واقع حمایت از منافع کلان پدرخوانده‌های صهیونیست جمهوریخواهان آمریکا در شرق دور محسوب می‌شد.
او همچنین حرف‌هایش را مایه یک پیروزی برای ترامپ خوانده بود اما جمعه گذشته رسانه‌ها فاش کردند که ترامپ از عادت «بنن لعنتی» برای اعتبار بخشیدن به خود از بابت پیروزی او در انتخابات سال 2016 خشمگین شده است. حال طبیعی است که دموکرات‌ها از جمله نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان از کناره‌گیری بنن ابراز خوشحالی کنند.
اما از نظر بنن جنگ حقیقی تازه پس از خروج او از دولت آغاز شده است. او در نخستین اظهارنظرش پس از اخراج گفت که این دوره از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به پایان رسیده است. او همچنین به دشمنانش که آنها را «دموکرات‌های بال غربی» و «جمهوری‌خواهان تشکیلاتی» خوانده اعلان جنگ کرد.
بدین ترتیب او ماهیت اصلی یکسان گردانندگان نولیبرال و نومحافظه‌کار 2 حزب ظاهرا رقیب حاکمیت را که به روچیلدهای لندن گرایش یافته‌اند برملا کرد. جالب اینکه افراد بال غربی کاخ سفید که او آنها را دشمنانی خانگی خوانده که پیروزی اولیه ترامپ را ضایع کردند در حقیقت جرد کوشنر و ‌ایوانکا ترامپ (داماد و دختر ترامپ) در کنار گری کوهن، مشاور اقتصادی ارشد و هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور و همچنین پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا هستند. بنن با اعلام اینکه «من دوباره سلاح‌ سابقم (بریتبارت نیوز) را در دست دارم» و با اتخاذ ادبیات خاص راستگرایان افراطی و نژادپرستان سفید که در حال حاضر سر به شورش برداشته‌اند، با این عنوان که با «این ماشین لعنتی» این جنبش را رهبری خواهد کرد، گفت: «از الان به بعد ما شاهد هر نوع درگیری خواهیم بود و روزهای خوب و بدی پیش‌رو خواهیم داشت اما آن ریاست‌جمهوری قبلی دیگر تمام شد». این می‌تواند فراخوانی پوپولیستی برای موج جدیدی از تحرکات راستگراهای افراطی، ملی‌گرایان و نژادپرستان باشد که قطعا به موازات آشفتگی جنگ قدرت در راس حاکمیت، قاعده جامعه آمریکا را دچار آنارشی بیشتری خواهد کرد.


Page Generated in 0/0203 sec