printlogo


کد خبر: 180108تاریخ: 1396/5/30 00:00
پاسخ نمایندگی‌ها به مشتریان: بروید شکایت کنید!
هیچ‌کس پاسخگوی مشکلات خریداران خودرو نیست

نمایندگی‌های خودروسازان داخلی پس از ماه‌ها ثبت‌نام، خودرو را به مشتریان تحویل نمی‌دهند و هیچ مقامی نسبت به این موضوع پاسخگو نیست. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها به سبب انحصار خودروسازان و کاهش قدرت خرید، مشتریان به ناچار به سمت خودروهای داخلی روی می‌آوردند که همین امر موجب شده نمایندگی‌های ایران‌خودرو برای مشتریان کیسه بدوزند. همچنین برخی از این نمایندگی‌ها اقدام به فروش محصولات سایر شرکت‌های خودروسازی کرده و هنگامی که مشتریان به آنها معترض  شده‌اند که پس از ماه‌ها خودرو به آنها تحویل داده نشده با این پاسخ مواجه می‌شوند که «بروید شکایت کنید!» خلأ نظارتی موجب شده است این نمایندگی‌ها ساز خود را بزنند و با توجه به مسیر طولانی قضایی برای شکایت، مشتریان برای رسیدن به مطالبات خود ناچارند هر آنچه را نمایندگی می‌گوید قبول کنند. بنا به این گزارش، پیگیری‌های مکرر برای شنیدن پاسخ مسؤولان ایران خودرو درباره اقدامات نمایندگی‌های غیرمجاز و کلاهبرداری‌هایی که اخیرا از سوی نمایندگی‌های این شرکت خودروسازی صورت گرفته بی‌نتیجه ماند و اگرچه وعده مصاحبه با مدیران فروش این شرکت داده شد اما هماهنگی در این باره از سوی روابط عمومی این مجموعه صورت نگرفت. آنچه انتظار می‌رود پاسخگویی خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در قبال اتفاقات ناخوشایند رخ داده است که تاکنون اقدامی درخور صورت نگرفته و نکته حائز اهمیت این است که بهره‌مندی از خدمات بدیهی، حق طبیعی مشتریان است که از آنها سلب شده و هیچ مقام مسؤولی جوابگو نیست.   سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی تهران در این باره اظهار داشت: با حذف واردکننده‌های متفرقه خودرو، تأمین نیاز بازار خودروهای وارداتی از طریق نمایندگی‌ها امکان‌پذیر نیست و مشکلاتی را در پی دارد. وی ادامه داد: افرادی که مجوز نمایندگی‌های رسمی را دارند، بیشتر به فکر پیش‌فروش خودرو و جمع کردن پول مردم هستند تا در جای دیگر سرمایه‌گذاری کنند و در نهایت نیز خودرو را پس از گذشت چند ماه به خریدار تحویل می‌دهند،‌ به این ترتیب این واردکنندگان بیشتر به دنبال منافع مالی خود و تأمین نقدینگی هستند.  وی تصریح کرد: این در حالی است که در کشورهای دیگر، خودرو را با اقساط 5 ساله و بدون سود به مشتریان تحویل می‌دهند و تحویل خودرو نیز در همان زمان مراجعه مشتری به نمایندگی صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی در ایران ابتدا پول را از مشتری می‌گیرند و خودرو را 9 ماه بعد تحویل می‌دهند. مؤتمنی با تأکید بر لزوم نظارت وزیر جدید صنعت بر روند پیش‌‌فروش خودرو در کشور‌، گفت: هم‌اکنون هیچ دستگاهی بر وضعیت فروش‌ها و حاشیه بازار خودرو نظارت ندارد.


Page Generated in 0/0139 sec