printlogo


کد خبر: 180134تاریخ: 1396/5/31 00:00
رویدادها

چاپ صدوچهاردهم «سلام بر ابراهیم»
چاپ صدوچهاردهم کتاب «سلام بر ابراهیم» از جمله کتاب‌های تالیفی پرفروش طرح تابستانه کتاب روانه بازار شد. به گزارش تسنیم،‌ «سلام بر ابراهیم» در میان کتاب‌های تالیفی پرفروش طرح تابستانه کتاب شناخته شده و‌ تاکنون نزدیک به 700 هزار نسخه از این کتاب منتشر شده و چاپ صدوچهاردهم این کتاب نیز روانه بازار نشر شده است. «سلام بر ابراهیم» زندگینامه‌ای مختصر از شهید مفقود‌الاثر ابراهیم هادی و 69 خاطره از خانواده‌، دوستان و همرزمان شهید است. شهید هادی اول اردیبهشت سال 36 دیده به جهان گشود و پس از 27 سال زندگی
پر فراز و نشیب، در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه، بیست‌ودوم بهمن سال 61 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همانطور که از خداوند می‌خواست، پیکر پاکش در کربلای فکه گمنام ماند... .

دانشگاه سوآس میزبان نویسنده دفاع‌مقدس
دانشگاه سوآس لندن از احمد دهقان و هوشنگ مرادی‌کرمانی برای سخنرانی درباره ادبیات دفاع‌مقدس و ادبیات معاصر ایران دعوت کرد. به گزارش تسنیم،‌ دانشگاه سوآس لندن قدیمی‌ترین دپارتمان شرق‌شناسی و زبان را در اروپا دارد و نشستی به منظور معرفی ادبیات معاصر ایران تدارک دیده است. این نشست 27 سپتامبر 23 شهریور در لندن برگزار می‌شود و قرار است احمد دهقان‌ و هوشنگ مرادی‌کرمانی در آن حضور یافته و از ادبیات ایران حرف بزنند. احمد دهقان با موضوع ادبیات دفاع‌مقدس در خارج از مرزها و ترجمه آن سخن خواهد گفت و هوشنگ مرادی‌کرمانی درباره ادبیات معاصر ایران. انتشارات «شمع و مه» ناشر کتاب‌‌های ترجمه‌شده دهقان و مرادی‌کرمانی حضور این نویسندگان در کشور انگلستان را هماهنگ کرده است.

«وقت بودن» به چاپ سوم رسید
رمان «وقت بودن» اثر جلیل سامان که در منطقه سیستان‌وبلوچستان روایت می‌شود، از سوی نشر کتابستان معرفت به چاپ سوم رسید. به گزارش فارس، جلیل سامان با اشاره به این رمان گفت: ماجرای نگارش این رمان بازمی‌گردد به زمانی که در سیستان‌وبلوچستان یک کار سینمایی را دستیاری می‌کردم و با سنت «زن طلاق» آشنا شدم. این سنت را بومی‌ها هم دوست نداشتند. بر مبنای این سنت اگر کسی قسم «زن طلاق» را که قسم سنگینی است، بر زبان بیاورد و نتواند آن کار را انجام بدهد، باید زنش را طلاق بدهد. البته این مساله در میان اهل تسنن ریشه مذهبی هم دارد اما این قسم در هنگام خشم، بیان می‌شود و به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و بسیاری از خانواده‌ها با آن درگیر بودند. کارگردان سریال «نفس» می‌گوید: آشنایی با این معضل، انگیزه ساخت یک فیلم سینمایی با نام «وقت بودن» را در من به‌وجود آورد. فیلم «وقت بودن» در جشن خانه سینما جایزه بهترین فیلمنامه و در جشنواره فجر همان سال 3 جایزه را به خود اختصاص داد؛ با وجود این هنوز هم امکان اکران عمومی را پیدا نکرده است. این محدودیت سبب شد در سال‌ 87 یا 88 دست به نگارش رمانی براساس فیلمنامه «وقت بودن» بزنم. نوشتن این رمان با توجه به ذهنیتی که درباره فیلمنامه آن داشتم، 3 ماه زمان برد.

حوزه هنری در ساحل مکران
سازمان سینمایی حوزه هنری با مشارکت فراگیر معاونت فاوای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جمعی از مدیران این سازمان را به سواحل مکران اعزام کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، سفر این هیات در راستای پیگیری مفاد تفاهمنامه بین سازمان سینمایی حوزه هنری و نیروی دریایی صورت گرفته و در این سفر ۲۵ تن از مدیران و کارشناسان حوزه هنری و معاونت فاوا به منظور ظرفیت‌شناسی و آشنایی ملموس‌تر با فضای منطقه و شرایط ساحلی خلیج‌فارس و جغرافیای ممتاز سواحل مکران به این منطقه اعزام شدند. قرار است حوزه هنری و نیروی دریایی جمهوری اسلامی در راستای معرفی و تبیین جایگاه و اهمیت دریا و ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، توریستی و بین‌المللی آن دست به تولید مشترک محصولات فرهنگی و سینمایی بزنند.


Page Generated in 0/0058 sec