printlogo


کد خبر: 180166تاریخ: 1396/5/31 00:00
چهارگوشه

دومین تصادف ناوهای آمریکایی طی 2 ماه
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناوشکن موشک‌انداز یواس‌اس جان‌اس مک‌کی، صبح دوشنبه در شرق تنگه مالاکا و سنگاپور با یک کشتی تجاری به نام «آلنیک ام‌سی» تصادف کرده است. بنا بر اطلاعیه نیروی دریایی آمریکا، در این تصادف ۵ ملوان زخمی و ۱۰ نفر دیگر  ناپدید شده‌اند. قسمت چپ عقب ناوشکن آمریکا نیز خسارت دیده است. 2 ماه پیش نیز کشتی جنگی آمریکایی در نزدیکی آب‌های ژاپن با یک کشتی باری کانتینربر تصادف کرد. در این تصادف ۷ ملوان آمریکایی جان خود را از دست دادند.

خیز آفریقای‌جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، دولت آفریقای‌جنوبی در روزهای اخیر تلاشی را با هدف ناکام گذاشتن اقدامات نخست‌وزیر اسرائیل برای عادی‌سازی روابط با کشورهای قاره آفریقا آغاز کرده است. در همین راستا، یک دیپلمات اهل آفریقای‌جنوبی گفت کشورش نشست سران آفریقا که قرار است اکتبر در جمهوری توگو برگزار شود را تحریم خواهد کرد، زیرا هدف از آن بهبود روابط با اسرائیل است. در این نشست، رژیم صهیونیستی به همراه 54 کشور آفریقایی در این نشست‌ 4 روزه شرکت می‌کنند.

خودرویی در بلژیک 4 نفر را زیر گرفت
یک دستگاه خودرو در جنوب بلژیک 4 نفر را به صورت عمدی زیر گرفت. این واقعه بامداد دوشنبه در شهر آسنویا واقع در ایالت لوکزامبورگ رخ داد. مقامات محلی اعلام کرده‌اند این اقدام بیشتر از آنکه تروریستی باشد، تلاش برای قتل بوده است. پنجشنبه گذشته یک خودروی ون در بارسلون به میان جمعیت رفت که به کشته شدن 14 نفر و زخمی شدن بیش از 130 تن منجر شد. چند ساعت پس از این حادثه، حمله مشابهی در کاتالونیا رخ داد.

انفجار در کارخانه کشتی‌سازی کره‌جنوبی
خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی از کشته شدن 4 نفر بر اثر انفجار در یک کارخانه کشتی‌سازی خبر داد. طبق این گزارش، در این انفجار که در کارخانه کشتی‌سازی شهر چانگوون در جنوب شرقی کره‌جنوبی روی داد دست‌کم 4 نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند. این حادثه در کارخانه کشتی‌سازی وابسته به یک شرکت آمریکایی و در یک نفتکش در حال ساخت روی داد. گفتنی است، قرار بود از این نفتکش در اکتبر سال جاری بهره‌برداری شود.


زیر گرفتن عابران در مارسی به سبک تروریست‌ها
یک مجرم سابقه‌دار در مارسی با راندن خودروی خود به سمت 2 ایستگاه اتوبوس یک رهگذر را از پای درآورد و یک نفر دیگر را زخمی کرد. حوالی ساعت 9 صبح دیروز در این بندر جنوبی فرانسه، راننده فرانسوی‌تبار
 ۳۵ ساله  مهاجم که بعدا مشخص شد دارای سوابق دزدی و حمل اسلحه است، با خلق این سانحه باعث کشته شدن در دم  یک زن 42 ساله شد. او از صحنه گریخت اما یک شاهد عینی با ثبت شماره پلاک خودروی ضارب، پلیس را در جریان قرار داد. عملیات تعقیب و گریز این راننده برای ساعاتی موجب اختلال در رفت‌وآمد خودروها در مارسی شد. او اگرچه برای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی فرانسه ناشناخته است اما به دلیل ارتکاب جرائمی مثل دزدی و حمل سلاح برای پلیس چهره‌ای آشنا بوده است. دادستان مارسی معتقد است این حمله نه تروریستی بلکه ناشی از اختلالات روانی شخص مهاجم بوده است. با این حال زیرگرفته شدن عابران در مارسی، تنها 4 روز پس از حوادث تروریستی مشابه در بارسلونا که نزدیک‌ترین بندر اسپانیایی به مارسی محسوب می‌شود، فرانسوی‌ها را در وحشت از تداوم حملات شهری قرار داده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec